۲۰۲۴ ۱۸ October - جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۲۸
۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1210)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

مظلوم نمایی به سبک ترامپ
تارنمای فاکس نیوز نوشت: رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان سخنرانی در اجتماع هواداران خود در ایالت میشیگان، گفت: من انواع تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردم، اما تنها چیزی که می‌خواستم این بود که آنها سلاح هسته‌ای نداشته باشند. ایرانی‌ها افراد بسیار باهوشی هستند و من به دنبال صدمه زدن به آنها نبودم. به عقیده من ایرانی‌ها می‌توانند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند و ایران می‌تواند به کشوری قدرتمند و زیبا تبدیل شود، اما آنها نمی‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند و قرار نیست این اتفاق به وقوع بپیوندد. رئیس جمهور پیشین آمریکا مدعی شد آماده است مذاکره با ایران را درباره نسخه جدیدی از توافق هسته‌ای آغاز کند.
گزافه‌گویی‌های جدید نتانیاهو
نتانیاهو در یک بازی رسانه‌ای خطاب به مردم ایران گفت: اسرائیل در کنار مردم ایران برای دستیابی به آزادی و در مقاومت علیه گروه کوچک بنیادگرای حاکم بر این کشور است. هر لحظه که می‌گذرد، این حکومت شما مردم نجیب ایران را به پرتگاه نزدیک‌تر می‌کند. اگر حکومت ایران برای مردم اهمیت قائل بود، میلیارد‌ها دلار پول را برای جنگ‌های بیهوده در سراسر خاورمیانه تلف نمی‌کرد. گامی برای بهبود زندگی شما برمی‌داشت. تصور کنید تمامی آن پول هنگفت که ایران خرج تسلیحات هسته‌ای و جنگ‌های خارجی کرد، برای تحصیلات فرزندان شما، بهبود سیستم درمانی شما، ایجاد زیرساخت برای کشور شما، برای آب، برای ساخت فاضلاب، و برای تمامی دیگر چیز‌هایی که نیاز دارید، هزینه می‌شد. اجازه ندهید گروهی دین‌سالار متعصب، امید‌ها و آرزو‌های شما را پایمال کنند. شما سزاوار بیش از اینها هستید.
آخرین اخبار پیرامون تحولات شمال سرزمین‌های اشغالی
- ارتش اسرائیل که بامداد امروز از آغاز حمله زمینی به جنوب لبنان خبر داده و حتی مدعی نفوذ به خاک لبنان شده بود در نبرد با مقاومت لبنان زمینگیر شده و طرح اولیه آنها تا این لحظه با شکست مواجه شد. منابع صهیونیستی اذعان کردند که طی ۴۰ دقیقه، ۳۵ موشک از خاک لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.
- گالانت: حذف نصرالله گام مهمی است، اما پایان کار ما نیست، برای بازگشت ساکنان شمال از همه توان خود از جمله شما استفاده خواهیم کرد.
- مایک پمپئو، وزیر امورخارجه سابق آمریکا می‌گوید: آمریکا اشتباه می‌کند که به دنبال آتش بس است، اسرائیل باید کار را تمام کند!
- سخنگوی پنتاگون: تلاش‌های ما برای حضور طرفین بر سر میز مذاکرات ادامه دارد. ما خواهان جنگ با ایران یا نیرو‌های وابسته به آن نیستیم. اما به هر حمله‌ای که نیرو‌های ما در منطقه را هدف قرار دهد پاسخ خواهیم داد.
- نیویورک تایمز نوشت: اسرائیل مدت‌هاست تاکید دارد که سید حسن نصر الله فراتر از فرمانده‌ای باهوش و کاریزماتیک، تهدیدی بالقوه برای امنیت این بازیگر بود. مقامات اسرائیلی حملات اخیر خود به مواضع حزب الله را در قاب کمپین شوک توصیف کرده‌اند که هدف ادعایی اش آسیب رساندن به حزب‌الله است به طوری که اسرائیل نیازی به اعزام نیروی زمینی به شمال آن نداشته باشد. با این حال ممکن است ترور سید حسن نصر الله ضربه‌ای به مقاومت لبنان وارد کرده باشد، اما تشدید حملات علیه مواضع این گروه می‌تواند اشتباهی محاسباتی قلمداد شود. حماس آنچه را که درباره تونل‌ها می‌داند از حزب الله آموخته است. لبنان منطقه‌ای بسیار متفاوت است. منطقه‌ای کوهستانی است، بنابراین پنهان کردن مواضع آسان‌تر است. این افراد در حال حفاری در میانه سنگ‌ها بوده‌اند.
- فایننشال تایمز به نقل از یک منبع آگاه: پاسخ حزب الله به ترور حسن نصرالله جسورانه‌تر از هر چیزی خواهد بود که تاکنون انجام داده است
- محمود القماطی عضو شورای سیاسی جنبش حزب الله لبنان تأکید کرد که اگر نظامیان رژیم صهیونیستی، حمله زمینی به لبنان را آغاز کنند، شکست خواهند خورد. اگر این جنگ، گسترش پیدا کند، همپیمانان ما نیز وارد عمل خواهند شد.
- کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی:پیامی از تل آویو به تهران فرستادیم که در صورت هرگونه حمله از جانب تهران تأسیسات ایران را هدف قرار خواهیم داد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها