۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۸۷
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1193)

رسانه های داخلی

۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

رد تعرض به مواضع ایران در سوریه
به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار مجید خادمی رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه در گفت‌وگویی، درباره بمباران شهر مصیاف سوریه توسط رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این روش تجاوزکارانه‌ای است که صهیونیست‌ها از قبل آن را دنبال و در هر زمانی هم پاسخ آن را دریافت کرده‌اند؛ البته طی روز‌های اخیر تعرضی به مواضع جمهوری اسلامی ایران در سوریه صورت نگرفته است. وی با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه و همچنین کرانه باختری افزود: پس از عملیات طوفان‌الاقصی، فشار کشنده‌ای بر رژیم صهیونیستی وارد شده و آنها برای ادامه حیات ننگین خود در حال دست و پا زدن هستند و در چنین شرایطی، با توجه به ماهیت پلید صهیونیست‌ها، مبادرت آنها به این‌گونه جنایات چندان غیرمنتظره نیست.
واکنش رویترز به اظهارات پزشکیان
مسعود پزشکیان در بخشی از نشست خبری اخیر تأکید کرد: ما قدرت دفاعی خودمان را از دست نخواهیم داد، مگر آنکه در دنیا یا منطقه همه خلع سلاح شوند. ما اصلاً با کسی دعوا نداریم و به دنبال جنگ افروزی نیستیم. اگر آمریکا هم حق و حقوق ما را رعایت کند، ما با آمریکا و با هیچ کشور دیگری دعوا نداریم. ما را نباید تهدید و تحقیر کنند، ما زیر بار تحقیر و تهدید نمی‌رویم. خبرگزاری رویترز نیز در این خصوص تیتر زد: رئیس‌جمهور ایران گفت که اگر آمریکا از دشمنی خود دست بردارد، مذاکره مستقیم با آمریکا امکان‌پذیر است.
عارف: وفاق ملی راه نجات کشور است
به گزارش جماران، محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور گفت: دلیل استقبال مسئولان دولتی و حکومتی و مردم از این شعار دولت چهاردهم، ذهنیت ارزشمند و خوبی است که از رویکرد وحدت و انسجام امام داریم. امام خمینی «ره» تأکید داشتند که راهبرد وفاق تقویت مشترکات است و نباید بر روی اختلاف نظر‌ها تأکید کنیم و اگر براساس مشترکات حرکت کنیم در این مسیر اختلافات حل می‌شود و ایشان در همه جا احساس می‌کردند که مسیر تقویت مشترکات و جذب حداکثری است و راهبرد «ما» را به جای «من» مطرح می‌کردند و همیشه نگاه به مردم داشتند و هر جا احساس می‌کردند که مسیر انقلاب و کشور جز این است برخورد می‌کردند.
مفهوم وفاق ملی باید تعریف شود
همشهری نوشت: «نگرانی برای وفاق، دلسوزی برای صداقت رئیس‌جمهور است. از این‌رو چند پیشنهاد به دولت محترم: یکم. برای وفاق خط قرمز قائل باشیم. اینکه وفاق تا کجاست؟ خط قرمز اصل انقلاب است ولاغیر. اما این مرز را مرزبان باشیم. دوم. برای وفاق عزیمت قرار دهیم. اینکه قرار است با وفاق چه هدف مشترکی را رقم زنیم. مسئله مشترک خودش وحدت‌ساز است. سوم. برای وفاق پیش از دیگران هزینه دهیم. پیشرو باشیم. الگو شویم. دیگران ببینند که پرچم وفاق را اهلش بلند کردند. چهارم. برای وفاق متعصب باشیم. از وفاق صیانت کنیم. اجازه ندهیم اصل وفاق آسیب ببیند. پنجم و دست آخر برای وفاق شاخص قرار دهیم. شاخص اثرگذاری وفاق زمانی‌است که رأفت و همدلی و تعاون بین مردم بیش از گذشته احساس شود. وفاق حقیقی آنجاست؛ کف جامعه نه تصنعی در اتاق احزاب. ثمره وفاق را مردم باید بچشند و میان خود حس کنند. مردم صداقت را در این شعار ببینند، باور می‌کنند و جلوتر از بقیه خواهند بود.»
نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان
خراسان نوشت: «اولین اظهار نظر صریح سعید جلیلی درمورد کابینه دولت جدید در حالی صورت گرفت که به نظر می‌رسد حداقل در ظاهر با مواضع برخی نزدیکانش تفاوت دارد. جلیلی اخیراً گفته است: «افرادی پیشنهادی رئیس جمهور محترم خوشبختانه توانستند رأی اعتماد مجلس را بگیرند اکنون نوبت همه ماست تا دولت را در جهت رسیدن به اهداف و انجام وظایفش یاری کنیم.» ین اظهارات جلیلی در شرایطی مطرح می‌شود که برخی از نزدیکان و حامیان او به شدت نسبت به کابینه دولت چهاردهم انتقاد کرده بودند. انتقادات شدید این گروه نشان‌دهنده وجود شکاف‌هایی در میان حامیان جلیلی و مواضع رسمی اوست. حمایت جلیلی از کابینه جدید به‌ویژه در این شرایط، حاکی از تلاش او برای هم‌گرایی و ایجاد وحدت در راستای تحقق اهداف دولت به‌منظور جلوگیری از افزایش تنش‌ها و اختلافات درون‌گروهی است.
حملات سازمان‌یافته رادیکال‌ها به طرح وفاق رئیس‌جمهور
روزنامه هم‌میهن وفاق را رادیکال شدن بیشتر رئیس‌جمهور در سخن خوانده و نوشته است: مردم از وعده‌های داده‌شده و محقق‌نشده بیزارند، از عدم صداقت و صراحت در سخنان مسئولان ناراحت و منزجر هستند و آن را توهین به خود تلقی می‌کنند. ترجیح می‌دهند که مسئولی بیاید و صریح بگوید من این کار و آن کار را نمی‌توانم یا حتی نمی‌خواهم انجام دهم و یا نمی‌گذارند انجام دهم، پس بیخود منتظر نمانید. باید تکلیف مردم را روشن کرد. این گفتگو نقطه‌عطف آغاز ریاست‌جمهوری خواهد بود.
روزنامه آرمان امروز: شعار «وفاق ملی» به‌عنوان مشی ارزشمند رئیس جمهور منتخب، لزوماً به معنای ابقاء مسئولین رده‌های مختلف و حتی اکثریت آنها نیست چنانچه ایشان نیز در ترکیب تیم و متناسب با عملکرد افراد، اکثریت قریب به اتفاق تغییر را اعمال کرده اند ضمن اینکه یکی از معانی «وفاق ملی» بهره‌مندی از تمامی سلیقه‌ها و ظرفیت‌ها به شرط پایبندی آنها به منافع ملی (نه جناحی) و رفاه و امنیت مردم به ویژه طبقات ضعیف جامعه است که متاسفانه در سال‌های اخیر بر میزان و وسعت آن افزوده شده و طبقه متوسط، به عنوان یک خطر جدی، در حال ذوب شدن است.
نوع پاسخ پزشکیان به مطالبات از دید روزنامه اصولگرا
روزنامه جوان نوشت: پزشکیان به‌گونه‌ای با همگان حرف می‌زند که کسی نمی‌تواند بگوید او با ما دعوا دارد، برخلاف آن دو رئیس‌جمهور اسبق! این ویژگی چیز کمی نیست و به او در ادامه کمک خواهد کرد. پزشکیان دنبال جواب‌های شاذ یا جلب‌توجه و تحریک و جریان‌سازی کاذب و خبرسازی برای خارجی‌ها هم نبود. باز برخلاف آن دو. می‌توان گفت به پرسش‌های معدودی که خوب بود، پاسخ کافی یا روشن نداد. اما وجه خوب این پاسخ‌ها این بود که می‌توانست وعده بیخود بدهد که نداد. مثلاً درباره گرانی‌ها که چند پرسش وجود داشت، نگفت آنچنان رونقی ایجاد می‌کنم که بیا و ببین! حتی درباره ناترازی‌ها گفت حل آنها شق‌القمر می‌خواهد.
نظر کیهان درباره فیلترینگ
کیهان نوشت: با وجود این که بسیاری از پیام‌رسان‌ها خاستگاه غربی دارند، اما در همان کشور‌ها موظف به پاسخگویی به حاکمیت و مراعات مطالبات آنها هستند. فعالیت بالغ بر ۶۰میلیون کاربر ایرانی، یک مزیت و فرصت اقتصادی بزرگ برای پیام‌رسان‌هاست و هر دولتی می‌تواند و باید، در ازای واگذاری این فرصت بزرگ، مطالبه درآمد کند، یا دست‌کم، این فعالیت را به حضور نمایندگی شرکت خارجی در داخل کشور و رفتار پاسخگویانه مشروط نماید. امنیت و حاکمیت ملی، محترم‌ترین سرمایه‌ها نزد هر ملت و کشور است. نمی‌شود این سرمایه را به حراج گذاشت و بی‌قید و شرط تسلیم بیگانگان کرد. این، اول گرفتاری برای هر کشوری است. فیلترینگ باید برداشته شود، اما مشروط به پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری پیام‌رسان‌ها.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها