۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۶۸
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1181)

رسانه های داخلی

۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین
به گزارش تسنیم، محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور د، طی سخنانی با اشاره به وقوع دو حمله سایبری به سیستم توزیع بنزین کشور در سال‌های گذشته گفت: به سیستم توزیع بنزین کشور حمله شد و ضربه خورد؛ حمله سال دوم هم مانند سال اول بود؛ چه‌کسی باید پاسخگو باشد؟ در این بخش جداً غفلت صورت گرفته است؛ از وزیر نفت می‌خواهم امنیت در کل بخش صنعت نفت مقابله با حملات سایبری را به‌طور جدی دنبال کند. ما ظرفیت پاسخگویی به این موضوع را در کشور داریم و با تعامل و همکاری با بخش‌های ذی‌ربط، این مسئله از نظر علمی در کشور قابل حل است.
روایت معاون شهید رئیسی از ادامه‌نیافتن مسیر دولت سیزدهم
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی دولت سیزدهم گفت: زمان ارزیابی باید وضع موجود و وضع زمان تحویل دولت را در نظر گرفت؛ شهید رئیسی که در شرایط عالی دولت را تحویل نگرفت بلکه مشکلات بزرگی بود که آنها را حل کرد. دولت صادقانه در حال فعالیت بود، اما در انتخابات ادامه آن میسر نشد، چون نتوانستیم جامعه را با خود همراه کنیم. برخی دوستان دولت سیزدهم خوب عمل نکردند و از خود دولت چند نفر نامزد شدند، برخی بدون اینکه شرایط لازم داشته باشند برای انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کردند، اینها همه ضعف‌های ما است که نیاز به آسیب شناسی دارد. البته اقدام‌های بزرگی در دولت شهید رئیسی انجام شد، ولی برخی نگذاشتند اطلاع رسانی شود و بیشتر نقد‌ها نیز غیرمنصفانه شد، چرا که اجازه ندادند با تبیین شرایط و اطلاع رسانی درست خدمات انجام شده دولت سیزدهم، کام مردم را شیرین کند. مباحثی مانند تورم و دیگر مشکلات را شهید رییسی مستمر و با دلسوزی پیگیری می‌کرد و رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور شهید را با امیرکبیر مقایسه کردند.
مرزبندی عقلای اصلاحات با ادعا‌ها درخصوص رفع حصر
به گزارش جوان، یکی از این پروژه‌ها، مسئله رفع حصر سران فتنه است که هر از گاهی از سوی فعالان تندرو این جریان مطرح و در رسانه‌های آنها به عنوان یک مطالبه مردمی و امر ملی دروغین ضریب می‌خورد. بهزاد نبوی، اما از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب که طی سال‌های اخیر کوشیده است با طیف تندرو و مبارزه‌جوی اصلاحات مرزبندی کند، در جدیدترین اظهار نظر خود، اولویت کنونی کشور، مردم و بلکه همه جریان‌های سیاسی را نه رفع حصر که حل مشکلات اقتصادی می‌داند. عقلای اصلاحات نگران‌اند که طرح رفع حصر سران فتنه و بیرون آمدن آنها از حصر، به رادیکال شدن فضا بینجامد و رشته امور از دستشان خارج شود. موضوعی که می‌تواند گفتمان «وفاق ملی» را با چالش اساسی مواجه کند که دود این اختلافات بیش از هر کسی به چشم مدعیان اصلاحات خواهد رفت. اینکه بهزاد نبوی اذعان می‌کند که پزشکیان نمی‌خواهد تصمیماتش مانند حسن روحانی با مخالفت روبه‌رو شود، شاید ناظر بر همین چالش‌ها باشد.
انتقاد روزنامه اصولگرا از مدعیان هسته سخت طرفداران نظام
خراسان نوشت: پس از رأی اعتماد کامل مجلس به دولت و با وجود تأیید اقدام مجلس از سوی رهبر معظم انقلاب، باز هم برخی فعالان سیاسی مدعی انقلابی گری که خود را سخنگوی «هسته سخت» نظام می‌دانند، نسبت به رأی اعتماد مجلس انتقاد‌های تندی را مطرح کردند. ادبیاتی که معتقد است طرفداران پروپاقرص نظام در ماجرای وفاق بین دولت و مجلس، دور خورده اند و آن‌ها را با تعابیر بعضاً توهین آمیزی تحریک می‌کند، نگاه تمامیت خواهانه به نظام دارد و سایرین را با اندکی زاویه و تفاوت دیدگاه طرد می‌کند. شاید حتی بتوان در دل این گونه اظهارنظرها، تهدید نظام را هم مشاهده کرد. از این رو به نظر می‌رسد دلسوزان انقلاب و طرفداران واقعی نظام باید ضمن مرزبندی با افرادی که در قالب تعابیری نظیر خود را طلبکار تصمیمات نظام در قبال طیف‌های مختلف می‌داند، مراقب این تحریکات باشد و با تأسی به موضع صریح رهبر انقلاب در تعامل با دولت جدید، به تعبیر ایشان از بُن دندان، موفقیت دولت چهاردهم را موفقیت نظام قلمداد کند.
انتقاد کیهان از موضع روسیه درباره زنگزور
کیهان نوشت: موضع وزیر امورخارجه روسیه، در تأیید ضمنی احداث کریدور زنگزورکه منجر به تغییرات ژئوپلیتیک جدی در منطقه قفقاز جنوبی خواهد شد، با واکنش قاطع مقامات دولت جمهوری اسلامی ایران و بر حذر داشتن طرفین از هر تغییر ژئوپلیتیک در این منطقه همراه شد. نکته حائز اهمیت این است که روسیه به عنوان یکی از شرکا و کشور‌هایی که در سیاست خارجی ایران به عنوان دوست شناخته می‌شود، نباید با موضع‌گیری‌های منفعت‌طلبانه و با هدف یارکشی از میان بازیگران ذره‌بینی، مسیر توسعه روابط با کشورمان را دچار چالش کرده، با عدم درک اولویت مسائل در نظام بین‌الملل، به قیمت نزدیکی به برخی از کشور‌های نوظهوری که جایگاه ویژه‌ای در سطح نظام بین‌الملل ندارند، روند کلی اتحاد میان قدرت‌های غیرغربی و تجدید نظرطلب را دچار چالش کند.»
دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی
- محسن مهدیان، مدیرمسئول همشهری در این روزنامه نوشت: اگر قدر و اندازه دوقطبی دقیق شود و از یک مفهوم کلی و بدون مرز خارج شود، بسیاری از مشکلات رفع می‌شود. دوقطبی زمانی شکل می‌گیرد که یک سوی ماجرا را حق مطلق و سوی دیگر را باطل محض بدانیم. چنین جبهه‌بندی‌ای رقابت را حیثیتی و یک تعصب ایدئولوژیک درست می‌کند. وقطبی‌ها تا پایین‌ترین سطح نهاد اجتماعی یعنی خانواده امتداد دارد. در میان شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ها متوقف نمی‌شود و تا سرسفره مردم کشیده می‌شود. رخوت‌ساز است. افراد یا در نزاعند یا ساکت و گوشه‌نشین در سیاست. هرکس خود را در دوقطبی‌ها نبیند دچار مارپیچ سکوت و خودبه‌خود حذف می‌شود.
- محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان در این روزنامه نوشت: «شکاف‌ها و قطب‌بندی‌های سیاسی در سه سطح صورت‌بندی می‌شوند؛ ۱-شکاف ایدئولوژیک یا عقیدتی ۲- شکاف کارکردی یا کارشناسی ۳-شکاف عاطفی؛ سه سطح قطبیتی که در تاریخ انقلاب اسلامی بار‌ها رخ داده است. دو قطبی‌سازی با منطق ایدئولوژیک در سطح حکمرانی محکوم است، چون قرار نیست از دل یک انتخابات که با نظارت شورای نگهبان صورت گرفته، باز هم دعوا‌ها و نزاع‌های بنیادین عقیدتی درخصوص سیاست‌ها و بازسازی صورت پذیرد، از سوی دیگر حجم مسائل پیش‌رو به هیچ‌کدام از عناصر حکمرانی اجازه نزاع عاطفی را هم نمی‌دهد.
ورود دادستانی تهران به موضوع مدرک جعلی داوطلبین نامزدی مجلس
به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، مدیر کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که «بیش از صد نفر از متقاضیان اخیر نمایندگی مجلس شورای اسلامی مدرک تحصیلی جعلی داشتند». در پی اظهارات صورت گرفته دادستانی تهران ضمن ورود به موضوع مطروحه به اداره کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان دستور داد ظرف مدت ۷۲ ساعت آینده اسامی و اسناد مربوط به افراد مورد اشاره در اختیار دادستانی تهران قرار گیرد. در صورت وصول گزارش از سوی مدیر کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان ادعای مطروحه مورد صحت سنجی قرار خواهد گرفت و چنانچه چنین تخلفی از سوی افراد یاد شده محرز شود برای افراد متخلف پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.
یک بلوچ اهل سنت معاون وزیر علوم شد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی، دکتر «محمد نبی شهیکی» را به عنوان «معاون فناوری و نوآوری» این وزارت منصوب کرد. محمدنبی شهیکی تاش، متولد سال ۱۳۵۹ دارای دکترای تخصصی اقتصاد بخش عمومی و مالی و عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان است و این اولین بار است که یک بلوچ اهل سنت به این سمت در وزارت علوم منصوب می‌شود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها