۲۰۲۴ ۱۸ October - جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۴۷
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷

اهداف جوسازی رسانه های معاند علیه "سردار قاآنی"

«در روزهای گذشته شاهد طرح روایت های مختلف از سوی جریان های سیاسی و رسانه ای عبری و غربی در مورد سرنوشت و وضعیت سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس کشورمان بوده ایم. اقدامی که معطوف به تحقق اهدافی خاص و معنادار است و باید در مواجهه با آن هوشیار بود.»
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷
نویسنده : سامان سفالگر کارشناس مسائل بین الملل

طنین‌سنتر؛ در روز‌های اخیر جریان‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی عبری و غربی، کارزار تبلیغاتی گسترده‌ای را با محوریت فرمانده سپاه قدس کشورمان سردار قاآنی در دستورکار قرار داده اند. در این راستا، این جریان‌های رسانه ای، با توجه به عدم حضور فرمانده سپاه قدس در جلسات و رویداد‌های عمومی مختلف و مهم در کشورمان، دست به طرح تئوری پردازی‌های مختلفی در رابطه با ایشان زده اند. به عنوان مثال، برخی مدعی شده اند که ایشان در جریان یک حمله هوایی رژیم اشغالگر قدس به ضاحیه بیروت به شهادت رسیده اند.
عجیب‌تر اینکه برخی دیگر از سکته ایشان خبر داده اند و برخی از بازداشت ایشان توسط نیرو‌های امنیتی کشورمان سخن گفته اند! ادعا‌هایی که به قدری سطحی و بی اساس بوده اند که مقام‌های ارشد کشورمان هیچ توجهی به آن‌ها نکرده و صرفاً به ذکر این نکته که حال سردار قاآنی خوب است و ایشان در سلامت هستند و به انجام وظایف خود مشغولند، بسنده کرده اند. با این همه، باید توجه داشته باشیم که جریان‌های سیاسی و رسان‌ای غربی و عبری از رهگذر طرح ادعا‌های مختلف در مورد فرمانده سپاه قدس کشورمان به طور خاص ۳ هدف مهم و محوری را دنبال می‌کنند.
اول اینکه این جریان‌ها به شدت از تحرکات فرمانده سپاه قدس کشورمان در هراس هستند و سعی دارند متوجه شوند که ایشان در کجا حضور دارند و مشغول به چه کاری هستند. حال در شرایطی که هیچ سرنخی از این مسئله ندارند، با طرح روایت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی سعی دارند نوعی فشار و مطالبه عمومی را ایجاد کنند تا ایشان جلوی دوربین‌ها ظاهر شوند. با این حال، در تحقق این دستوکار خود تا به اینجای کار شکست خورده اند. این مسئله در بحبوحه تداوم جنگ و درگیری‌های منطقه‌ای بسیار مهم است و می‌تواند برای جریان مقامت دستاوردساز باشد.
دوم اینکه جریان‌های مخالف و معاند با کشورمان از رهگذر طرح تئوری‌های مختلف در مورد سرنوشت و وضعیت سردار قاآنی به نوعی سعی دارند تا روحیه نیرو‌های مقاومت در منطقه را هم به زعم خود تضعیف کنند. نباید از یاد برد که جهان غرب و صهیونیست‌ها همواره در بحبوحه تشدید فشار‌ها و تنش‌ها و جنگ ها، از ابزار تبلیغات و رسانه در راستای منافع خود بهره برده اند و سعی داشته اند تا نواقص میدانی و ضعف‌های خود را از این رهگذر جبران کنند. از این رو، جوسازی‌های اخیر علیه سردار قاآنی را نیز بایستی در قالب جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی جریان‌های مخالف و معاند با جریان مقاومت ارزیابی کرد.

و در نهایت سوم اینکه به نظر می‌رسد رژیم اشغالگر قدس به نوعی با تبلیغات رسانه‌ای و هدفمند سعی دارد زمینه و جو مساعدی را نیز برای ترور فرمانده سپاه قدس کشورمان در بحبوحه فعالیت‌های ایشان در سطح منطقه فراهم کند. در این رابطه، این جریان‌ها به واسطه تاکتیک شبهه افکنی در رابطه با این فرمانده ایرانی سعی دارند تا به نوعی ایران را عامل آنچه حذف ایشان خوانده می‌شود معرفی کنند و از این رهگذر، در فضای پساترور، از تبعات اقدام تروریستی احتمالی خود فرار کنند و موجب تضعیف روحیه نیرو‌های جریان مقاومت شوند. موضوعی که باید نسبت به آن هوشیار بود و در زمینی بازی نکرد که مطلوب دشمنان و معاندان ایرانِ اسلامی است.

  • ارسال نظرات