۲۰۲۴ ۱۸ October - جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۱۵
۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1204)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار پیرامون تحولات شمال سرزمین‌های اشغالی
- بایدن: اطلاعی از حمله به بیروت نداشتم.
- ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که سید حسن نصرالله را به همراه علی کرکی ترور کرده است.
- بلینکن وزیر خارجه امریکا: گزینه‌هایی که همه طرف‌ها در روز‌های آینده در خاورمیانه اتخاذ خواهند کرد، مسیر منطقه را تعیین می‌کند. اتفاقاتی که در چند ساعت گذشته شاهد آن بودیم، خطرناک بودن شرایط کنونی در خاورمیانه و جهان را تایید می‌کند.
- وزیر خارجه روسیه: خاورمیانه در آستانه «جنگ فراگیر» قرار گرفته است.
- فیدان، وزیر خارجه ترکیه: باید هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام دهیم تا وحشی‌گری اسرائیل قبل از کل منطقه در لبنان گسترش پیدا نکند.
- سفارت ایران در لبنان در واکنش به بمباران ضاحیه بیروت: رژیم اسرائیل باز هم مرتکب قتل‌عام خونینی با حمله به محله‌های مسکونی پرجمعیت شد و با ارائه توجیهات نادرست سعی در سرپوش گذاشتن بر جنایت وحشیانه خود دارد. بدون شک این جنایت محکوم و تشدید خطرناک تنش‌هاست که قواعد بازی را تغییر می‌دهد و مجازات مناسب برای عامل آن لازم است.
- جوزپ بورل، مسئول امور خارجه اتحادیه اروپا از اینکه «هیچکس» نمی‌تواند نتانیاهو را «متوقف» کند ابراز تأسف کرد.
- فایننشال تایمز نوشت: چه سید حسن نصرالله شهید شود چه نه، حملات، جنگ را وارد مرحله‌ای کاملاً متفاوت خواهد کرد.
- هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که اجازه انتقال سلاح از فرودگاه بیروت را نمی‌دهیم! او در ادامه دروغ‌پردازی‌ها مدعی شد که تسلیحات راهبردی حزب‌الله زیر سه ساختمانی واقع شده که اسرائیل درصدد بمباران آنهاست.
- ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که فرمانده یگان موشکی حزب الله به همراه جانشین وی را در جنوب لبنان ترور کرده است. به گزارش پایگاه خبری «فلسطین الیوم»، ارتش رژیم صهیونیستی نام فرمانده و جانشین یگان موشکی حزب الله را «محمد علی اسماعیل» و «حسین احمد اسماعیل» اعلام کرد. اسرائیل در ادامه نیز مدعی شد که فرماندهان میدانی و فعالان دیگری از اعضای حزب الله را نیز در جنوب لبنان حذف کرده است.
- روزنامه لبنانی الدیار: اطلاعات اولیه حاکی از آن است که حدود ۴۰۰ نفر در ضاحیه جنوبی بیروت زیر آوار محبوس شده اند.
- بیانیه مشترک آمریکا و عراق: ائتلاف نظامی بین المللی به رهبری ارتش آمریکا در عراق عملیات خود را حداکثر تا سپتامبر ۲۰۲۵ پایان خواهد داد.
- طبق بیانیه ارتش اشغالگر: کشتی‌های جنگی ارتش اسرائیل برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ در بمباران حومه جنوبی بیروت شرکت کردند.
- مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد برای سومین بار یک هدف حیاتی در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. مقاومت عراق اعلام کرد این حمله با پهپاد صورت گرفته است. مقاومت اسلامی عراق همچنین اعلام کرده یک هدف حیاتی را در جولان اشغالی سوریه هدف حمله پهپادی قرار داده است.
اظهارات جدید ترامپ درخصوص ایران
به گزارش پایگاه خبری پالتیکو، رئیس جمهور سابق آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا با ایران معامله خواهد کرد، گفت: «مطمئنا این کار را انجام خواهم داد. ما باید به توافق برسیم، زیرا عواقب آن غیرممکن است. ما باید معامله کنیم.»

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها