۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۸۱
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۴
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (56)

۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۴
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تعیین ضرب‌الاجل از سوی تروئیکای اروپا با دستور واشنگتن جهت رسین به توافق موقت

تعیین ضرب‌الاجل از سوی تروئیکای اروپایی برای به بن‌بست کشیدن مذاکرات و سوق دادن مذاکرات به سمت توافق موقت صورت گرفته است. این بیانیه و تعیین ضرب‌الاجل از سوی تروئیکای اروپا با دستور واشنگتن به نگارش درآمده است.آمریکایی‌ها با تاکتیک توافق موقت می‌توانند با یک تیر چند نشان بزنند: واشنگتن با توافق موقت می‌توانند هم زمان بخرد و هم هزینه خروج از برجام را کاهش داده و هزینه مذاکره را در داخل کشور را بالا ببرد. از سویی توافق موقت با جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای کشور، نظام تحریم و نظارت آژانس را بازیابی می‌کند. توافق موقت به‌صورت قطعی چهارچوب توافق سال ۲۰۱۵ را بر هم خواهد زد؛ در صورتی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در این مسیر قدم بردارد که «توافق متقابل موقت» را به حریف در مذاکرات دیکته کند. در این مدل، تهران ادامه غنی‌سازی را روی ۶۰ درصد متوقف کرده اما به عقب بازنخواهد گشت؛ پس از آن هر مقدار که آمریکایی‌ها به تعهدات خود پایبند باشند ایران نیز ایفای نقش می‌کند.

دیدار مذاکره کننده ارشد روسیه با نماینده آمریکا در امور ایران

مذاکره کننده ارشد روسیه در ادامه گفت‌وگوها درباره پرونده هسته ای ایران، با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرد. میخائیل اولیانوف با انتشار پیامی در توئیتر عنوان کرد که رایزنی‌ها و هماهنگی نزدیک بین هیئت‌های روسیه و ایالات متحده در جریان مذاکرات وین، پیش نیاز مهمی برای پیشرفت در راستای احیای توافقات سال ۹۴ است.

تکنیک‌های عملیات روانی رسانه‌های فارسی زبان بیگانه

براساس پژوهش ایرنا در مورد تکنیک‌های عملیات روانی رسانه‌های فارسی زبان بیگانه، در  بازتاب مذاکرات وین؛ بی‌بی‌سی فارسی بیشتر از تکنیک «کلی گویی»،  ایران اینترنشنال بیشتر از «تکرار»، ایران وایر بیشتر از «دروغ بزرگ»، و  رادیو فردا بیشتر از  تکنیک «اخبار جعلی» استفاده کرده‌اند.

نماینده پارلمان اروپا: هیچکس به اندازه سردار سلیمانی برای شکست داعش تلاش نکرد

مایک والاس، نماینده پارلمان اروپا : در حالی که آمریکا و متحدانش مسئول ظهور داعش و مسلح کردن گروه های شبه نظامی بودند، هیچ کس به اندازه سردار سلیمانی برای شکست داعش در عراق تلاش نکرد. با این حال درپی کشتن (به شهادت رساندن) وی توسط آمریکا، خبری از محکومیت جامعه جهانی نبود.

اسرائیلی‌ها پس از رزمایش سپاه، دیگر حتی جرات تهدید کلامی هم ندارند

رویترز: نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل گفت که اسرائیل به طور خودکار با توافق هسته ای با ایران مخالفت نمی کند، اما قدرت های جهانی باید موضع محکم تری اتخاذ کنند. وی افزود: ایران با موضع بسیار ضعیفی در حال مذاکره است. اما متأسفانه جهان طوری رفتار می کند که ایران در نقطه قوت خود قرار دارد. بنت از اظهار نظر در مورد توانمندی های حمله نظامی اسرائیل علیه ایران خودداری کرد و گفت که رویکرد "کم حرف زدن و زیاد انجام دادن" را ترجیح می دهد.

هاآرتص: روسیه، چین و ایران می‌دانند نظم آمریکایی به پایان رسیده است

هاآرتص نوشت: پوتین حتی بدون انجام حمله‌‌ به اوکراین و صرفاً با در معرض دید قرار دادن نقاط ضعف اوکراین و ناتو که به‌طور بی‌شرمانه‌ای صریحاً اعلام کرد به کمک کی‌یف نخواهد رفت، به اهداف سیاسی چشم‌گیری دست پیدا کرد. رئیس‌جمهور چین دلایل خوبی برای عدم انجام قمار بر روی حمله به تایوان دارد اما این نکته را به جهان گوشزد می‌کند که تایوان موجودیتی جدا نبوده و در زمانی که قرض گرفته، ادامه حیات دارد. ایران از زمانی‌که ترامپ «فشار حداکثری» را اعمال کرده، توانسته ثابت کند می‌تواند در برابر فشارها مقاومت کند. ایران می‌تواند بر قابلیت خود درباره گذر از  آستانه هسته‌ای مانور داده و زمان‌بندی آن‌را تعیین کند. آمریکا قرار نیست آن‌را متوقف کند و اسرائیل هم ظرفیت کاملی علیه آن ندارد. اگر کسی این توهم را داشت که با ورود کسی جز ترامپ به کاخ سفید، نظم جهانی آمریکا احیا خواهد شد؛ ۲۰۲۱ سالی بود که غیاب قانون دیکته‌شده غرب روشن شد و روسیه، چین و ایران بر این واقعیت اتفاق‌نظر دارند.

"قدرت بازدارندگی ایران" عامل هیستری رهبران رژیم صهیونیستی

رژیم اشغالگر اسرائیل- طبق عادت- ناتوانی خود در حمله به ایران را با عدم برخورداری از بمب‌های سنگرشکن مخفی می‌کند و سعی دارد آمریکا را به عقد قراردادی برای فروش این بمب‌ها به تل‌آویو متقاعد کند تا از طریق آنها، تمام تاسیسات هسته‌ای ایران در زیر زمین را منهدم سازد.

تلاش آمریکا برای عادی سازی روابط پرجمعیت ترین کشور اسلامی با اسرائیل

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست فاش کرد آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا، در اوایل ماه جاری در دیدار با مقامات اندونزی، احتمال عادی سازی روابط دیپلماتیک این کشور با اسرائیل را مطرح کرد. بر اساس گزارش‌ پایگاه خبری اکسیوس امریکا، دولت بایدن تلاش می‌کند تا بر اساس توافق‌نامه آبراهام دوران ترامپ استوار شود و فراتر از خاورمیانه به بزرگ‌ترین کشورهایی که اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند نگاه کند.

چند طرح ضد ایرانی با امضای بایدن به قانون تبدیل شد

بررسی‌ها از متن نهایی لایحه بودجه دفاعی آمریکا نشان می‌دهد چندین طرح ضد ایرانی در قالب این لایحه با امضای رئیس‌جمهور آمریکا به قانون تبدیل شده است.

انتقال تجهیزات پیشرفته دلیل حمله جنگنده های اسرائیلی به لاذقیه!

سرلشگر گیورا، رئیس سابق شورای امنیت ملی اسرائیل در مورد حمله جنگنده های اسرائیلی به لاذقیه گفت: ایرانی ها از تلاش های خود برای انتقال تجهیزات پیشرفته - عمدتا به حزب الله، از جمله از طریق یک بندر بین المللی در دمشق، دست نمی کشند. ما چندین بار به آنجا حمله کردیم و احتمالاً مفید واقع نشده است.

الکاظمی پایان ماموریت نیروهای ائتلاف آمریکا در عراق را اعلام کرد

نخست وزیر عراق پایان ماموریت های نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی و تکمیل خروج آن ها از این کشور را اعلام کرد.

تاکید مقتدی صدر بر تشکیل دولت فراگیر ملی

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر پس از دیدار با هیأتی از چارچوب هماهنگی گروه‌های سیاسی عراق به ریاست «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح، در صفحه توئیتری خود از تشکیل یک دولت اکثریت ملی، نه شرقی و نه غربی در آینده خبر داد.

اجازه ارسال سلاح از ایران به نیروهای نیابتی آن را نمی‌دهیم

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهيونيستی: من امروز از پایگاه نیروی هوایی در رامات دیوید بازدید کردم. ارتش اسرائیل یک سال فعالیت عملیاتی بسیار مهم را به پایان رساند. ما در جبهه‌های مختلف با تهدیداتی برخورد کرده‌ایم که همگی توسط ایران تقویت می‌شوند. من از کشورهای منطقه می خواهم که از نقض حاکمیتشان توسط ایران جلوگیری کنند. ما اجازه نخواهیم داد ایران سلاح های نامتعارف را به نیروهای نیابتی خود که شهروندان اسرائیل را تهدید می کنند، ارسال کند.

 

آمریکا بازگشایی دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن را بررسی می کند

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع دیپلمات آمریکایی گزارش داد که دولت جو بایدن، تصمیم مرتبط با بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی را به تأخیر انداخته است و اکنون در حال بررسی بازگشایی دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن است. روزنامه مذکور تأکید کرد که دولت آمریکا از طریق بازگشایی دفاتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن که دونالد ترامپ آن را در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ بسته بود امکان جبران برای طرف فلسطینی را بررسی می کند.

حزب‌الله عراق: آمریکا در انتخابات عراق دخالت داشت

گردان‌های حزب‌الله عراق: آنچه اخیرا در انتخابات پارلمانی اتفاق افتاده است، بزرگترین عملیات فریب در تاریخ ملت عراق به شمار می‌رود. کمیسیون انتخابات عراق در معرض بدترین نوع سوء استفاده‌ها و دستگاه قضایی عراق در معرض باج خواهی و تهدید و فشار از سوی سفیر آمریکا و نماینده سازمان ملل در عراق قرار گرفت و این باعث شد تا دادگاه فدرال عراق در برابر آنها تسلیم شود.          

مقام صهیونیست: علیه ایران بازدارندگی وجود ندارد؛ آنها نمی‌ترسند

 «زوهار پالتى»، از مقام‌های سابق موساد که در حال حاضر در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی حضور دارد گفت در حال حاضر هیچ بازدارندگی علیه ایران وجود ندارد.

حماس: دیدار عباس با بنی‌گانتز خنجر از پشت به انتفاضه است

سخنگوی جنبش حماس: دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی از سوی همه میهن‌پرستان [فلسطینی] محکوم و مردود است و از روحیه ملی مردم فلسطین ما منحرف شده است. این نشست مصادف است با حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به مردم ما در کرانه باختری، که بر شدت جنایت سران تشکیلات خودگردان می‌افزاید و خنجری به انتفاضه در کرانه باختری اشغالی به‌حساب می‌آید.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها