۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۱
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (52)

۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

وزیر دفاع روسیه: آمریکا ۸ هزار نیرو در اروپای شرقی مستقر کرده است

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت که ایالات متحده در حال تقویت حضور نظامی خود در مرزهای روسیه است و حدود ۸ هزار نیروی آمریکایی در شرق اروپا مستقر هستند. وی افزود: تشدید وضعیت نظامی-سیاسی ادامه دارد. تنش ها در مرزهای غربی و شرقی روسیه در حال افزایش است. ایالات متحده در حال تقویت حضور نظامی خود در مرزهای روسیه است.

ادعای زنده بودن معمر قذافی

سرهنگ محمد ابوحمراء که خود را افسر نیرو‌های مسلح مردمی لیبی از نیرو‌های هوادار معمر و سیف الاسلام قذافی معرفی می‌کند در گفتگو با برنامه ”قصاری القول (خلاصه کلام) “ در شبکه روسیا الیوم و در پاسخ به احتمال زنده بودن معمر القذافی گفت پاسخ این سئوال نیاز به زمان دارد و به خواست خدا خبر غافلگیر کننده‌ای در راه است.

کاهش بی‌سابقه محبوبیت بایدن به عنوان رئیس جمهور

همزمان با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا، افزایش قیمت مصرف کننده و چالش های دولت آمریکا در پیشبرد طرح های قانونی خود در کنگره، نتایج نظرسنجی جدید از پایین آمدن بی سابقه محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا حکایت دارد. تارنمای هیل نوشت نظرسنجی رادیو ملی عمومی آمریکا (ان پی آر)، موسسه افکارسنجی ماریست و برنامه «ساعت خبری» شبکه پی بی اس نشان می دهد که محبوبیت بایدن به ۴۱ درصد کاهش یافته است که پایین ترین میزان در نظرسنجی های انجام شده توسط این سه مرکز است.

پوتین: آمریکا قابل اعتماد نیست و ممکن است هر توافقی را پاره کند

امیدها برای توافق با آمریکا به‌منظور محدود کردن گسترش ناتو در اروپای شرقی ضعیف است و حتی در صورت امضای یک توافق، نمی‌توان به واشنگتن درباره عمل به وعده‌هایش اعتماد کرد. آن‌ها به بهانه‌های مختلف، هزاران کیلومتر دورتر از قلمروی ملی خود عمل می‌کنند. روسیه آماده است اقدامات نظامی و فنی را به‌عنوان پاسخی به اقدامات غیردوستانه آمریکا انجام دهد

ایران مانعی برای تحقق نقشه مثلث شوم عبری-عربی و غربی

شبکه الجزیره در واکنش به سفرهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کشورهای منطقه:نخست وزیر رژیم صهیونیستی همه پایتخت‌های دنیا را رفت تا بتواند علیه ایران اجماع ایجاد کنند؛ اسرائیل همه توان خود را علیه ایران به کار گرفت اما نتوانست کاری کند، همه اینها بازی است و نمی خواهند قدرت ایران را قبول کنند.

واکنش پکن به توهین ترامپ به رئیس‌جمهور چین

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات ترامپ که «شی جین‌پینگ» را «قاتل» خوانده، گفت: برخی سیاستمداران ریاکار برای جلب توجه، چنین اظهارات پوچ و بی‌معنی را مطرح می‌کنند.

جامعه بین‌الملل از طرح‌های ضدایرانی اسرائیل حمایت نمی‌کند

«دنی سیترینوویچ» فرمانده پیشین امور ایران در سازمان اطللاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی با اعتراف به اینکه اسرائیل قادر به حذف برنامه هسته‌ای ایران نیست نوشت: این تفکر اشتباه است که تل‌آویو گمان می‌کند که حمله نظامی به تأسیسات ایران از حمایت بین‌المللی برخوردار است زیرا جهان از جمله آمریکا این قضیه را تأیید می‌کنند و می‌پذیرند که ایران از طریق برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل می‌تواند تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خاک خود برای اهداف صلح‌آمیز غنی‌سازی انجام دهد.

رد پای اسرائیل در پرونده قتل خاشقجی

واشنگتن پست: برنامه جاسوسی پگاسوس وابسته به شرکت ان اس او اسرائیل روی تلفن همسر جمال خاشقجی چند ماه قبل از مرگ این روزنامه‌نگار سعودی نصب شده بود. طبق نوشته این روزنامه، برنامه جاسوسی پگاسوس بعد از بازجویی از حنان العتر توسط نیروهای امنیتی فرودگاه دبی چند ماه قبل از مرگ و قطعه قطعه کردن جسد جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی در اکتبر ۲۰۱۸ روی تلفن حنان العتر نصب شده بود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها