۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۹۸
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲

پشت پرده جنایت جدید صهیونیست ها در لبنان

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

رژیم صهیونیستی اخیراً در ادامه جنایت‌های خود با استفاده از تراشه‌های دارای مواد منفجره در کنار باتری دستگاه‌های پیجر حزب الله (دستگاهی برای دریافت پیام و عدم ردیابی) و انفجار این پیجرها، منجر به شهادت و زخمی شدن افرادی از حزب الله و مردم عادی یمن شد. در این راستا به ذکر دلایل این جنایت خواهیم پرداخت:
رژیم صهیونیستی در روز‌های گذشته از چند جهت تحت فشار بود:
اول‌: شکست اطلاعاتی در خنثی‌سازی عملیات اربعین و هدف قرار دادن مواضع سوخته بانک اهداف خود در جنوب لبنان.
دوم: غافلگیری اطلاعاتی ناشی از دسترسی حزب‌الله به فرماندهی یگان ۸۲۰۰ و رسیدن پهپاد‌ها در زمان حضور وی در ساختمان مقر.
سوم: یک ساله شدن آوارگی نزدیک به ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین و قفل کامل اجتماعی و اقتصادی شمال که ترکش‌های روانی و اجتماعی و اقتصادی آن به مرکز و جنوب اراضی اشغالی آن نیز رسیده بود و عملیات‌های ترور هم نه تنها چاره نبود که حزب‌الله را در هدف قرار دادن شهرک‌های جدید مصمم‌تر می‌کرد پس بایستی چاره‌ای برای شمال اندیشیده می‌شد. این جدای از وقایعی مانند رفتن ۲ میلیون نفر به پناهگاه در اثر حمله یمن هستند.
چهارم: افتادن توپ در زمین تل‌آویو و قرار گرفتن مجدد آنها در دو راهیِ رفتن به سمت جنگ کامل یا تحمیل ضربات حزب‌الله پس از عملیات اربعین و تحمیل اراده حزب‌الله مبنی بر اینکه ضربات مقاومت در زیر آستانه جنگ تا پایان جنگ غزه تداوم دارد.
پنجم: زیر سوال رفتن کامل اعتبار سامانه پدافندی غربی - عبری - عربی پس از اصابت تک پرتابه یمنی در تل‌آویو.

بنابراین رژیم صهیونیستی باز هم از نقطه ضعف به سمت نقطه قوت خود یعنی عملیات‌های امنیتی رفت تا با یک تیر چند نشان بزند:
اول، با انفجار پیجرها، انتشار تصاویر و حضور در بیمارستان‌ها، بانک اهداف خود را آپدیت کند.
دوم، با انفجار‌ها پیجر‌ها نزد ارشدترین مقامات حزب‌الله، رژیم اسرائیل نیز دسترسی متقابل خود به فرماندهان حزب را نشان دهد.
سوم، با تلفات گسترده غیرنظامیان، جنگ را در لبنان اجتماعی کرده و فشار بر حزب‌الله را افزایش دهد. رژیم می‌داند مهم‌ترین کار ویژه حزب‌الله حفاظت از مردم لبنان است و اگر حزب‌الله به سمت جنگ کامل نمی‌رود، در وهله اول عدم درگیری لبنان با جنگ است.
چهارم، توپ تعیین جنگ یا تداوم وضعیت فعلی باز هم به زمین حزب الله بندازد.
پنجم، برتری تکنولوژیکی، اطلاعاتی و عملیاتی رژیم در برخی حوزه‌ها نمایش داده شده تا عملیات یمنی نیز به حاشیه رود؛ و ششم، در تداوم سیاست فرسایش نیروی انسانی مقاومت، کادر حزب آسیب دیده و چه بسا ضربه دومی مانند یک عملیات زمینی یا هوایی سنگین اجرا شود‌: ضربه از درون برای هموارسازی ضربه از بیرون.
- وقایع حدود یک ماه اخیر از شهادت اسماعیل هنیه تا عملیات اربعین، مصیاف، اصابت موشک فلسطین ۲ و رخداد‌های امروز لبنان، حاکی از جهش ژنومی عملیات‌های ترکیبی طرفین در فضای آشوب است.
- ساده‌ترین و دردسترس‌ترین پاسخ حزب‌الله، ورود شهرک‌های جدید در عمق اراضی اشغالی به دایره آتش است.
در مجموع باید گفت که رژیم صهیونیستی در بیش از ۱۱ ماه از جنگ غزه دستاوردی نداشته است (عدم آزادسازی اُسرای خود، عدم توان در ازبین بردن حماس) و در عین حال اختلافات درونی و بحران‌های اقتصادی، امنیتی و اجتماعی رژیم صهیونیستی در حال افزایش است که می‌تواند نابودی این رژیم را بیش از پیش نزدیکتر کند؛ لذا نتانیاهو برای حفظ کابینه خود و عدم محاکمه درصورت آتش بس، به دنبال گسترش جنگ در منطقه است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها