۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۵۷
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵

2 نکته در مورد سرنوشت نامعلوم فرمانده یگان 8200 ارتش رژیم صهیونیستی

«تنها اندکی پس از عملیات اربعین حزب الله لبنان، برخی رسانه ها از به هلاکت رسیدن فرمانده یگان 8200 ارتش اسرائیل خبر دادند. این در حالی است که برخی رسانه های صهیونیست به استعفای قریب الوقوع وی اشاره دارند. معادله ای که از زخم کاری ضربه حزب الله لبنان به رژیم اشغالگر قدس حکایت دارد.»
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
نویسنده : سامان سفالگر کارشناس مسائل بین الملل

طنین سنتر- تن‌ها اندکی پس از عملیات اربعین حزب الله لبنان علیه اراضی اشغالی و هدف قرار دادن سایت‌های نظامی و اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس، اخبار مختلفی در مورد سرنوشت فرمانده یگان ۸۲۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی منتشر شد. این یگان نظامی، از جمله حساس‌ترین بخش‌های ارتش اسرائیل است و در سازوکار‌های جاسوسی اشغالگران اسرائیلی نقشی مهم و محوری ایفا می‌کند. جالب اینکه مدتی قبل، نام فرمانده این یگان حساس صهیونیست‌ها لو رفت. در این راستا، فرمانده این یگان، "یوسی ساریل" نام دارد. 
برخی از رسانه‌های عربی نظیر خبرگزاری الوطن مصر و یا شبکه المنار، تنها اندکی پس از عملیات اربعین حزب الله لبنان علیه اراضی اشغالی (با شلیک بیس از ۳۲۰ موشک و البته استفاده از ده‌ها پهپاد)، این مسئله را مطرح کردند که یوسی ساریل به هلاکت رسیده است. با این حال، وب سایت عبری والا به تازگی در خبری مدعی شده که ساریل در روز‌های آتی از سِمت خود استعفا خواهد کرد. با این همه، آنچه واضح است این نکته می‌باشد که سرنوشت فرمانده یکی از مهمترین و حساس‌ترین واحد‌های اطلاعاتی ارتش صهیونیستها، پس از عملیات اربعین حزب الله لبنان، نامعلوم است.
موضوعی که در بطن خود حامل ۲ پیام مهم و محوری است.
اولاً، بار دیگر این نکته آشکار شد که صهیونیست‌ها پس از دریافت ضربات سختِ مقاومت، با سانسور شدید واقعیت‌ها و حتی زیر سوال بردن ماهیت عملیات‌های مذکور، سعی در حفظ وجهه و آبروی خود را دارند. با این حال، با گذشت اندک زمانی، ابعاد مختلف ضربات جدی جریان مقاومت به اشغالگران صهیونیست افشا می‌شود و آن‌ها را بی آبرو‌تر از هر زمان دیگری می‌کند. در معادله سرنوشت نامعلوم فرمانده یگان ۸۲۰۰ ارتش صهیونیست‌ها نیز نمود عینی این موضوع را مشاهده می‌کنیم.
اشغالگران اسرائیلی تنها اندکی پس از عملیات اربعین حزب الله لبنان، آن را حمله‌ای نه چندان مهم ارزیابی کردند و جریان‌های رسانه‌ای متحد با آن‌ها نیز در همین راستا حرکت کردند، با این حال، اکنون شاهدیم که این گزاره مطرح می‌شود که فرمانده واحد اطلاعاتی مهم ۸۲۰۰ ارتش اسرائیل یا در حمله حزب الله لبنان به هلاکت رسیده و یا در آستانه استعفا است.
نکته دوم اینکه بار دیگر این نکته اثبات شد که رژیم اشغالگر قدس برخلاف شعار‌های دور و دراز خود، از خانه عنکبوت هم سُست‌تر است و چندان نباید ادعا‌ها و تصویرسازی‌های آن در مورد قدرت این رژیم را باور کرد. توجه داشته باشیم که رژیم اشغالگر قدس دروغ و سانسور را از جمله مهمترین اهرم‌های حراست از بقای خود ارزیابی می‌کند.
جالب‌تر اینکه شماری از ژنرال‌های ارتش اسرائیل به صراحت هشدار می‌دهند که اگر روند کنونی در قالب درگیری‌های محور مقاومت با اسرائیل ادامه یابد، این رژیم در طی ماه‌های آتی با بحران‌های وجودی جدی‌تری رو به رو خواهد شد. بحران‌هایی که حتی سناریوی فروپاشی قطعی صهیونیست‌ها را به یک امر کاملا در دسترس تبدیل می‌کنند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها