۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۷۹
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1188)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ماجرای حمله رژیم صهیونیستی به مصیاف سوریه از دید رسانه‌های غربی
- خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت در این منطقه یک مرکز تحقیقات نظامی مربوط به تولید سلاح هدف قرار گرفته است.
- وبسایت اکسیوس در گزارشی به نقل از سه منبع خود نوشت: در جریان این حملات، یک تأسیسات زیرزمینی تولید موشک‌های دقیق که گمان می‌رود ایران بنا کرده است به دست نیرو‌های ویژه اسرائیل تخریب شده است. به نظر می‌رسد انهدام این تأسیسات، ضربه‌ای کاری برای تولید موشک‌های دقیق میان‌برد بوده است. اما سفارت ایران در دمشق در شبکه ایکس با تأکید بر اینکه در بمباران مصیاف، «آسیبی» به هیچ‌یک از مستشاران ایرانی نرسیده است، نوشت که گزارش‌های منتشرشده در «رسانه‌های ناشناس» در این زمینه «کذب» است. حملات هوایی که علیه مناطقی در نزدیکی مصیاف صورت گرفته، «پوششی» و برای «جلوگیری» از اعزام نیرو‌های کمکی ارتش سوریه به منطقه و از کار اندختن سامانه دفاع هوایی سوریه بوده است.
- روزنامه «نیویورک تایمز» هم در گزارشی نوشته است که نیرو‌های ویژه اسرائیل از هلی‌کوپتر‌ها پیاده شده و مواد منفجره را در یک تاسیسات کار گذاشتند و اطلاعات حساس را خارج کردند.
توقف سرمایه‌گذاری شرکت‌های نوبنیاد در اراضی اشغالی
روزنامه صهیونیستی «گلوبس» در گزارشی به نقل از شرکت «استارتاپ نیشن» متخصص در نوآوری و محیط زیست نوشت: سرمایه گذاری نیمی از شرکت‌های نوبنیاد به دلیل جنگ در «اسرائیل» لغو شده است و ۴۹ درصد از شرکت‌های فناوری اسرائیلی اعلام کردند که سرمایه گذاری‌های خود را به دلیل جنگ لغو کرده‌اند. تنها ۳۱ درصد از شرکت‌های فناوری در اراضی اشغالی توانایی خود را برای جمع آوری سرمایه در سال آینده اعلام کرده‌اند. بدترین وضعیت در شمال اسرائیل حاکم است؛ طوری که ۶۹ درصد از شرکت‌ها درباره توانایی خود برای جمع آوری سرمایه در سال آینده به شدت نگران بوده و ۴۰ درصد از شرکت‌ها در شمال در حال بررسی انتقال، به طور کامل یا جزئی، به مکان‌های دیگر هستند. اعتماد بسیار کمی به توانایی کابینه برای رهبری تلاش‌ها به منظور خروج از این وضعیت وجود دارد و بیش از ۸۰ درصد از شرکت‌ها نسبت به این توانایی تردید دارند.
واکنش بایدن به اظهارات پوتین
«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره هشدار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مورد احتمال درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه، گفت چندان به رهبر روسیه فکر نمی‌کند. به گزارش اسپوتنیک، طی روز‌های گذشته، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا از بایدن به دلیل تلاش نکردن برای گفتگو با پوتین در بیش از ۲ سال گذشته برای حل مناقشه اوکراین انتقاد کرده است. ترامپ مدعی است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر، فورا قادر به میانجیگری برای طرح صلح خواهد بود.
کمبود نیرو در ارتش رژیم صهیونیستی
به گزارش شبکه المیادین، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که نیروی کافی برای جنگ در شمال ندارد. این در حالی است که نیرو‌های ارتش در حال جنگ در جبهه جنوبی هستند. رسانه‌های عبری نیز پیشتر فاش کردند که بیش از ۱۰۰۰ افسر صهیونیست با انواع درجه‌های نظامی خواستار استعفا و قطع همکاری با ارتش رژیم صهیونیستی شده‌اند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها