۲۰۲۴ ۱۸ October - جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۳۹
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1215)

رسانه های داخلی

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آماده بودن طرح پاسخ سخت به اقدام احتمالی صهیونیست‌ها
یک منبع آگاه در نیرو‌های مسلح به تسنیم گفت: طرح پاسخ لازم به اقدام احتمالی صهیونیست‌ها کاملاً آماده است و در صورتی که اسرائیل اقدامی کند، تردیدی در عملیاتی شدن ضربه متقابل ایران وجود نخواهد داشت. در طرح ایران، چند نوع ضربه متقابل و مشخص وجود دارد که بسته به نوع اقدام صهیونیست‌ها درباره اجرایی شدن یک یا چند تا از آنها تصمیم‌گیری فوری خواهد شد. ایران بانک اهداف متعددی از اسرائیل دارد و وعده صادق ۲ هم نشان داد که هر نقطه‌ای که اراده کنیم، می‌توانیم با خاک یکسان کنیم.
ابزار‌های متفاوت ایران برای فشار به آمریکا و رژیم صهیونیستی
علیرضا مجیدی، کارشناس مسائل غرب آسیا درباره ابزار‌های فشار ایران به آمریکا و اسرائیل به اعتماد گفت: «بحث انرژی یکی از ابزار‌های جدی و موثری است که در اختیار ایران قرار دارد؛ البته نباید بیش از اندازه این گزاره را برجسته کرد. یک‌سوم انرژی جهان از منطقه غرب آسیا تامین می‌شود. از همین رو هر نوع تغییر در معادلات انرژی منطقه - ولو فقط در حد تهدید باشد - قطعاً بازار انرژی جهانی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و به تبع تحولاتی را به دنبال خواهد داشت. دیگر ابزار و فاکتور مهم ایران برای تاثیرگذاری در شرایط فعلی ایجاد ترس در کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس است. جوامع عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس - و همچنین رژیم صهیونیستی - نسبت به «تهدید امنیتی» دارای کشش بسیار پایینی هستند و هر گونه تهدید امنیتی، باعث تغییر جدی رفتار و مواضع آنان می‌شود. برخی هم مطرح می‌کنند که ممکن است ایران به سمت تغییر راهبرد‌های خود در حوزه انرژی هسته‌ای حرکت کند. در این زمینه نظر شخصی من این است که احتمال خروج ایران از ان‌پی‌تی را نباید نادیده گرفت. ممکن است بر اثر حمله به زیرساخت‌های مهم کشور مانند پالایشگاه خلیج‌فارس ایران گریز هسته‌ای خود را کاهش بدهد.»
تمجید رسانه اصولگرا از دولت پزشکیان: عملگرا و هماهنگ با میدان
مهر نوشت: پس از پایان سفر پزشکیان به نیویورک و حمله صهیونیست‌ها به مقر حزب‌الله لبنان در «ضاحیه» که منجر به شهادت «سیدحسن نصرالله» شد، بسیاری از منتقدین دولت گستاخی رژیم اسرائیل در ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان و تهدیدات گاه و بی‌گاه این رژیم، از زبان رسانه‌های صهیونیستی، علیه مقامات عالی جمهوری اسلامی را ناشی از دو اظهارنظر رئیس‌جمهور در نیویورک، یکی در «نشست با مدیران رسانه‌های آمریکایی» و دیگری «گفتگو با شبکه CNN» و همچنین بی‌عملی و مخالفت‌های دولت در خونخواهی شهید «اسماعیل هنیه» دانستند. عملیات «وعده صادق ۲»، در شب چهارشنبه (۱۰ مهر ماه)، حقیقت دیگری را نشان داد؛ «مسعود پزشکیان» و دولتش نه تنها همچون دولت دوازدهم در ماجرای شهادت حاج قاسم سلیمانی و حمله سپاه به پایگاه «عین‌الاسد» منفعل و غیرهمراه با نیرو‌های «میدان» نبود، بلکه همچون «شهید سید ابراهیم رئیسی» و وزیر شهیدش «حسین امیرعبداللهیان» علاوه بر کنش‌های مؤثر در صحنه دیپلماسی، بدون هیچ‌گونه ترس و واهمه‌ای در میانه «میدان» حضور داشت.
پاسخ روزنامه اصلاح‌طلب به مدعیان مخالفت با جنگ
اعتماد نوشت: عده‌ای در فضای مجازی با مغلطه‌ای بزرگ می‌نویسند و قیافه حق به جانب می‌گیرند که ما با جنگ مخالفیم! آنها برای نشان دادن دانش و آینده‌اندیشی خود جامه سخنگویی مردم را هم بر تن می‌کنند و تاکید می‌آورند که مردم هم با جنگ مخالفند. اینان که همه گفتار و عملکردشان در هر موضوعی حتی بدیهیات و مسائل حاشیه‌ای فقط در مخالفت با جمهوری اسلامی خلاصه می‌شود به این سوال ساده و مقدر پاسخ نمی‌دهند که کدام عاقل دلسوزی موافق با جنگ و خصوصاً آغازگری آن است که شما مخالفید؟! مسلماً مردم و دولت مخالف جنگند و اتفاقاً طی یک سال گذشته در حرف و عمل این معنا کاملاً به اثبات رسیده است. بار‌ها مقامات مسئول بر این معنا پای فشرده‌اند و رییس‌جمهور محترم با پیام صلح به آمریکا رفت و بعضا در این زمینه مبالغه کرد. موضوع این است که اسرائیل افسار گسیخته و احساس قدرت و غرور می‌کند و نشان دادن کوچک‌ترین ضعف او را در بیشتر کردن دامنه جسارتش تشجیع می‌کند. لطفا آقایان و خانم‌هایی که گویی، چون سقراط کشف بسیار مهمی کرده به نظر فوق‌روشنفکری رسیده‌اند صورت مسئله را غلط طرح نکنند. بله نتیجه رفراندوم راجع به جنگ یا دوری از جنگ مشخص است. اما به نظر بنده اگر صورت مساله درست طرح شود و از مردم بپرسیم که آیا از کشور دفاع کنیم یا خیر؟ جواب مشخص‌تر از پاسخ سوال اول است.
طعنه زیباکلام به رضا پهلوی
صادق زیباکلام در کانال تلگرام خود نوشت: طیف گسترده‌ای از هموطنان اپوزیسیون در دلشان قند آب می‌کنند که دری به تخته‌ای بخورد و نتانیاهو ناجی دمکراسی و آزادی در ایران شود؟! این هم حکایتی است که بسیاری از ایرانیان، و در رأس آنان، رضا پهلوی؟!، ناامید و سرخورده از امکان هرگونه تغییر و تحولی در داخل کشور، چشم امیدشان به پیروزی ماه آینده دونالد ترامپ و حملۀ نظامی نتانیاهو به ایران دوخته شده. واقعیت آن است که آن آرزو و رویایی که براندازان در سر دارند، که تصور می‌کنند با حملۀ نظامی آمریکا و اسرائیل، نظام سقوط خواهد کرد، در عالم واقعیت اتفاق نخواهد افتاد. اقدام نظامی آنها صرفاً باعث افزایش مشکلات و مصیبت‌های مردم خواهد شد.
بهبود آمار اشتغال
دنیای اقتصاد نوشت: بررسی آمار‌های وضعیت کار در تابستان سال جاری، نشان‌دهنده بهبود شاخص‌های اشتغال و نیروی کار است. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در تابستان ۷.۵ درصد شد. این نرخ بیکاری نسبت به بهار ۰.۲واحد درصد کمتر شده است. نکته قابل توجه اینکه در تابستان کاهش نرخ بیکاری، همزمان با افزایش نرخ مشارکت و افزایش میزان اشتغال همراه بوده است. نرخ مشارکت در تابستان سال جاری به ۴۱.۷درصد رسیده که بیشترین میزان در ۴سال اخیر است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها