۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۶۵
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
اصابت پهپاد حزب الله به اقامتگاه نتانیاهو؛

پیام های اقدام حزب الله در هدف قرار دادن اقامتگاه نتانیاهو

صرف‌نظر از اینکه در لحظه اصابت پهپاد حزب الله لبنان، نتانیاهو در منزلش بود یا خیر، این پهپاد توانسته با عبور از سامانه‌ها، به هدف حساس برسد و خساراتی به آن وارد کند؛ یک دستاورد راهبردی تلقی می شود. پیام حمله پهپادی حزب‌الله به محل اقامت نخست‌وزیر رژیم غاصب اسرائیل این است که مقاومت قدرتمند است و به مسیر خود تا آزادی سرزمین ادامه خواهد داد و نتانیاهو این پیام را به خوبی متوجه شده است.
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
نویسنده : دکتر جواد معصومی کارشناس مسائل بین الملل

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند حزب الله لبنان حملات خود را به نقاط بی سابقه‌ای کشانده است. منابع عبری زبان از حمله حزب الله به خانه نتانیاهو خبر دادند. گفته می‌شود که این حمله با پهپاد غیرقابل شناسایی صورت گرفته و هیچ یک از پدافند‌های رژیم صهیونیستی موفق به شناسایی و رهگیری آن نشده اند. روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که بعد از هدف قرار گرفتن خانه نتانیاهو تدابیر امنیتی برای محافظت از مقامات این رژیم افزایش یافته است. این روزنامه گزارش داد که دفتر نتانیاهو از افشای مکان وی در زمان انفجار این پهپاد در قیصریه خودداری کرد. تعبیر خبرنگار شبکه العربی از حمله حزب الله به مقر نتانیاهو این بود: «یک رویداد تاریخی و بی سابقه».

حزب الله لبنان همچنان مستحکم و قدرتمند است و مثل همیشه غافلگیری‌های بی‌سابقه‌ای برای صهیونیست‌ها خواهد داشت. عبور پهپاد‌ها از سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل غاصب و به راحتی رسیدن به یک موقعیت حساس و اصابت به هدف استراتژیک بیانگر قدرت حزب‌الله است. به بیان دیگر صرف‌نظر از اینکه در لحظه اصابت پهپاد حزب الله لبنان، نتانیاهو در منزلش بود یا خیر، این پهپاد توانسته با عبور از سامانه‌ها، به هدف حساس برسد و خساراتی به آن وارد کند؛ یک دستاورد راهبردی تلقی می‌شود. پیام حمله پهپادی حزب‌الله به محل اقامت نخست‌وزیر رژیم غاصب اسرائیل این است که مقاومت قدرتمند است و به مسیر خود تا آزادی سرزمین ادامه خواهد داد و نتانیاهو این پیام را به خوبی متوجه شده است.
در حال حاضر ادراک ناامنی در درون سرزمین‌های اشغالی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌گردد و ورود مستقیم سامانه پدافند موشکی «تاد» ایالات متحده به همراه اپراتور‌های آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی نشانگر ضعف و استیصال رژیم صهیونیستی در ادامه جنگ است؛ چرا که جنایتکاران در طول یک سال گذشته هیچ دستاوردی نداشتند و در تأمین امنیت خود و ساکنین سرزمین‌های اشغالی دچار مشکلات فراوانی هستند. همچنین آنها برای حفاظت از رژیم صهیونیستی با سامانه پدافند هوایی «تاد» نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها نه‌تن‌ها بی‌طرف نیستند، بلکه حامی آشکار جنایات صهیونیست‌ها هستند. اما ورود تسلیحات آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی نه‌تن‌ها کمکی به صلح، امنیت و برقراری آتش‌بس نمی‌کند، بلکه به جنگ، خشونت و ناامنی بیشتر در منطقه دامن می‌زند.
در حال حاضر حزب الله لبنان وارد مرحله‌ای جدید تشدید تنش در مقابله با دشمن صهیونی با استراتژی‌های دفاعی و شکل تاکتیک نبرد از جمله چگونگی استفاده از ابزار‌های مختلف اعم از نظامی، موشک‌ها و پهپاد‌ها گردیده است. به نظر می‌رسد عملیات‌های بعدی بیشتر با رویکرد حملات غافلگیرانه از جهات غیرقابل پیش‌بینی در بانک اهداف مناطق و اهداف حساسی که برای امنیت رژیم صهیونیستی اهمیت دارند در دستور کار قرار خواهد گرفت و می‌توان پیش‌بینی کرد که این عملیات‌ها ممکن است شامل جنبه‌های جدیدی ازجمله عملیات‌هایی که تاکنون شاهد آن نبودیم نیز باشد. همه این موارد نشان‌دهنده این است که حزب الله لبنان توانسته هم در سطوح اطلاعاتی و نظامی خود را به سرعت احیا نموده و با اعتماد به نفس بیشتری در صحنه میدانی و عملیاتی حضور پیدا کند.

بنابراین باید گفت که حزب الله و محور مقاومت به سوی معادله امنیتی ترور در برابر ترور گام برداشته اند و منطقه در حال حرکت به سمت تشدید بیشتر تنش است و حمله  به اقامتگاه نتانیاهو هشداری به اسرائیل بوده است. 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها