۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۷۶
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1185)

رسانه های داخلی

۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بیانیه جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران تصمیمات لازم برای پایبند باقی ماندن به تعهدات برجامی خود را اتخاذ نکرده است. در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا همچنان از ادامه گسترش نگران کننده برنامه هسته‌ای ایران نگران است. ایران به شدت از تعهدات خود در برجام فاصله گرفته و به دانش برگشت ناپذیری دست یافته است. ایران به آژانس اطلاع داده است که تصمیم سپتامبر ۲۰۲۳ خود را مبنی بر عدم اجازه ورود به بازرسان با آژانس که قبلاً در ایران کار می‌کردند، لغو نخواهد کرد. ایران اجرای تعهدات هسته‌ای خود را در چارچوب برجام متوقف کرده است.
توضیحات سردار نایینی درباره مواجهه رسانه‌ای با ماجرای ترور شهید هنیه
سردار نایینی، معاون روابط عمومی سپاه گفت: تمام مراکز اندیشه ورز آمریکایی و اسرائیلی انقلاب اسلامی ایران را برای خود تهدید برمی شمارند. ۴ سال پیش اندیشکده‌ای مطرح در آمریکا در مقاله‌ای نوشته است که جنگ آینده جنگ روایت‌ها است. در جنگ آینده برنده کسی نیست که موشک برد بلند، تجهیزات و امکانات نظامی داشته باشد بلکه برنده جنگ کسی است که باورپذیرترین روایت اول هر جنگ را بدست بیاورد. یعنی بتواند بر باور‌ها و افکار عمومی تسلط یافته و ذهن‌ها را طبق آنچه که میخواهد هدایت نماید. در ماجرای شهید اسماعیل هنیه، سپاه پاسداران با هوشیاری کامل توانست با اطلاع رسانی و آگاهی صحیح افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی روایتی درست و منطبق با واقعیت بیان نماید؛ لذا دشمن در این ترور نتوانست پس از آن علیه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت، در اهدافش به نتیجه برسد. / تسنیم
توضیحات سخنگوی قوه قضاییه پیرامون برخی مسائل
اصغر جهانگیر، سخنگو قوه قضاییه: در پاسخ به این سوال که آیا بابک زنجانی آزاد شده است؟ باید گفت که پس از همکاری که ایشان انجام داد و نسبت به رد مال اقدام مفیدی صورت گرفت؛ نتیجه این شد که اعدام او به ۲۰ حبس تبدیل شد که بخشی از حبس را تحمل کرده و بخشی از حبس هم در حال تحمل است و اقدام جدیدی انجام نشده است. در خصوص آخرین وضعیت پرونده هواپیمای اوکراینی نیز باید گفت که اگر روند پرونده طولانی شده به خاطر دقت‌هایی است که انجام شده است. پس از رسیدگی پرونده در شعبه ۳۲ دیوان عالی با اعلام نقص تحقیقات روبرو شد. پرونده به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اعاده و رسیدگی‌ها برای رفع نقص آغاز شده است.
اظهارات جدید روحانی
حسن روحانی در ادامه جلسات دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: اعضای دولت تدبیر و امید چه در دولت قبل و چه این دولت آمادگی داشته و دارند که تجربیات و نظرات خود را جهت کمک به پیشبرد امور و رفع مشکلات کشور منتقل و همکاری کنند. قبلاً می‌گفتم صدا وسیما ملی نیست، میلی است، الان صداوسیما باندی و گروهکی شده است. یک گروه صدا وسیما را گرفته، هرچه دلشان بخواهد را پیش می‌برند و تهمت و افترا می‌زنند. آنچنان پشتشان گرم است که هیچ دادگاهی نمی‌تواند کاری کند و هیچ شکایتی به جایی نمی‌رسد. اگر روش برخورد مأمورین مالیاتی و عدم توجیه مالیات‌های کمرشکن، فعالان اقتصادی را آزرده است، باید روش اصلاح را با مشورت خود آنها پیدا کرد. اگر تک‌صدایی و بی‌اخلاقی در صدا وسیما، مردم را به سوی رسانه‌های بیگانه سوق داده، باید به سوی مردم بازگشت و رسانه ملی را بار دیگر رسانه مردم کرد. / جماران
روایت اسحاق جهانگیری از دیدارش با آیت الله جوادی آملی
به گزارش منیبان، اسحاق جهانگیری در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت: «توفیق یافتم با آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کنم. شایسته تقدیر و جای امیدواری است که مرجع و عالمی عالیقدر محور کلام و دغدغه اش «مردم» است. این امر نشان می‌دهد قول مشهور ایشان مبنی بر اینکه مردم ستون دین اند یک باور و اعتقاد دینی است. عمرشان دراز و کلامشان نافذ باد.»
شایعه یک رسانه اصلاح‌طلب در مورد طیب‌نیا
یک روزنامه اصلح‌طلب مدعی شد علی طیب‌نیا، مشاور عالی رئیس جمهور، از ابتدای دولت تا کنون در نهاد ریاست جمهوری مستقر نشده و نقشی در تصمیمات گرفته شده و انتصابات پس از رای اعتماد در مجلس ندارد. روزنامه آرمان ملی در این زمینه نوشت: حال مشخص نیست که او خودش حاضر به رفتن به نهاد ریاست جمهوری نیست یا دخالت‌های معاون اول رئیس جمهور و معاونت اجرایی در امور مرتبط با او حتی در تعیین اتاق اسکان او در نهاد ریاست جمهوری و دخالت در حوزه‌های اقتصادی مرتبط با او منجر به این اتفاق شده است.
خط خبری روزنامه‌های اصلاح‌طلب
خبرگزاری فارس: «برآورد‌های یک نهاد امنیتی نشان می‌دهد در تابستان جاری بیشترین محتوای آسیب‌زننده به عناصر قدرت جمهوری اسلامی را ۴ روزنامه شرق، سازندگی، اعتماد و هم‌میهن منتشر کرده‌اند. براساس این گزارش سلب اعتماد و حمایت مردم از نظام و نهاد‌های حاکمیتی، هجمه به رویکرد وفاق ملی دولت و القاء تحویل زمین سوخته به دولت چهاردهم از جمله خطوط خبر آنها بوده است.»

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها