۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۸۹
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1195)

رسانه های داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش آمریکا به اظهارات پزشکیان درباره برجام
«کارین ژان پی یر» سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در مورد اظهارات رئیس جمهور ایران مبنی بر علاقه ایران برای احیای مذاکرات برجام، واکنش کاخ سفید چیست؟ گفت: ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم که دیپلماسی را به عنوان بهترین راه برای دستیابی به یک راه حل دائمی موثر برای برنامه هسته‌ای ایران در نظر می‌گیریم. ما ایران را بر اساس عملکرد آن و نه اظهارات مقامات این کشور قضاوت می‌کنیم. اگر ایران می‌خواهد در رویکرد خود جدید خود جدیت نشان دهد، باید اقدامات تنش زا و تشدید کننده در منطقه و همچنین در برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند.
پی نوشت: رئیس جمهور ایران اخیراً در کنفرانس خبری گفته بود که بار‌ها گفتیم ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، ما به دنبال رفع نیاز‌های علمی و تکنیکی خودمان هستیم، به چارچوب برجام پایبند بودیم و به دنبال حفظ آن چارچوب هستیم. مساله FATF و مساله برجام و هرگونه ارتباط با دنیا را باید حل کنیم.
یک تذکر به مشاوران رئیس جمهور
فرهیختگان نوشت: مسعود پزشکیان تاکنون تصویری صادق، مردمی و پروتکل‌گریز از خود در اذهان ساخته است. اما مردم از جایی به بعد علاوه‌بر صداقت و سلامت، کارآمدی، تسلط بر امور، وقوف بر جزئیات، توانایی تحلیل و بررسی موضوعات پیچیده و... را هم می‌خواهند. مشاوران رسانه‌ای و سیاسی رئیس‌جمهور دقت کنند و برآیندی از افکار عمومی بگیرند. فارغ از مواضع درست و اصولی‌ای که بعضاً رئیس‌جمهور در حوزه‌های مختلف در کنفرانس اخیر داشت، برخی مواضع در حوزه سیاست خارجی از ایشان تصویر فردی دور از موضوع و ساده‌ساز می‌سازد. بخشی از این تصویر به دلیل عدم دقت در استخدام واژگان است و برخی به دلیل دور بودن از موضوعات مهم خارجی. به کار بردن جمله‌هایی، چون «از خدا می‌خواهم با مصر رابطه داشته باشیم» یا «با آمریکا هم برادریم» و... از یک فرد عامی چندان عجیب نیست، اما هرکدام از این عبارات در روابط بین‌الملل ممکن است معنایی داشته باشد که خیلی به نفع منافع کشور نباشد یا مثلاً استفاده از لفظ «شوروی» به جای روسیه و «افغانی‌ها» به جای مهاجران شاید یک اشتباه لفظی ساده باشد ولی در ذهن مخاطب اثر منفی می‌گذارد.»
واکنش عطریانفر به حضور پسر عارف و داماد پزشکیان در جلسات رسمی
محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در واکنش به حواشی که حضور پسر عارف و داماد پزشکیان در جلسات رسمی ایجاد کرده بود، گفت: متأسفانه برخی تحلیلگران سیاسی بدون توجه به حاقّ معنای آقازادگی و امکان سوء استفاده از آن، بار‌ها دیده شده افراد موجهی را به قصد تخریب و با هدف سیاسی و جناحی می‌کوبند. می‌روند و بررسی می‌کنند کدام یک از منسوبان او در مسئولیتی مشغول به کار است و این نسبت مستمسکی می‌شود برای کوبیدن وی. در رابطه با دولت آقای پزشکیان من هیچ عارضه آقازادگی از جنس مخرب و آلوده تاکنون مشاهده نکرده‌ام. اگر کسانی در مقام تضعیف رییس جمهور ابهام‌آفرینی می‌کنند. برای آشفته کردن ذهنیت جامعه با طرح موضوع آقازادگی سیاست تخریب را پیش می‌گیرند به نظرم نوعی فرافکنی می‌کنند تا از این رهگذر به دولت نوپای چهاردهم آسیب برسانند. خناسان به دنبال آسیب زدن به دولت وفاق هستند.
اولتیماتوم روزنامه اصلاحات به پزشکیان برای مسئله حجاب و فیلترینگ
هم‌میهن نوشت: دولت باید کار‌هایی را انجام دهد تا امید همچنان در دل جامعه زنده بماند. امید اصلی به بهبود وضع معیشت و اشتغال بستگی دارد که در یک شرایط طبیعی و بدون این‌همه دشواری‌های ریز و درشت که بر سر راه دولت چهاردهم هست، حداقل برای شروع به بهبود وضعیت به دو سال زمان نیاز است. «شروع به بهبود» و نه خود «بهبود»، آن هم در شرایط طبیعی و نه این شرایط غیرطبیعی موجود. شاید چاره‌ای جز این نباشد که به در دسترس‌ترین موضوع‌ها برای زنده نگه‌داشتن امید پرداخته شود. اول، در حوزه اینترنت و دوم، در حوزه جامعه. در حوزه اینترنت، حل معضل خودساخته فیلترینگ و در حوزه جامعه، موضوع زنان می‌تواند مهمترین تصویر وفاق با مردم باشد که حل آنها پیام امیدبخشی به جامعه ارسال می‌کند؛ پیامی که نشان می‌دهد واقعاً اتفاقی رخ داده و قرار است در پروژه وفاق، مردم هم شریک باشند.
تاکید وزیر ارتباطات بر حل مسئله فیلترینگ
به گزارش مهر، ستار هاشمی در پاسخ به سوالی درباره کیفیت اینترنت و ارتقا آن و همچنین فیلترینگ اظهار کرد: بحث شبکه به طور کلی دو بعد متفاوت داد؛ یک بعد بحث کیفیت خدمات و ارتباطات است که مشخصاً در حوزه مأموریت وزارت ارتباطات قرار می‌گیرد و ما حتماً با جدیت را دنبال می‌کنیم و امیدواریم در بحث ارتقا کیفیت ارتباطات و دسترسی‌ها، خبر‌های خوبی را به مردم بدهیم، یعنی تغییراتی که به معنای واقعی، مردم آن را در زندگی خود حس کنند. در بحث سیاستگذاری، همان طوری که همه می‌دانیم این مقوله در وزارت ارتباطات انجام نمی‌شود، اما ما ساز و کار‌هایی را در آنجا در نظر گرفته ایم که کنشگری فعال داشته باشیم و انشاالله در قالب سیاستگذاری‌های کلی، مدل‌ها و شیوه‌های جدیدی را به لایه سیاستگذاری ارائه دهیم و امیدوارم در این لایه اتفاقات خوبی بیفتد.
روایت از نشست غیررسمی رئیس جمهور و نمایندگان
مصطفی پوردهقان، نماینده اردکان در گفتگو با ایلنا، درباره حضور سرزده مسعود پزشکیان در مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارنظر شخصی من این است هنگامی که رئیس جمهور خارج از پروتکل‌ها و بدون برنامه‌ریزی محبت و لطف می‌کند به مجلس می‌آید در واقع به نماینده و به صورت غیرمستقیم به مردم حترام می‌گذارد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فضای جلسه به سمت تنش رفت، گفت: متأسفانه برخی دوستان کم‌لطفی کردند و وارد حاشیه شدند، اما نهایتاً به خیر و خوشی تمام شد. رئیس جمهور از وفاق و همدلی گفتند، تأکید کردند اختلافات را باید کنار بگذاریم البته بحث ناترازی در حوزه انرژی و بنزین را هم مطرح کردند و گفتند که به شدت پیگیر هستند.
بازگشت دانشجویان تعلیقی ۲ سال اخیر به دانشگاه از مهر ۱۴۰۳
دکتر مسعود حبیبی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: پس از حوادث سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در دانشگاه‌ها، احکامی از سوی کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها و کمیته مرکزی وزارت بهداشت، صادر شده بود که بعد از فروکش کردن حوادث، مقام معظم رهبری تأکید داشتند که باید با رأفت اسلامی با دانشجویان برخورد شود. برای افزایش انسجام ملی و علقه دانشجویان به کشور عزیزمان ایجاب می‌کرد تا با بخشش و بزرگ منشی با خطا‌های احتمالی برخورد شود. تمام احکام کمیته انضباطی در دو سال گذشته چه حکم اخراج که البته زیاد نیست، چه انتقال به دانشگاه‌های دیگر و یا تعلیق، مشمول بررسی مجدد شد، از توقف تمامی احکام تا زمان بررسی مجدد خبر داد و گفت: این دانشجویان از ترم تحصیلی جدید در دانشگاه‌های خود ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل می‌شوند.
انتقاد کیهان از سخنان عراقچی درباره برجام
کیهان نوشت: اظهارات وزیر امور خارجه در گفت‌و‌گوی تلویزیونی و درباره برجام و مذاکره با غرب، مستلزم به رسمیت شناختن پایمال‌سازی حقوق ایران و دارای تناقضات متعدد بود. سخن آقای عراقچی بدین معناست که خسارت‌دیدگی هنگفت ایران، نادیده انگاشته شود و سراغ توافق دیگری بدون تأمین حقوق پایمال شده ایران برویم. از طرف دیگر، طرف اروپایی نشان داد فاقد کمترین اراده مستقل و فاقد اهلیت است. در این میان، آمریکایی‌ها (هم ترامپ و هم بایدن) نشان دادند نه‌تن‌ها بنای جبران ندارند، بلکه باج‌هایی فراتر از برجام می‌خواهند! در این صورت، ادعای توافق با اشکال دیگر، صرفاً تضعیف موضع به حق ایران و پذیرش رسمی پایمال کردن حقوق کشورمان است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها