۲۰۲۴ ۱۸ October - جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۱۳
۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1202)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار پیرامون تحولات شمال سرزمین‌های اشغالی
- نتانیاهو: برای کسانی که هنوز متوجه نشده‌اند، می‌خواهم سیاست اسرائیل را روشن کنم. ما منتظر تهدید نیستیم، ما آن را پیش‌بینی می‌کنیم. در هر کجا، در هر عرصه، در هر زمان. هرکس بخواهد به ما صدمه بزند ما او را بیشتر اذیت می‌کنیم. من قول دادم که توازن امنیتی، توازن قوا در شمال را تغییر دهیم.
- سخنگوی کابینۀ رژیم صهیونیستی: موشک‌های حزب‌الله خسارت‌های هنگفتی به منطقۀ شمالی اسرائیل وارد کرده است.
- وزارت جنگ آمریکا: شماری از نیرو‌های اضافی ارتش ایالات متحده را به خاورمیانه اعزام خواهیم کرد.
- آیت‌الله سید علی سیستانی همبستگی خود را با لبنانی‌ها در برابر تجاوز ظالمانه رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
- سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با انتشار پیامى خواستار حمایت مادى و معنوى از گروه‌های مقاومت در لبنان و فلسطین شد.
- فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق با انتشار بیانیه‌ای همبستگی کامل خود را با مردم و نیرو‌های مقاومت لبنان اعلام کرد.
- بنی گانتز، از رهبران اپوزیسیون: ما کاملاً از دولت و نهاد‌های امنیتی حمایت می‌کنیم و در صورت لزوم، روی زمین نیز حرکت خواهیم کرد.
- رادیو ارتش رژیم صهیونیستی: حمله به ضاحیه شکست خورد؛ کسی در این عملیات کشته نشده است. براساس اطلاعاتی که به دست رادیو ارتش رژیم صهیونیستی رسیده در این حمله شش نفر زخمی شدند و خبری از کشته شدن نیست. حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرده که برادر مجاهد، علی کرکی در سلامت کامل به سر می‌برد و به مکان امن منتقل شده است.
- خبر ۱۴ اسرائیل: حزب الله اعلام کرده به محض اعلام مخالفت حماس با پیشنهاد جدید آتش بس، محدودیت‌هایی که برای پاسخ به اسرائیل بر خود اعمال می‌کرده است به پایان می‌رسد، حزب الله تاکنون نمی‌خواست متهم به اخلال در مذاکرات باشد ولی اکنون دوره انتظار آتش بس میان حماس و اسرائیل به پایان رسیده است.
- «دن کوهن»، مستندساز آمریکایی: روان ملی اسرائیل که به دلیل بحران هویت بومی صهیونیسم آسیب دیده، ضعیف و متفرق شده است و نمی‌تواند چنین فشاری را تحمل کند. اگر این جنگ ایدئولوژی‌ها است، صهیونیسم برای مقاومت طولانی ساخته نشده است، در حالی که ایدئولوژی محور مقاومت عمیق است. آغاز یک جنگ تمام عیار علیه لبنان توسط اسرائیل، برای خود اسرائیل ویرانگر خواهد بود.
- جروزالم پست اسرائیل: پس از انفجار هزاران پیجر حزب‌الله لبنان در حملات مرگبار هفته گذشته، سپاه پاسداران ایران (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به همه اعضا خود دستور داد استفاده از هر نوع وسیله ارتباطی دوستانه را متوقف کنند.
- یدیعوت آحارانوت: برآورد‌ها حاکی از این است که حزب‌الله دامنه حملات خود را گسترش خواهد داد.
- وب سایت والا به نقل از فرماندهان ارشد ارتش تروریست اسرائیل: آماده آغاز عملیات زمینی در لبنان هستیم.
- تایمز اسرائیل: حزب‌الله برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ موشک‌های دوربرد شلیک کرد.
- رویترز: پس از آن که حزب الله باند‌های اسرائیل را هدف قرار داد، هواپیما‌های اسرائیلی در قبرس فرود اضطراری کردند.
ادعای جدید ترامپ علیه هریس
«کامالا حتی نمی‌تواند ساده‌ترین سؤالات را پاسخ بدهد؛ چطور می‌خواهد نماینده آمریکا در چلوگیری از جنگ جهانیِ سوم باشد؟!» این جدیدترین اظهارات ترامپ در تخریب رقیب دموکراتش است. پیش‌تر ترامپ هشدار داده بود که «اگر هریس در انتخابات پیروز شود، احتمال درگیریِ نظامیِ آمریکا با روسیه وجود دارد».

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها