۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۸۱
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1190)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ترامپ: بیشتر مسائل با ایران را تلفنی حل می‌کنم!
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نوشت: رئیس‌جمهور سابق آمریکا در واکنش به بازدید رهبر کره شمالی از تأسیسات هسته‌ای این کشور و همچنین ادعا‌های غربی‌ها درباره ارسال موشک‌های بالستیک ساخت ایران به روسیه مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند این مسائل را حل کند. درحالی‌که در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، به دلیل ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیرو‌ی قدس سپاه پاسداران، خروج آمریکا از برجام، اعمال تحریم‌ها علیه ایران و... روابط آمریکا و ایران بیش‌ازپیش تیره‌وتار بود، ترامپ ادعا کرده است که می‌تواند «با تماس تلفنی» با ایران مسائل را برطرف کند. وی در این باره گفت: «من می‌توانم تماس تلفنی برقرار کنم و بیشتر مسائل را حل کنم. ممکن است مجبور شوم چند دفعه دیدار هم داشته باشم.»
واکنش‌ها به عبور موشک یمن از لایه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی
- به گزارش المیادین، رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که حملات یمن، تل آویو را به غافلگیری‌ها و نه یک غافلگیری تهدید کرده است. رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که بیش از ۲۰ موشک رهگیر برای انهدام این موشک بالستیک شلیک شدند، اما نتوانستند آن را رهگیری و منهدم کنند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: ارتش اسرائیل در خصوص شکست اطلاعاتی درباره شلیک این موشک که به مرکز اسرائیل اصابت کرد تحقیق می‌کند چرا که این موشک مسافت زیادی را از سمت یمن پیموده و شناسایی نشد.
- گادی آیزنکوت عضو سابق شورای جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به این حمله یمن گفت که مشکل موجود در نتیجه عدم ارتباط بین اهداف جنگ و استراتژی مطلوب به وجود آمده است. شرایط میدانی به صورت دراماتیکی تغییر پیدا کرده است.
- نوعام امیر تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی با انتقاد از این رسوایی گفت وقتی که در نهایت چنین موشکی مسیر خود را از یمن به سمت اسرائیل پیدا می‌کند، چرا این همه موشک‌های رهگیر شلیک می‌شود؟ آیا فرماندهی جبهه داخلی و سامانه‌های دفاع هوایی تنها به دنبال مانور هستند؟ چرا مردم باید این طور صبح خود را آغاز کنند.
تشکیل واحد اطلاعاتی ویژه برای ترور یحیی السنوار
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که سازمان اطلاعات داخلی این رژیم (شاباک) از آغاز جنگ غزه در تاریخ هفتم اکتبر ۲۰۲۳ یک واحد اطلاعاتی را برای کنترل تحرکات سنوار اختصاص داده است و این واحد اطلاعاتی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند. دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی منابع هنگفتی را برای تحت پیگرد قرار دادن سنوار تخصیص داده است، اما سنوار هر بار توانسته است چند ساعت قبل از دسترسی به وی فرار کند؛ هر چند که اسرائیل تلاش‌های گسترده‌ای در این زمینه انجام می‌دهد. سنوار از مدت‌هاست از تلفن همراه و وسایل ارتباطی الکترونیک استفاده نمی‌کند و به جای آن از شبکه متعدد خبر رسان‌ها برای مدیریت عملیات‌های نظامی حماس استفاده می‌کند.
ناکام ماندن طرح سازمان جاسوسی آمریکا برای ترور مادورو
به گزارش از سی‌بی‌اس نیوز، وزارت کشور ونزوئلا در بیانیه‌ای از دستگیری ۶ تبعه خارجی از جمله ۳ شهروند ایالات متحده، ۲ شهروند اسپانیا و یک تبعه اهل جمهوری چک در این کشور و خنثی کردن طرح سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) برای ترور نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور خبر داد. دیوسدادو کابلو وزیر کشور ونزوئلا در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که قرار بود این شهروندان خارجی در طرح سازمان سیا برای سرنگونی دولت ونزوئلا و کشتن چند تن از مقامات ارشد این کشور از جمله مادورو نقش ایفا کنند. وزارت کشور ونزوئلا در بیانیه‌ای از کشف و توقیف بیش از ۴۰۰ قبضه سلاح آمریکایی که به صورت غیرقانونی از ایالات متحده وارد این کشور شده بود، خبر داد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها