۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۵۹
۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1177)

رسانه های داخلی

۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

نگاه رئیس جمهور به جریان اصلاحات
پزشکیان گفت: وقتی می‌گوییم به اصلاحات باور داریم، به این معنی نیست که جریانی به اسم اصلاحات را سر کار بیاوریم، بلکه به این معنی است که قبول داشته باشیم افراد شایسته بر سر کار بیایند و حتی اگر خود ما در معرض انتخاب برای منصبی بودیم و خودمان را شایسته نمی‌دانستیم، کنار بکشیم.
انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت
قالیباف: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند موفقیت دولت موفقیت همه ماست، مواضع من نیز کاملاً روشن و شفاف بوده و مواضع من یواشکی و مبهم نبوده است، اما برخی را می‌بینم، حالا به هر دلیلی، قلبشان راضی نیست این دولت موفق شود و این منطبق و همسو با خواسته معظم له نیست. اگر نقدی به دولت داریم - که داریم - می‌توانیم در جلسات دونفره با رئیس‌جمهوری مطرح کنیم وگرنه در نشست‌های سه‌نفره و یا در شورای‌عالی امنیت ملی بیان کنیم و یا در هیئت رئیسه مجلس یا صحن علنی مجلس مطرح می‌کنیم و در نهایت با مردم در میان می‌گذاریم. اما این که در کمین بنشینیم و چوب لای چرخ بگذاریم و یا در کمین بنشینیم و دولت را تضعیف کنیم و ایراد بی‌خود بگیریم صحیح نیست.
علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟
مشرق نوشت: بعد از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری، بازگشت عارف به‌عنوان معاون اول باعث شوک بزرگ در اردوگاه چپ‌ها شد. اصلاح‌طلبان رادیکال که در خواب می‌دیدند که جواد ظریف معاون اول شده و جواد آذری‌جهرمی همه‌کاره دفتر رئیس‌جمهور خواهد بود با واقعیت‌های عجیبی روبه‌رو شده و همه نقشه‌های آنها نقش بر آب شد. آمدن دوباره عارف به صحنه سیاست به مذاق رادیکال‌هایی که او را حذف سیاسی کرده بودند خوش نیامد. آنها به‌خوبی می‌دانستند که مرام عارف تندروی و کوبیدن بر طبل جنگ نبوده و تن به کار‌های غیرعاقلانه نخواهد داد، همین مسئله باعث شده است که معاون دولت این روز‌ها زیر بار برخی فشار‌های عجیب قرار گرفته و به تعبیری چپ‌های رادیکال از همین روز‌های اول شمشیر را برایش از رو بسته باشند.
توصیه وحیدی به رسانه‌ها و فعالان سیاسی
احمد وحیدی، وزیر سابق کشور در گفتگو با ایرنا، با بیان اینکه شعار وفاق ملی مورد تأکید رئیس‌جمهور، شعار و گفتمان بسیار خوبی است، گفت: رسانه‌ها، فعالان سیاسی و فعالان صحنه‌های اجتماعی باید به این موضوع احترام بگذارند و از حرف‌های گزنده نسبت به یکدیگر پرهیز کرده و حرف‌ها، مسائل و انتقادات مورد نظر خود را در محیط و شرایط معقول و منطقی مطرح کنند. رهبر معظم انقلاب نیز همواره تأکید کرده اند که بداخلاقی در فضای سیاسی کشور صورت نگیرد و مفهوم آن، همان وفاق ملی است. وفاق اصل مهمی است تا بتوانیم با آن به اهداف بزرگ برسیم.
هشدار ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران به رژیم صهیونیستی
سردار عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح: به دشمن اخطار می‌کنیم که ایستادگی ملت ایران را بار دیگر امتحان نکنید و اگر مشکلی برای کشور به وجود آید جوانان‌مان مصمم‌تر از گذشته وارد نبرد علیه دشمن و دفاع از ایران می‌شوند. ایران پاسخ سختی به اسرائیل به دلیل شهادت مهمانش اسماعیل هنیه خواهد داد ولی زمان پاسخ مشخص نیست و رژیم صهیونیستی خواب اینکه ایران پاسخ این جنایت را نمی‌دهد را باید به گور ببرد. / نامه نیوز
اظهارات عجیب فلاحت پیشه درخصوص روسیه
حشمت الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم در واکنش به تلاش روسیه برای ایجاد کریدور زنگزور نوشت: زنگزور، حمله پیش‌دستانه پوتین برای جلوگیری از احتمال شکل گیری کانال‌های ارتباطی دولت جدید ایران و آمریکا است. کاری که دو دهه پیش با حق ایران در رژیم حقوقی خزر انجام داد. او می‌داند برغم سیاست شکست خورده نگاه به شرق، پیام اصلی انتخابات تنش زدایی با غرب و پایان وابستگی به شرق بود.
پاسخگویی زاکانی در صحن شورای شهر تهران
به گزارش تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: تا پیش از این هیچ کدام از اعضای شورای شهر تهران موضوعی را در قالب سؤال از شهردار تهران مطرح نکرده بودند، اما هفته گذشته خانم نجفی؛ عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران سؤالی را در خصوص وضعیت ساخت مسکن مطرح کرد و علی‌القاعده این مسئله برای شهردار تهران ارسال شده است و باید در یک بازه زمانی ۱۰ روزه (از زمان ارسال سؤال) شهردار تهران در صحن شورا حاضر شود و پاسخگوی سؤال مطرح شده باشد.
غریب آبادی گزینه معاونت بین الملل وزارت خارجه
به گزارش تابناک، براساس برخی اخبار، سید عباس عراقچی وزیر امورخارجه، کاظم غریب آبادی معاون کنونی بین الملل قوه قضائیه را برای معاونت بین الملل وزارت خارجه در نظرگرفته است و به زودی حکم وی را صادر خواهد کرد. دکتر کاظم غریب آبادی معاون بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی از دیپلمات‌های شناخته شده کشورمان است که نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل متحد در وین و نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها