۲۰۲۴ ۱۸ October - جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۲۱
۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1206)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش رسانه‌های جهان به ترور سید حسن نصرالله
- الجزیره: اسرائیل با ترور شهید سید حسن نصر‌الله علیه لبنان اعلام جنگ کرد. اسرائیل، بایدن را در باتلاق در جنگ خودخواسته قرار داده است.
- فرانس ۲۴: شهید نصر‌الله متحدی قدرتمند برای ایران بود.
- سی‌ان‌ان: شهید نصر‌الله میراث طلایی برای حزب‌الله بر جای گذاشت.
- رویترز: شهید نصر‌الله رهبر «چتر مقاومت» در برابر اسرائیل بود. ایران در تماس دائم با حزب‌الله و سایر متحدان منطقه‌ای خود برای تعیین گام بعدی است.
- اسکای نیوز: با ترور سید حسن نصر‌الل، ه مقاومت جبهه جدیدی را علیه اسرائیل ایجاد می‌کند.
- واشنگتن تایم: ترور شهید نصر‌الله تلاش اسرائیل برای پایان دادن به صبر راهبردی ایران است.
- واشنگتن پست: اسرائیل مقدمه حمله زمینی به لبنان را فراهم کرد.
- آسوشیتدپرس: اسرائیل برای عملیات زمینی احتمالی در لبنان آماده می‌شود.
- نیویورک: اسرائیل خط قرمزی نمی‌شناسد.
- گاردین: اسرائیل ستون مقاومت را هدف قرار داد، اما پیروز نمی‌شود.
- بلومبرگ: اسرائیل به دنبال کشاندن ایران به جنگ است؛ تهران اجازه نمی‌دهد.
- النهار: تل‌آویو معادلات خاورمیانه را پیچیده کرده است.
- هیل: ترور سید حسن نصر‌الله برای اسرائیل گران تمام می‌شود.
- اکونومیست: نتانیاهو به جهان دهن کجی کرد.
- سی‌ان‌ان: واشنگتن معتقد است که ایران اگر ببیند حزب الله در شرف شکست است، در درگیری دخالت خواهد کرد.
- نیویورک تایمز: اعضای حزب الله پیکر سید حسن نصرالله را در سحرگاه روز شنبه پیدا کردند و شناسایی کردند. بیش از ۸۰ بمب در عرض چند دقیقه بر روی محل نصرالله پرتاب شد. رهبران اسرائیل ماه‌ها پیش می‌دانستند که نصرالله کجاست و هفته گذشته تصمیم گرفتند به او حمله کنند.
- العربیه: پس از ترور نصرالله، یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی گروه حماس مکان مخفیگاه خود در غزه را تغییر داد.
آخرین اخبار پیرامون تحولات شمال سرزمین‌های اشغالی
- بایدن: اکنون زمان آتش‌بس فرا رسیده است! ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حزب الله، حماس، حوثی‌ها و هر سازمان تروریستی دیگری که توسط ایرانی‌ها حمایت می‌شود، حمایت می‌کنیم.
- کامالا هریس: من نسبت به امنیت اسرائیل تعهدی تزلزل‌ناپذیر دارم. من همیشه از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت خواهم کرد.
- نخست‌وزیر اسرائیل: در روز‌های آینده با چالش‌های بزرگی مواجه خواهید شد. سنوار باید بداند که حزب‌الله دیگر نمی‌تواند به کمک او بیاید، پس باید سریع‌تر افراد ربوده شده را به ما برگرداند. این روز‌های بزرگی است که ما در یک نقطه عطف تاریخی هستیم و مصمم هستیم که به حمله به دشمنان خود ادامه دهیم.
- «لوید آستین» وزیر جنگ آمریکا لوید آستین مدعی شد که واشنگتن مصمم به جلوگیری از گسترش جنگ از سوی ایران در غرب آسیا است.
- رئیس‌جمهور ونزوئلا: مردم فلسطین و لبنان قربانیان نسل‌کشی تروریستی هستند که دولت قاتل نتانیاهو به راه انداخته و ما را تنها به یاد هیتلر می‌اندازد. من همبستگی خود را با مردم لبنان پس از اعلام خبر ترور سید حسن نصرالله رهبر مقاومت اسلامی اعلام می‌کنم. دستورات این حمله از مقر سازمان ملل در نیویورک صادر شد، ترسو‌های جهان سکوت پیشه کرده‌اند، اما هیچ کس نمی‌تواند مردمی را که به پا خاسته‌اند را ساکت و آرام کند.
- میشل عون، رئیس‌جمهور پیشین لبنان: لبنان یک رهبر برجسته و صادق را از دست داد، کسی که مقاومت ملی را در مسیر‌های پیروزی و آزادسازی هدایت کرد؛ او به وعده‌هایش وفادار بود و به مردمش که عشق، اعتماد و تعهد او را پاسخ دادند، وفادار ماند. از نظر شخصی، من یک دوست شرافتمند را از دست دادم که با او مواضع بسیاری برای خیر و صلاح لبنان و مردمش داشتم.
- دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: نام عملیات ترور سید حسن نصرالله «نظم نوین» بود، در این عملیات مقر حزب‌الله با ۸۳ تن بمب هدف قرار گرفته است.
- یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور سید حسن نصرالله: ارتش اسرائیل یکی از مهمترین عملیات‌های ترور در تاریخ اسرائیل را انجام داد. این اقدام یک حساب قدیمی را با نصرالله را بست. این ترور به یک سری از ترور‌های اخیر می‌پیوندد که در سراسر خاورمیانه طنین انداز شده است و پیامی روشن برای کسانی که علیه ما اقدام کردند و کسانی که اکنون در حال انجام این کار هستند، می‌فرستد. برای آسیب رساندن به شهروندان ما بهای بسیار سنگینی را خواهند پرداخت. ما امروز متوقف نمی‌شویم و بر اساس تعهدمان برای دستیابی به اهداف جنگ به کار خود ادامه می‌دهیم.
- جنبش مقاومت اسلامی بحرین در بیانیه‌ای شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت و آمادگی خود را برای خونخواهی سید مقاومت از دشمن صهیونیستی اعلام کرد.
- شبکه ۱۳ اسرائیل به نقل از فرمانده اسکادران ۶۹ که ترور سید حسن نصرالله را رهبری کرد: خلبانان تا ساعاتی قبل از عملیات از هویت هدف اطلاعی نداشتند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها