۲۰۲۴ ۱۸ October - جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۲۷
۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1209)

رسانه های داخلی

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

روایت سردار حاجی‌زاده از چگونگی اجرای عملیات وعده صادق
سردار حاجی زاده: ابتدا شروع به تهدید ما کردند، زبان ما شهید امیرعبداللهیان بود وگرنه ما به عنوان نظامی توی دهنشان می‌زدیم. اسرائیلی‌ها ابتدا گفتند ما مسأله آتش‌بس در غزه را حل می‌کنیم به شرطی که ما را نزنید، باید به ما وقت بدهید. گفتیم قطعاً می‌زنیم ولی اگر شورای امنیت تضمین بدهد ما خفیف می‌زنیم و چند ساعت بیشتر وقت ندارید. در دولت‌های قبل می‌گفتند اسرائیل ما را با یک بمب نابود می‌کند، اما امیر عبداللهیان باور داشت و وزیری در تراز انقلاب اسلامی بود.
پاسخ فرزند پزشکیان به ادعای ثابتی درباره پاسخ به اسرائیل
اخیراً علی مطهری، نماینده سابق مجلس در توییتی نوشت: «تعلل ایران در پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران در حالی که دنیا منتظر پاسخ ایران بود، باعث شد رژیم صهیونی جرأت پیدا کند که سید حسن نصرالله را هم ترور کند. ما فریب آمریکا را خوردیم که پی در پی پیام فرستاد که نزنید هفته دیگر آتش‌بس را برقرار می‌کنیم. «الامور مرهونة باوقاتها». امیرحسین ثابتی نماینده تهران در مجلس و مجری سابق تلویزیون در واکنش به توییت مطهری نوشت: «ضمن تشکر از موضع خوب آقای مطهری، از ایشان میخواهم تا دقیقاً اعلام کنند چه کسی فریب امریکا را خورد و با سرپیچی از دستور رهبر معظم انقلاب و متوقف کردن عملیات انتقام شهید هنیه، باعث ترور سید حسن نصرالله شد؟ چرا تاوان ساده لوحی عده‌ای خاص را باید ۸۰ میلیون ایرانی و جبهه مقاومت بدهد؟» توییت ثابتی با واکنش یوسف پزشکیان، فرزند رئیس‌جمهور مواجه شد. یوسف پزشکیان نوشت: «سیاست‌های کلی نظام و امور جنگ و صلح با ولی فقیه است و پزشکیان دلبسته رهبری است و هرگز از دستورات فرمانده کل قوا سرپیچی نمی‌کند. القای سرپیچی رییس‌جمهور ادامه علمیات اسرائیلی‌ها است. به عنوان یک شهروند از دستگاه‌های نظارتی انتظار دارم ریشه اظهارات وفاق‌ستیز را جستجو کنند.»
پاسخ سرلشکر موسوی به پرسشی درباره واکنش ایران به ترور نصرالله
به گزارش ایسنا، امیر سرلشگر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده ارتش درباره اقدام به ترور دبیرکل حزب الله لبنان توسط رژیم صهیونیستی و فضای سیاسی و رسانه‌ای پیرامون آن اظهار کرد: مقداری از حرف‌هایی که صهیونیست و اربابانش می‌زنند عملیات روانی است که می‌خواهند برای اربابان و مردم خود پیروزی‌شان را تصویر کنند تا این نتانیاهو جانی دستاورد‌هایی داشته باشد. مقداری دیگر از این حرف‌ها به خاطر شاخص‌های مادی است که آنها برای خودشان دارند و محاسباتی که می‌کنند و سال‌هاست این محاسبات اشتباه بوده است. اما هر روز صهیونیست‌ها بیشتر به سمت اضمحلال حرکت می‌کنند. این تجربه همه ماست که وقتی خون شهید به زمین ریخته می‌شود هزاران برایر بیشتر از خود شهید و توفنده‌تر عمل می‌کند. سرلشکر موسوی در واکنش ایران و محور مقاومت به ترور سید حسن نصرالله؟ گفت: منتظر باشید.
پیشنهاد ابطحی درباره پاسخ ایران به اسرائیل
محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره نحوه پاسخ ایران به اسرائیل در اعتماد نوشت: «پیشنهاد من این است که در این نوع مسائل، حتماً به انتظار تصمیم‌گیری‌های رهبر معظم انقلاب باشیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی هم رهبر مجاهدت‌های شهید نصر‌الله است و هم نگران و دلسوز تاریخ و تمدن ایران. در این شرایط مهم‌ترین کاری که همه احزاب و گروه‌ها باید به آن توجه کنند آن است که به جای ایجاد فضاسازی‌های مختلف چه فضاسازی‌های انفعالی و چه فضاسازی‌های انقلابی متوجه نقشه راهی شوند که رهبری ترسیم می‌کنند. با توجه به اینکه مجموعه اطلاعات در اختیار رهبر معظم انقلاب است و با عنایت به اینکه طی یک سال اخیر راهبرد‌های ایشان در حفاظت از سرنوشت مردم ایران تعیین‌کننده بوده، همگی باید در انتظار تصمیمات ایشان باشیم. در واقع عقل حکم می‌کند نه جلوتر حرکت کنیم و نه عقب‌تر از راهبرد‌های ترسیم شده توسط معظم‌له.»
هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره توطئه غرب برای خاورمیانه و ایران
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: کشانده شدن منطقه به سوی جنگ، خواست رژیم صهیونیستی و حامیان غربی این رژیم است. آنها در یک جنگ فراگیر که منطقه خاورمیانه را درگیر کند، اهداف توسعه‌طلبانه خود را دنبال خواهند کرد و این به زیان کشور‌ها و ملت‌های منطقه است و جریان مقاومت را با سرنوشت نامعلومی مواجه خواهد کرد. مقاومت باید بعد از حوادث تلخ اخیر، خود را باز یابد و با ترمیم بخش‌های ضربه دیده و بازسازی خود، مسیر صحیح مبارزه با رژیم صهیونیستی را دنبال کند. رویداد‌های سیاسی غیرمنتظره‌ای مانند انتشار بیانیه مشترک بایدن رئیس جمهور آمریکا با همتای اماراتی خود درباره جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس، نشان از گستردگی توطئه‌ای دارند که غرب درصدد اجرائی کردن آن در منطقه دارد. فقط با یک دیپلماسی قوی است که می‌توانیم مانع اجرای توطئه مشترک صهیونیسم و غرب شویم و برای جبهه مقاومت فرصت‌سازی کنیم.
واکنش اژه‌ای به برخورد فراجا با قصور مأموران
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، اظهار کرد: قطعاً قوه قضاییه در انجام مأموریت‌های خطیر فراجا، به این نهاد خدوم، مساعدت و کمک می‌کند؛ اعضا و نیرو‌های فراجا نیز که در کف خیابان و صحنه‌های دیگر با اشرار و مخلان امنیت و قانون‌شکنان مواجه می‌شوند باید آموزش‌های متنوع و روزآمد را دریافت کنند؛ این امری مهم است که فرماندهی فراجا نیز بدان اهتمام و عنایت دارد؛ امروز شاهدیم که چنانچه قصور یا تقصیری در مجموعه فراجا رخ دهد، فرماندهی فراجا در برخورد با مقصران و قاصران، پیشقدم است و این نکته‌ای بسیار مثبت و ارزنده است. از سویی دیگر ضروری است بخش‌های مربوطه در تأمین تجهیزات به‌روز و کارآمد برای نیرو‌های فراجا، اهتمام کامل داشته باشند.
علت نداشتن دستورکار در مجلس چیست؟
به گزارش تسنیم، حدود چهار ماه از آغاز به کار مجلس شورای اسلامی دوازدهم می‌گذرد و این مجلس با چالشی جدی به‌نام "عدم‌وجود دستورکار مشخص" مواجه است، این وضعیت به‌حدی بحرانی شده است که هیئت رئیسه مجلس به‌دلیل نبود دستورکار خاص، جلسات خود را لغو می‌کند تا کمیسیون‌ها بتوانند زمان بیشتری برای بررسی لوایح و طرح‌ها داشته باشند، اما با وجود فراهم شدن بستر توسط هیئت رئیسه هنوز کمیسیون‌های تخصصی مجلس اقدامی انجام نداده‌اند. یکی از دلایل اصلی این وضعیت، مشغولیت نمایندگان در فعالیت‌های انتخاباتی و رأی اعتماد به وزرا بوده است. نمایندگان حدود دو ماه از این چهار ماه را صرف این امور کردند، علاوه بر این، طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها که از مجلس یازدهم مطرح شده بود، به‌دلیل نزدیکی زمان انتخابات شورا‌ها و اتمام دوره مجلس یازدهم، اکنون در دستورکار مجلس دوازدهم قرار گرفته است، اما این طرح نیز به‌کندی پیش می‌رود و انتظار می‌رود دولت لوایح موردنظر خود را هرچه سریع‌تر به مجلس ارسال کند.
واکنش فلاحت‌پیشه به اهتمال رفع فیلترینگ
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی درگفت و گو با خبر آنلاین گفت: معتقدم که آقای پزشکیان به هر حال روابط را خیلی شخصی می‌بیند و این‌طور بار آمده است؛ لذا در هر محیطی قرار بگیرد معمولاً تحت تأثیر آن محیط قرار می‌گیرد. اگر مشاوران و تیم اطرافش طرفدار رفع فیلترینگ باشند، می‌توانند اثر بگذارند ولی اگر زود وارد محیط دیگری شود که شرایط اقتدارطلبانه دیگری در آن حاکم است می‌بینیم او پزشکیان دیگری است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها