۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۳
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (54)

۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

قدرت پهپادی ایران یک تهدید جهانی استک

موسسه تحقیقاتی صهیونیستی اسرائیل آلما: «ساریت زهاوی» سرهنگ و آنالیزور امنیتی صهیونیست درباره قدرت پهپادی ایران گفت: ونزوئلا بخشی از محور شیعی به رهبری ایران است. ونزوئلا، واقع در حیاط خلوت آمریکا، می‌تواند از پهپادهایی که ایران در اختیارش قرار می‌دهد برای تهدید آمریکا یا در بدتر از آن، انتقام از آمریکا استفاده کند.ارتش پهپادی ایران یک تهدید منطقه‌ای در خاورمیانه نیست، بلکه یک تهدید جهانی است.

توافق ژاپن و ایالات متحده برای پیش نویس طرح عملیاتی برای مقابله با تهاجم احتمالی چین به تایوان خبرگزاری کیودو ژاپن: به گفته منابع دولتی ژاپن، نیروهای دفاعی ژاپن و ارتش ایالات متحده پیش نویس برنامه عملیات مشترکی را تهیه کرده اند که امکان ایجاد یک پایگاه هجومی در امتداد مجمع الجزایر نانسی در جنوب غربی ژاپن را در صورت وقوع حادثه در تایوان فراهم می کند. این منابع گفتند که ژاپن و ایالات متحده احتمالاً توافق خواهند کرد که کار برای رسمی کردن یک طرح عملیاتی را در زمانی که روسای امور خارجه و دفاع آنها در اوایل ژانویه در چارچوب "دو به علاوه دو" ملاقات کنند، آغاز کنند. طبق پیش نویس طرح، تفنگداران دریایی ایالات متحده یک پایگاه هجومی موقت را در مرحله اولیه یک تهاجم احتمالی چین به تایوان، در جزایر نانسی ایجاد خواهند کرد، جزایری که از جنوب غربی استان های کاگوشیما و اوکیناوا ژاپن به سمت تایوان امتداد دارد. اوکیناوا میزبان عمده تأسیسات نظامی ایالات متحده در ژاپن است

هشدار وزارت خارجه انگلیس به روسیه نسبت به اقدام نظامی علیه اوکراین

پس از گفتگوی تلفنی روسای ستاد کل ارتش روسیه و انگلیس، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس در بیانیه ای آنچه "لفاظی های تهاجمی روسیه علیه اوکراین و ناتو" عنوان شده را محکوم کرد و هشدار داد که "هر گونه تهاجم روسیه به اوکراین یک اشتباه استراتژیک بزرگ خواهد بود."

۲۰۰۰ پهپاد حزب‌الله آماده حمله به اهداف راهبردی اسرائیل

روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست"، شامگاه چهارشنبه، در گزارشی مدعی شد که حزب‌الله حدود ۲۰۰۰ پرنده بدون سرنشین در اختیار دارد که از دهه نود آن‌ها را به کار گرفته است. این روزنامه در ادامه گزارش خود اضافه کرد که تعدادی از این پهپادها در سوریه و علیه اسرائیل[رژیم‌صهیونیستی] مورد استفاده قرار گرفته‌‌است. جروزالم پست همچنین افزود که حزب‌الله در جریان جنگ دوم اسرائیل با لبنان (جنگ ۳۳ روزه)  در سال ۲۰۰۶ از چند پهپاد رزمی و حتی پیش از این جنگ نیز از پهپاد علیه تل‌آویو استفاده کرده‌است. این روزنامه می‌گوید که حزب‌الله در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ نیز از پهپادهای رزمی علیه اسرائیل استفاده کرده که این پهپادها تا منطقه "النقب" (جنوب سرزمین‌های اشغالی) پیشروی کرده‌اند. در ادامه این گزارش همچنین ادعا شده است که حزب‌الله تا سال ۲۰۱۳، ۲۰۰ پهپاد ساخت ایران در اختیار داشته؛ اما با گذر زمان و همکاری با ایران توانسته تعداد پهپادهای خود را به طور چشمگیری افزایش دهد. این روزنامه پیش‌بینی کرد که حزب‌الله از این پهپادها برای حمله به اهداف راهبردی ارتش اسرائیل در آینده استفاده خواهد کرد و مدعی شد که حزب‌الله نمونه‌های مختلفی از پهپادهای خود مانند "شاهد"، "صامد" و "مهاجر" را با موفقیت توسعه داده‌است. این گزارش در حالی منتشر شده‌است که وبگاه صهیونیستی "واللا" پیشتر خبر داده بود که بر اساس برآوردهای ارتش‌صهیونیستی حزب‌الله حدود ۱۵۰ هزار موشک از انواع مختلف در اختیار دارد

کاهش محبوبیت حزب حاکم ترکیه به حدود ۳۰ درصد

مؤسسه «ORC Research» که در محافل خبری ترکیه به نزدیکی با حزب «عدالت و توسعه» شناخته می‌شود، گزارش داده که در نظرسنجی اخیر،محبوبیت حزب حاکم از ۳۶.۸ درصد در ماه نوامبر به ۳۰.۳ درصد رسیده است. در مقابل، محبوبیت حزب «جمهوری‌خواه خلق» به ریاست «کمال قلیچ‌دار اوغلو» از ۲۲.۳ درصد در ماه نوامبر به ۲۵.۵ درصد افزایش یافته است. این مؤسسه دلیل کاهش محبوبیت حزب عدالت و توسعه را پایین آمدن شدید ارزش لیر، افزایش قیمت‌ها و بیکاری و فقر اعلام کرد.

ناوگان پهپادی ایران بسیار پیشرفته و دارای توانمندی‌های عملیاتی است

یک مرکز پژوهشی در رژیم صهیونیستی در گزارشی به توانمندی پهپادی حزب الله لبنان و ایران اذعان کرد. در این گزارش با استناد به توانایی پهپادی ایران آمده است: ایران از سال ۱۹۸۴ در حال ساخت پهپاد‌های نظامی خود بوده و این ناوگان برد قابل توجه بیش از دو هزار کیلومتر را داراست. این ناوگان بسیار پیشرفته بوده و دارای توانایی‌های عملیاتی است.

ادعای آکسیوس درباره ۳ سناریوی آمریکا برای مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین

سیوس به نقل از دو مقام صهیونیست ادعا کرده جیک سالیوان در جلسه با مقام‌های اسرائیلی سه سناریو را در خصوص برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است: 1- حصول توافق طی هفته‌ای گذشته در خصوص برجام که سالیوان درباره قابل دستیابی بودن آن تردید ابراز کرده؛2- دستیابی به یک توافق موقت «توقف در برابر توقف» با هدف جلوگیری از پیشرفت سریع برنامه هسته‌ای ایران؛3- عدم دستیابی به توافق که با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و فشارهای تازه همراه خواهد بود. گزارش آکسیوس در شرایطی منتشر شده که رسانه‌های غربی در روزهای گذشته با انتشار گزارش‌های جهت‌دار و فضاسازی‌های روان‌شناختی تلاش کرده‌اند مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین را تحت تأثیر قرار دهند.

عربستان هم به فکر ساخت موشک‌های بالستیک افتاد!

تارنمای خبری سی ان ان با انتشار این خبر در ادامه نوشت: برآورد آژانس های اطلاعاتی آمریکا حاکی از آن است که عربستان در حال حاضر و با کمک گرفتن از چین، بطور فعال درحال ساخت موشک های بالستیک خود است.

پوتین: توهین به پیامبر اسلام، آزادی بیان نیست

به نوشته وبگاه انگلیسی‌زبان خبرگزاری «راشاتودی»، پوتین با اشاره به اقدامات اسلام‌ستیزانه اخیر در کشورهای غربی، گفت که چنانچه کسی به پیامبر محمد [ص] توهین کند نمی‌توان آن را آزادی بیان بداند. رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد چنین اقداماتی می‌توانند به نفرت‌پراکنی و افراط‌گرایی بیشتر دامن بزنند.

اردوغان: روابط ترکیه و اسرائیل برای امنیت منطقه حیاتی است

اردوغان در دیدار جمعی از یهودیان ترکیه و اعضای «ائتلاف خاخام‌ها در کشورهای اسلامی» گفت به‌رغم اختلاف تل‌آویو و آنکارا درباره فلسطین، روابط دو طرف در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری در حال توسعه است و این روابط برای امنیت و ثبات منطقه دارای اهمیت حیاتی است.

غلط زیادی فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی: لازم باشد همین فردا می‌توانیم به ایران حمله کنیم

تومر بار، فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی درگفتگو با روزنامه عبری یدیعوت آحارنوت مدعی شد که این رژیم اگر لازم باشد، تاسیسات هسته‌ای ایران را مورد حمله قرار خواهد داد. بار در ادامه لفاظی هایش گفت؛ که ما از مدت‌ها قبل خود را برای حمله به ایران آماده کردیم و خود را به جنگنده‌های اف 35 مجهز کردیم و هزاران موشک برای سامانه گنبد آهنین خریدیم تا از خود دفاع کنیم. پی‌نوشت: فرماندهان رژیم کودک‌کش صهیونیستی درحالی این توهمات را دارند که بالغ بر ۴۰ سال است نتوانستند نیروهای کوچکی مثل حماس و حزب‌الله را نابود کنند نیروهایی که به گفته‌ی خودشان نیروهای نیابتی ایران هستند، حال دم از حمله به ایران می‌زنند!

روسیه: هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا: برجام موضوعیت خود را از دست نداده است، آمریکا به عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل باید به آن پایبند باشد و تاکید می‌کنیم که برجام هیچ جایگزینی ندارد. پیش از این جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا بعد از سفر به اراضی اشغالی مدعی شده بود که این کشور برای برجام جایگزین‌هایی دارد.

هشدار فرمانده کل سپاه به مقامات رژیم صهیونیستی

سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران: فاصله بین عملیات واقعی و رزمایش میدانی تنها تغییر زوایای پرتاب موشک‌ها است. این رزمایش یک هشدار جدی، واقعی و میدانی به تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی است که مراقب اشتباهاتشان باشند. گر دست از پا خطا کنید دست‌هایتان را قطع می‌کنیم.

رزمایش غافلگیر کننده

انیستیتو واشینگتن رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ سپاه پاسداران را «غافلگیرکننده» خواند و از جنبه های قابل توجه این رزمایش به این موارد اشاره کرد: استفاده از اقدامات الکترونیکی آفلاین برای تعیین موقعیت اهداف دریایی برای حملات با موشک یا هواپیماهای بدون سرنشین از جهات مختلف- ممانعت از گذرگاه های دریایی با استفاده از آتش توپخانه، راکت های دوربرد و موشک های کروز پرتاب شده از جزایر و قایق های تندرو- اولین استفاده شناخته شده از موشک های نیمه بالستیک فتح که به تازگی وارد خدمت نیروی دریایی سپاه شده است- استفاده از موشک های ضد زره (مانند دهلاویه) برای حمله به اهداف کوچک دریایی از فاصله نزدیک (تا ۳/۵ کیلومتر)-استفاده از موشک های هوا به زمین الماس با پهپادهای تهاجمی مهاجر6 - استفاده گسترده تر از هلیکوپترهای تهاجمی علیه اهداف زمینی- اولین استفاده شناخته شده از یک تانک جنگی کرار توسط سپاه- حمل و نقل راکت‌اندازهای دوربرد به جزایر دوردست با استفاده از لنج، با هدف ممانعت از دسترسی دشمن به کریدورهای دریایی- تاکتیک‌های معروف ازدحام با استفاده از تعداد بیشتری از قایق‌های تندرو مجهز به موشک و اژدر.

همزمان با رزمایش سپاه پاسداران؛ رژیم صهيونيستی جا زد!

یدیعوت آحارونوت: اسرائیل به ایالات متحده می گوید که در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای به ایران حمله نخواهد کرد، مگر اینکه تهران به سمت بمب اتمی حرکت کند. پیام اسرائیل این است که پروژه اتمی را می‌توان از طریق اقدامات پنهانی و بدون جنگ متوقف کرد. نخست وزیر بنت به فرماندهان ارتش اسرائیل دستور داد تا لفاظی‌های تهدید آمیز را کاهش دهند!

سردار حاجی زاده گزینه اصلی ترور رژیم صهیونیستی!

پایگاه اینترنتی اسرائیل رادار نوشت: اسرائیل به ایالات متحده اطلاع داد که در صورت شکست مذاکرات هسته ای به ایران حمله نخواهد کرد، مگر اینکه تهران به سمت بمب اتمی دست بزند. در این گزارش آمده است که اسرائیلی‌ها به مقامات آمریکایی گفته‌اند که پروژه هسته‌ای ایران را می‌توان با اقدامات مخفیانه و بدون آغاز جنگ متوقف کرد. پیام اسرائیل اشاره‌ای واضح به این است که موساد برنامه‌های عملیاتی برای خرابکاری در حساس‌ترین تأسیسات ایران دارد. تا زمانی که مذاکرات هسته ای ادامه داشته باشد، موساد احتمالاً در حال حاضر از هرگونه اقدام مهم اجتناب می کند. اما اگر مذاکرات شکست بخورد، می‌توان انتظار داشت که جنگ مخفیانه اسرائیل وارد مرحله بعدی شود. موساد به عنوان بخشی از یک کمپین تجدید شده در ایران، ممکن است از روش های جدیدی برای هدف قرار دادن سایت ها یا افراد کلیدی استفاده کند. یکی از اهداف برجسته برای ترور احتمالی، ژنرال ارشد ایرانی امیرعلی حاجی زاده، رئیس نیروی هوافضای سپاه پاسداران است.

پاسخ ایران به انگلیس در مورد موشک های بالستیک

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به ادعای مداخله جویانه انگلیس در مورد برنامه دفاعی کشورمان گفت: اینگونه موضع‌گیری‌ها و اظهارات، مداخله در امور داخلی ایران به حساب می‌آید. انگلیسی ها بهتر از هرطرف دیگری میدانند که برنامه موشکی ایران به هیچ وجه با قطعنامه 2331 شورای امنیت سازمان ملل و مفاد آن ارتباطی ندارد. ایران برای برنامه دفاعی خود نه از کسی اجازه می‌گیرد و نه در مورد آن مذاکره می کند.

آمریکا؛ ایرلو شهلایی نیست

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید حسن ایرلو، سفیر سابق ایران نزد حوثی‌‌های یمن و عبدالرضا شهلایی، از فرماندهان سپاه قدس، یک نفر نیستند.آمریکا سال‌هاست به دنبال فردی به نام عبدالرضا شهلایی است که گفته می‌شود از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه در یمن می‌باشد که در تحولات یمن به نفع جبهه‌ی حق اثر قابل توجهی داشته است و سال‌هاست آمریکایی‌ها نتوانستند هیچ ردی از این فرمانده‌ی ایرانی در یمن بزنند! آمریکا برای دادن اطلاعات در مورد سردار شهلایی پاداش ۱۵ میلیون دلاری وعده داده است!

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها