۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۶۱
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1221)

رسانه های داخلی

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

پاسخ توییتری عراقچی به بایدن
سید عباس عراقچی در واکنش به اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه از زمان و چگونگی حمله رژیم صهیونیستی به ایران آگاه است، گفت: کسی که علم و آگاهی از «زمان و چگونگی حمله اسرائیل به ایران» داشته باشد، مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی را برعهده خواهد داشت.
پی نوشت: بر اساس این گزارش جو بایدن رییس جمهور آمریکا در روز جمعه در پایان سفر خود به برلین در گفتگو با خبرنگاران گفت: اطلاع دارد که اسرائیل چگونه و چه زمانی قرار است به ایران حمله کند. او از ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه خودداری کرد.
اهداف پشت پرده FATF به روایت خزانه‌داری آمریکا
روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: به گزارش «خط انرژی»، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ در جلسه مجمع عمومی در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ بیان کرد که آمریکا از طریق FATF به دنبال کشف و مسدودسازی راه‌های دور زدن تحریم‌هاست. منوچین گفته بود: «کشور‌های سرکش، تروریست‌ها و سندیکای‌های جنایتکار بین‌المللی، در دور زدن تحریم‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه پیچیده‌تر شده‌اند. من این سازمان را تشویق می‌کنم که به طور مؤثر با این تهدید مقابله می‌کند.» همچنین در تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ وزارت خزانه‌داری آمریکا در واکنش به اصلاحات جدید FATF بیان کرد که این استاندارد‌ها می‌تواند به جلوگیری از دور زدن تحریم با شرکت پوششی کمک کند. در متن گزارش وزارت خزانه‌داری آمده بود: «با این اصلاحیات جدید در استاندارد‌های FATF، حوزه‌های قضائی در سراسر جهان، با اطلاعاتی هدفمند مؤسسات مالی خود را مسلح می‌کنند و می‌تواند برای شناسایی شرکت‌های پوششی که به نیابت از افراد تحریم‌شده اقدام می‌کنند، استفاده شود».
اظهارات جدید ظریف
محمد جواد ظریف، معاون راهبردی رئیس: درست است که گروه پایداری امروز می‌خواهند من را عزل و زندان کنند یا هزار کار دیگر انجام دهند، اما آنها هم جزوی از این کشور هستند و باید با آنها هم ساخت. در مورد مفهومی که برخی از دوستان ما درباره وفاق دارند، من هم نکاتی دارم و باید در این زمینه گفتگو کنیم. ما همه باید عادت کنیم که همه را تحمل کنیم البته آنها باید بیشتر عادت کنند، چون این عادت را ندارند ولی ما به زور هم که شده عادت کرده‌ایم. / خبر آنلاین
واکنش روزنامه جمهوری اسلامی به حمایت شرق و غرب از مالکیت امارات بر جزایر سه‌گانه
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بعد از چین، روسیه و آمریکا، حالا اتحادیه اروپا هم جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را متعلق به امارات دانسته و با عباراتی بی‌سابقه، ایران را به اشغال این جزایر متهم کرده است. رئیس جمهور چین و وزیر خارجه روسیه که طی یکسال گذشته چند بار با سران کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس همنوائی کردند، با این صراحت اعلام نظر ضدایرانی نکرده بودند. لحن آمریکا و اتحادیه اروپا تندتر و صریح‌تر است و آنچه در بیانیه اتحادیه اروپا آمده، نهایت وقاحت و نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی را نشان می‌دهد. حمایت‌های سریالی دو اردوگاه شرق و غرب از شیخ‌نشین امارات در مورد مالکیت جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس، حکایت از توطئه بزرگی علیه جمهوری اسلامی ایران دارد.

واکنش برخی اصلاحات به شهادت یحیی سنوار
- علی ربیعی در توئیتر نوشت: بغضی که از دیدن تصاویر شهادت یحیی سنوار در گلویم خانه کرده، لحظه‌ای رهایم نمی‌کند. مرد آرمان‌گرای مبارز، خسته، یکه و تنها حتی در آخرین لحظات، با چوبی در دست، علیه جهانی از خشونت، ظلم و نابرابری ایستاد. این صحنه حماسی غم‌انگیز، تابلویی بی‌روتوش از جنایت‌های قدرت‌های جهانی است که داعیه دفاع از حقوق بشر را دارند. صحنه شهادت این مرد مجاهد، به خوبی نشان می‌دهد طرح مسائلی، چون صلح‌خواهی و دموکراسی‌طلبی از سوی قدرت‌ها فریبی بیش نیست. این تابلو، پس از عکس‌های به جا مانده از کامبوج، ویتنام و... برای همیشه بر حافظه تاریخی جهان به تلخی ثبت می‌شود تا نسل‌های بعدی هم زهر این شرارت را حس کنند.
- سید حسن خمینی: یحیی سنوار شهید شد و به دیگر رهبران مقاومت پیوست، اما آرمان او و مجاهدت بی بدیل او در لالایی مادران نوزادان فلسطینی، در سروده‌های شاعران، در داستان‌های نویسندگان، در نقاشی‌های هنرمندان و تصاویر رسانه‌ها جاوید و پرتکرار خواهد ماند. بی شک اشغالگری پایان می‌یابد و اشغالگران به آخر خط خواهند رسید، چرا که متاعی جز جنایت و ترور و وحشی گری به انسان‌ها نمی‌فروشند.
- توئیت زیبا کلام برای یحیی سنوار: همه حرف‌های اسرائیلی‌ها بعد از کشته شدن (شهادت) یحیی سنوار یک طرف، نحوه کشته شدنش، یک طرف. یادتون هست نظامیان اسرائیلی چقدر می‌گفتند که او در زیر تونل‌ها پنهان شده و گروگان‌های اسرائیلی را هم سپر انسانی خودش کرده است؟!
تست موفق انهدام تاد در سال ۹۹
ایران نوشت: استقرار «تاد» به‌عنوان یک سامانه ضدموشکی میانبرد درحالی است که رژیم صهیونیستی از سامانه دوربرد پیکان ۳ که محصول مشترک این رژیم و امریکا است، استفاده می‌‎کند. سامانه‌ای که قادر است اهداف خود را در شعاع ۲۴۰۰ کیلومتری رهگیری و منهدم کند. با این حال، آنچه که در میدان عمل اتفاق افتاد، ناکامی محض این سامانه دوربرد در رهگیری موشک‌های بالستیک ایران بود. استقرار سامانه ضدموشکی «تاد» در سرزمین‌های اشغالی، چندان هم غیرقابل پیش‌بینی نبود. در مرداد ماه سال ۹۹، عملیات انهدام «تاد» در رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۴ با موفقیت آزمایش شد. آن‌هم در شرایطی که خبری از موشک هایپرسونیک فتاح نبود.
عبور رادیکال‌ها از خطوط قرمز نظام به بهانه وفاق!
روزنامه شرق در یادداشتی از عباس عبدی درباره وفاق خواهان ساختاری شدن (رادیکال شدن) آن شده و نوشته است: من با ایده وفاق درون ساختاری شما کاملاً موافقم، ولی از سوی دیگر فرصت هم زیاد نیست. ایده وفاق نباید و نمی‌تواند شعاری یک‌طرفه باشد. دیگران هم باید بخواهند و الا این ایده تبدیل به ابزاری علیه خودش خواهد شد. این ایده در درجه اول باید حول عبور از همان شیوه‌های دیوانگی باشد. وفاق اگر بر مبنای محتوا و تامین منافع ملی باشد آنگاه هر کسی را آوردید و منصوب کردید، مهم نیست، اتفاقاً بهتر است اصولگرا باشند. من به همین دلیل حساسیتی روی انتصاب‌های دولت ندارم و انتصاب افراد میانه‌ای که به این مضمون از وفاق ملی ملتزم هستند را به اصلاح طلبان ترجیح می‌دهم ولی وفاق بدون التزام به چنین خط مشی سهم‌خواهی است.
- روزنامه اعتماد نیز درباره طرح وفاق خواهان بروز رفتار‌های رادیکال شده و می‌نویسد: حاکمیت هم باید درک کند که در ایران یک شکاف اجتماعی عمیق وجود دارد. طی این ۴۰سال همه نیرو‌ها و گفتمان‌ها از قطار انقلاب پیاده شده و همه روسای جمهور پیشین با انگ مواجه شدند؛ این منطق باید دگرگون شود. اگر حاکمیت این واقعیت‌ها را درک نکند، شرایط بسیار پیچیده می‌شود. حل تعارضات ایران با امریکا و اسراییل، امری چند هفته‌ای یا چند ماهه نیست، این رویارویی بسیار طولانی مدت است. حاکمیت بدون حمایت یکپارچه ملت، نمی‌تواند از این مسیر با موفقیت عبور کند. نهایتا ناچار خواهیم شد به دلیل فشار‌های درونی و مشکلات اقتصادی ملت، در برخی مواقع کوتاه بیاییم.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها