۲۰۲۴ ۱۸ October - جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۰۳
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶

پالس‌های معنادار شوک جدید حزب‌الله لبنان به صهیونیست‌ها

«کانال 12 رژیم اشغالگر قدس در موضع گیری معناداری در رابطه با حملات موشکی و پهپادی اخیر حزب الله به عمق فلسطین اشغالی اعتراف کرده که نتانیاهو سعی داشت تا ساکنان شمال اراضی اشغالی را به خانه هایشان بازگرداند با این حال اکنون باید فکری به حال آواره شدن ساکنان حیفا کند.»
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
نویسنده : سامان سفالگر کارشناس مسائل بین الملل

طنین‌سنتر؛ مدت زمان زیادی از حملات تروریستی اخیر رژیم اشغالگر قدس به لبنان در قالب انفجار پیجرها، بی‌سیم‌ها، گوشی‌های تلفن همراه و حتی لپ تاپ‌ها و پنل‌های خورشیدی مولد برق نمی‌گذرد. حملاتی که موجب آسیب رسیدن به شمار قابل توجهی از مردم لبنان شدند و انتقادات بین المللی گسترده‌ای را از صهیونیست‌ها برانگیختند.
در عین حال، اسرائیل در همین بحبوحه اقدام به بمباران یک ساختمان در بیروت و به شهادت رساندن شهید "ابراهیم عقیل" از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان به همراه تنی چند از دیگر فرماندهان این گروه کرد. در این راستا، بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که رژیم اشغالگر قدس با انجام اقداماتی از این دست سعی دارد تا جای ممکن حزب الله لبنان را به این سمت هدایت کند که بهتر است به حملات خود به شمال فلسطین اشغالی که موجب آواره شدن بیش از ۲۰۰ هزار صهیونیست شده، خاتمه دهد و به بیان ساده تر، میان دو جبهه لبنان و غزه، نوعی جدایی را حاکم کند.
با این حال، در عرصه میدانی، به تازگی حزب الله لبنان شوک‌های معناداری را به اشغالگران اسرائیلی تحمیل کرده است. به طور خاص، در ساعات اخیر، حزب الله در قالب شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد، اهداف و سایت‌های اطلاعاتی و نظامی در شمال فلسطین اشغالی و حتی شهر بندری حیفا و همچنین پایگاه نظامی راهبردی رامات دیوید را هدف قرار داده است. موضوعی که سبب شده تا ظرف یک شبانه روز، بیش از ۳۰۰ هزار صهیونیست مجبور شوند که به پناهگاه‌های امن مراجعه کنند. البته که حزب الله لبنان برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ میلادی نیز اقدام به استفاده از موشک‌های فجر کرده است.
از این رو، اینطور به نظر می‌رسد که در رابطه با دور تازه حملات حزب الله لبنان به اراضی اشغالی، بایستی دو نکته را مد نظر داشت.
اولاً، حزب الله لبنان عملا در قالب حملات موشکی و پهپادی اخیر خود به اراضی اشغالی، دامنه و عمق اجرای عملیات هایش را به نحو قابل توجهی افزایش داده است. در این رابطه، کانال ۱۲ رژیم اشغالگر قدس در موضع‌گیری معناداری به این مساله اشاره کرده که نتانیاهو سعی داشت تا ساکنان شمال اراضی اشغالی را به خانه هایشان باز گرداند با این حال اکنون باید فکری به حالا آواره شدن ساکنان حیفا کند. 
از این رو، حزب الله لبنان نیز همزمان با تشدید خشونت و جنایات صهیونیست‌ها علیه لبنان، خطوط تازه‌ای را در نبرد با دشمن اسرائیلی ترسیم کرده است. موضوعی که هزینه‌های خاص خود را علیه رژیم اشغالگر قدس و منافع آن به همراه دارد. در این رابطه، حزب الله لبنان بار دیگر این نکته را نیز مورد تاکید قرار می‌دهد که جدایی میان جبهه‌های غزه و لبنان، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و صهیونیست‌ها نباید به تحقق این رویای خود فکر کنند. جالب اینکه در همین فضا، میزان اتحاد لبنانی‌ها در نبرد با دشمن صهیونیست نیز به نحو قابل‌تاملی افزایش یافته است.
دوم اینکه بار دیگر عدم برخورداری رژیم صهیونیستی از هرگونه راهبرد روشن و مشخص در مواجهه با جریان مقاومت نیز آشکار شد. کما اینکه در ساعات پس از اجرای تحرکات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در خاک لبنان، بسیاری از تئوریسین‌های اسرائیلی به طور خاص این سوال را مطرح کردند که واقعا دستاورد اسرائیل از اقدامات اخیرش چه بوده است؟ آیا امنیت بیشتری برای این رژیم ایجاد خواهد شد یا خیر، همچون وضعیت فعلی، سطح بحران‌ها برای این رژیم اوج خواهند گرفت؟
به بیان ساده تر، اکنون رژیم اشغالگر قدس با وضعیتی رو به رو شده که سردرگمی راهبردی آن در قالب جنگ با حزب الله لبنان و به طور کلی جریان مقاومت بیش از پیش آشکار شده و هر اقدامی که این رژیم به آن دست می‌زند عملا وضعیت امنیتی را برای آن بدتر و وخیم‌تر می‌کند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها