۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۲
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۴
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (53)

۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۴
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تأکید بیانیه پایانی نشست آستانه بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به سوریه

شرکت کنندگان در هفدهمین نشست روند آستانه در قزاقستان بر توقف حملات نظامی رژیم صهیونیستی به سوریه تأکید کردند. روسیه، ایران و ترکیه، استفاده رژیم صهیونیستی از هواپیماهای غیرنظامی برای پوشش حملات خود به سوریه را محکوم و اعلام کردند که آماده همکاری برای مبارزه با تروریسم در سوریه هستند. در این نشست تصمیم گرفته شد که هجدمین نشست روند آستانه در نیمه اول سال ۲۰۲۲ در نورسلطان، پایتخت قزاقستان برگزار شود.

در صورت تداوم سیاست فعلی آمریکا، فاجعه در افغانستان در راه است

فایننشال تایمزنوشت :پیش بینی های وحشتناک نشان می دهد که افغانستان بابالاترین بحران گرسنگی ثبت شده تا کنون، مواجه است. ۹۸ درصد افغان‌ها غذای کافی ندارند. بانکداری، بهداشت، آموزش، سیستم های آب در حال سقوط است. ۱میلیون کودک در معرض خطر مرگ بر اثر گرسنگی هستند با توجه به اینکه افغانستان در آستانه قحطی قرار دارد، فشارهای مردمی و دیپلماتیک فزاینده ای بر ایالات متحده، اروپا و سایر کشورها وجود دارد تا ذخایر را آزاد کنند و مانع از آنچه برخی از آن می ترسند یعنی یک بحران انسانی فاجعه بار، شوند.

بایدن به تماس تلفنی بنت پاسخ نمی‌دهد

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی مدعی شده به‌رغم تلاش‌های نخست‌وزیر این رژیم برای برقراری ارتباط با رئیس‌جمهور آمریکا، اما بایدن برای مدت چندین هفته جواب تماس‌های تلفنی بنت را نداده است. بایدن و بنت سه ماه پیش در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند اما به‌نظر نمی‌رسد از آن زمان گفت‌وگویی با یکدیگر انجام داده باشند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: باید به ایران نشان دهیم که زمان رو به اتمام است!

به گزارش خبرگزاری وستانیوز، بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: ایران [در مذاکرات] بازی می کند و مسئولیت مشترک ما قدرت ها و کشورهای منطقه این است که ساعت شنی را بچرخانیم و به رهبران رژیم ایران نشان دهیم که زمان رو به اتمام است و در مقابل آنها بازی می کنیم. ما در حال بحث در مورد روش صحیح این اقدام هستیم!

بیانیه تل‌آویو-واشنگتن علیه ایران

کاخ سفید در بیانیه‌ای تحت عنوان بیانیه مشترک در خصوص نشست گروه مشورتی استراتژیک آمریکا و اسرائیل به بیان ادعاهای ضد ایرانی پرداخت و اعلام کرد که واشنگتن و تل‌آویو توافق کرده‌اند که برنامه هسته‌ای به سرعت در حال پیشرفت ایران یک "تهدید جدی" برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است. به گفته کاخ سفید، هم واشنگتن و هم تل‌آویو با تمام جنبه‌های تهدید از سوی ایران مواجهند.این تهدیدات  نه تنها شامل برنامه هسته‌ای ایران، بلکه "فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و حمایت از گروه‌های نیابتی تروریست" را نیز شامل می‌شود.

هاآرتص: مقامات اسرائیلی معتقدند که طرفین به برجام باز نخواهند گشت

روزنامه هاآرتص در آخرین گزارش خود با اشاره به افزایش تنش ها میان ایران و رژیم صهیویستی گفت: مقامات اسرائیلی معتقدند که طرفین به توافق اولیه امضا شده در سال ۲۰۱۵ موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک باز نخواهند گشت و این توافق در شرف پایان است. منابع اسرائیلی بر این باورند که جامعه بین المللی اکنون با دو راه ممکن روبرو خواهد شد: اولی، شکست مذاکرات است که منجر به یک بحران کنترل شده با ایران می شود که برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. چنین وضعیتی ممکن است در نهایت ایران انعطاف پذیرتر را به میز مذاکره بازگرداند. راه دوم، توافق موقت در هفته‌های آتی بین ایران و قدرت‌های جهانی است که شامل تفاهمات جزئی درباره برنامه هسته‌ای تهران است. ایران به وضوح اعلام کرده است که در حال حاضر با چنین توافقی مخالف است.

هیئت مذاکره‌کننده ایران در وین به وقت تهران اقدام می‌کند

رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، ازسرگیری "سریع" مذاکرات میان ایران و گروه 1+4 را خواستار شده و گفته است: " اگر آنها با سرعت کنونی خود پیش بروند، فکر می‌کنم در چند هفته آینده به این نتیجه خواهیم رسید که  زمان برای احیای توافق هسته‌ای رو به اتمام است و شکست مذاکرات به تشدید بحران منجر خواهد شد".

یک گروه جدید وابسته به مقاومت ملی افغانستان در ولایت پروان اعلام موجودیت کرد

به گزارش خبرگزاری وستانیوز، یک گروه مسلح جدید که خود را از حامیان مقاومت ملی افغانستان تحت رهبری احمد مسعود معرفی می کند در ولایت پریان اعلام موجودیت کرد.

در موضع قوی‌تری برای مذاکره با روسیه درباره سوریه هستیم

نماینده سابق آمریکا در امور سوریه اعلام کرد که کشورش در حال حاضر برای مذاکره با روسیه درباره سوریه در موضع قوی‌تری قرار دارد چراکه تمامی ابزارهای فشار همچنان در دست دولت جو بایدن است.

ارائه توضیحات هادی العامری در محکمه قضایی عراق برای لغو انتخابات

به گزارش خبرگزای وستانیوز، هادی العامری فرمانده سپاه بدر و رهبر جریان فتح عراق که از شکایت کنندگان نسبت به تقلب گسترده در انتخابات بود، أدلة و شواهد خود را به دستگاه قضایی این کشور  ارائه کرد و برای توضیحات و اثبات بيانات خود در محکمه قضایی حاضر شد.

قرارداد ۹.۵ میلیارد دلاری ژاپن برای تداوم حضور نظامی آمریکا

وزیر خارجه ژاپن گفت، این کشور با آمریکا برای پرداخت ۱.۰۶ تریلیون ین (۹.۳۳ میلیارد دلار) به منظور حفظ حضور نیروهای آمریکایی در ژاپن برای پنج سال آتی موافقت کرده است.

مخالفان دولت ترکیه: رفتن به پای صندوق‌های رأی تنها راه‌حل است

«فائق اوزتورک» قائم مقام و سخنگوی حزب جمهوری خلق ترکیه، برگزاری انتخابات زودهنگام را تنها راه حل برای برون‌رفت از بحران کنونی ترکیه دانست. وی همچنین با اشاره به کاهش شدید ارزش واحد پولی این کشور اعلام کرد که نرخ ارز کشورهای دارای اقتصاد مشابه ترکیه یا افزایش یافته یا در حال افزایش است.

خروج آمریکا از برجام مانند تیر به خودی بود

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، در حساب توییتری خود نوشت که خروج آمریکا از توافق برجام مانند تیر به خودی بود. آمریکا با تصمیم خود برای خروج از برجام، در واقع به پای خود تیر زد. مهم نیست این تیر به پای راست اصابت کرده باشد یا پای چپ. این توییت اولیانوف در واکنش به اظهارات امروز آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص تصمیم سال ۲۰۱۸ آمریکا برای خروج یک جانبه از برجام منتشر شد. آنتونی بلینکن خروج آمریکا از برجام را یکی از " بدترین تصمیمات در سیاست خارجی این کشور" توصیف کرد.

اسرائیل دولتی آدم کش و نسل کش است!

اظهارات جنجالی رئیس جمهور جوان شیلی: اسرائیل دولتی آدم کش و نسل کش است. این سخنان در حالی است که شیلی همیشه حیات خلوت اسرائیلی ها بوده است و نفوذ بسیاری در این کشور دارد!

اشغالگری آمریکا و ترکیه باعث طولانی‌‌تر شدن بحران سوریه شده است

رئیس هیأت سوریه در مذاکرات آستانه:  تجاوزات اسرائیل به خاک سوریه هرگز نمی‌تواند به احیای گروه‌های تروریستی و نابودی عزم سوریه برای هدف قرار دادن عوامل اشغالگری منجر شود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها