۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۷
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

طبل توخالی

رژیم صهیونیستی در طول حیات خودش تا کنون ثابت کرده که زیست طبیعی ندارد و نمی‌تواند در یک فضای آرام حیاتش را سپری کند و چون نامشروع است، تلاش می‌کند تا از طریق دامن زدن به سطحی از آنارشی و بهم‌ریختگی محیط پیرامونی در غفلت ناظران و کسانی که در محیط پیرامون هستند به زیست خودش ادامه بدهد.
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

طبل توخالیاولاً، به عنوان یک اصل قدیمی باید تأکید کرد رژیم صهیونیستی در طول حیات خودش تا کنون ثابت کرده که زیست طبیعی ندارد و نمی‌تواند در یک فضای آرام حیاتش را سپری کند و چون نامشروع است، تلاش می‌کند تا از طریق دامن زدن به سطحی از آنارشی و بهم‌ریختگی محیط پیرامونی در غفلت ناظران و کسانی که در محیط پیرامون هستند به زیست خودش ادامه بدهد. به همین دلیل در طول این ۷۳ سال، اسرائیلی‌ها هیچ سال آرامی را در محیط پیرامونی‌شان تحمل نکرده‌اند و تمام ظرفیت‌های خودشان را برای ایجاد یک آنارشی در محیط منطقه‌ای به‌کار گرفته‌اند. در واقع تهدید کشورهای خارجی و به ویژه ایران در این چهارچوب کلی ارزیابی می شود.

ثانیاً، صهیونیست‌ها گذر زمان را کاملاً به ضرر خودشان ارزیابی می‌کنند. آن ها از ۲۰۰۶ تا کنون هیچ صحنه موفقیتی را تجربه نکرده‌اند، نه در عرصه‌های نظامی مثل جنگ های 33 روزه، 22 روزه، 51 روزه، 11 روزه، 12 روزه و 5 روزه و نه‌ در اقدامات تروریستی که برای متوقف کردن ایران و حزب‌الله لبنان انجام دادند و نه در تلاش‌های سیاسی مثل معامله قرن و بحث الحاق کرانه باختری به مناطق یهودی صورت دادند به نتیجه‌ای رسیدند، لذا گذر زمان را کاملاً به ضرر خودشان ارزیابی می‌کنند و در تلاش هستند تا اگر بتوانند صحنه منطقه را تغییر بدهند و فضای جدیدی را به وجود بیاورند.

ثالثاً، همزمانی افزایش تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران با آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای در وین، نشان می‌دهد که از نظرگاهی خاص این تهدیدها را باید در ترس تل آویو از بازگشت آمریکا به برجام و احیای آن و در نتیجه برداشته شدن تحریم‌های ایران جستجو کرد. ضمن اینکه پیشرفت در برنامه هسته‌ای نیز یک عامل مؤثر در این زمینه است.

رژیم صهیونیستی اساساً موافق احیای برجام نیست. طوری که خروج آمریکا در دوره ترامپ (سال 2018) از برجام نیز به تحریک نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی یعنی نتانیاهو بوده است. چرا که رژیم صهیونیستی معتقد است برجام درست است که جمهوری اسلامی ایران را در حوزه برنامه هسته‌ای کنترل کرده است اما هنوز در زمینه قدرت منطقه ای و توان موشکی ایران، برجام یک قرارداد ناقص است. ضمن اینکه انتفاع اقتصادی ایران از توافق جدید، دست تهران را در پیشبرد برنامه های موشکی و منطقه ای باز می‌گذارد.

اما در پاسخ به اینکه چرا ایران در قبال تهدیدهای رژیم صهیونیستی پاسخ نمی دهد، جواب کاملاً روشن است. چون این تهدیدها هنوز به مرحله عمل نرسیده و تل آویو اگر واقعاً در پی عملی کردن تهدیدهای خود باشد تهران بدون هرگونه ملاحظه ای حتی در میانه مذاکرات وین پاسخ سختی به رژیم صهیونیستی خواهد داد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها