۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۶۲
۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1222)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اعلام آمادگی پوتین برای میانجی‌گیری بین ایران و رژیم صهیونیستی
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس فدراسیون روسیه گفت که فرصت‌هایی برای دست یابی به حل برای نزاع در خاورمیانه می‌بیند. وی تاکید کرد افزایش تنش در منطقه به سود هیچ کس نیست. وی بدون ورود به جزئیات گفت امیدوار است شاهد کاهش تنش در درگیری‌های مسلحانه باشیم. پوتین تاکید کرد روسیه آماده کمک به دست یابی به راه حل میان ایران و اسرائیل است البته به شرطی که دو طرف خواهان آن باشند. وی درباره نگرانی‌ها در برابر شروع جنگ ایران - اسرائیل افزود دست یابی به راه حل‌های وسط میان اسرائیل و ایران، امکان پذیر است، اما اجرای آن سخت خواهد بود.
ادعای جدید روزنامه رژیم صهیونیستی درخصوص ایران
ادعای روزنامه اسرائیلی معاریو: چین اخیراً سیستم‌های لیزری "Silent Hunter" را برای دفاع در برابر پهپاد‌ها و موشک‌های کروز به ایران منتقل کرده است. انتظار می‌رود که روسیه هم سیستم‌های جنگ الکترونیک، ۴۰۰ S و جنگنده‌های سوخو-۳۵ را به ایران تحویل دهد.
نقشه جدید هریس برای جلب آرای مسلمانان آمریکا
هریس که طی یک سال اخیر حامی توحش صهیونیست‌ها بوده است، اعلام کرد: من به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا تمام تلاش خود را برای استقرار صلح در غزه و آتش بس میان اسرائیل و حزب الله به کار خواهم گرفت. وی بدون اشاره به تسلیحات آمریکایی که در اختیار تل آویو برای نسل کشی فلسطینیان قرار گرفت، افزود: سال جاری میلادی به دلیل میزان مرگ و میر و ویرانی گسترده در غزه و تلفات و آوارگی غیرنظامیان در لبنان، سال بسیار سختی بود. معاون بایدن در ادامه مدعی شد: ترور یحیی سنوار از سوی اسرائیل باید نقطه عطف جنگ غزه باشد و همه طرف‌ها باید از این مسئله برای پایان بخشیدن به منازعه استفاده کنند.
نقشه ترامپ برای اسرائیل
دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پیش رو اعلام کرد: آمریکا نباید اسرائیل را محدود کند. وی در واکنش به شهادت یحیی سنوار، رهبر سیاسی حماس به دست رژیم صهیونیستی در غزه گفت: از میان رفتن او شانس برای رسیدن به راهکاری صلح آمیز درباره جنگ غزه را افزایش داد. ما شاهد آن هستیم که جو بایدن در تلاش برای عقب نشاندن اسرائیل است. این در حالی است که بایدن باید دقیقاً عکس آن را انجام دهد.
اعتراف به شکست رژیم صهیونیستی از به شهادت رساندن یحیی سنوار
سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل: صحنه‌هایی که ما می‌بینیم با آن چیزی که حماس یا جهاد اسلامی در فلسطین و حزب‌الله در لبنان می‌بینند، متفاوت است. آنها مردی را دیدند که تا واپسین لحظه و آخرین قطره خون مبارزه کرد حتی هنگامی که زخمی شده بود.
مرگ کریدور آیمِک از زبان رئیس رژیم صهیونیستی
اسحاق هرتزوگ رئیس جمهور اسرائیل در مصاحبه با العربیه: پیش از جنگ (۷ اکتبر)، پروژه پیوند اسرائیل به هند از طریق عربستان، امارات و.. مطرح بود؛ اما این حلقه (ایران و محور مقاومت) همه امید‌ها را از بین برد.
نتیجه نشست شورای امنیت درباره غزه
به گزارش وال استریت ژورنال، نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاعِ غزه باز هم نتیجه‌ای نداشت و شورای امنیت هیچ تصمیمی برای استفاده از اختیار‌های قانونی خود برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونی نگرفت. لازم به ذکر است که در این نشست، آمریکا، انگلیس و فرانسه سعی کردند وانمود کنند، مخالف جنایت‌های این رژیم در غزه هستند.
پاسخ فوری فرزند یحیی السنوار به نتانیاهو

 ابراهیم السنوار، فرزند شهید یحیی السنوار گفت: نتانیاهوی احمق از ما می‌خواهد در برابر صلح و سازش، اسیران (صهیونیست) را آزاد کنیم، او گمان می‌کند که شهادت پدرم، پایان نبرد است.
آمال و آرزوهایت بر باد رفته، پسر یهودی، به خداوند سوگند، آنچه در روز‌های آینده انتظارت را می‌کشد، هزاران بار بدتر از آن چیزی خواهد بود که پدرم، یحیی سنوار به تو چشاند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها