۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۸۲
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (57)

۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ایران می‌تواند هر نقطه‌ای از اسرائیل را بزند

گزارش ارتش رژیم صهیونیستی: عواقب اقدام نظامی علیه ایران دشوار است. در صورت حمله، دوری از حملات حزب‌الله لبنان یا حماس علیه اسراییل آغاز می‌شود. ایرانی‌ها زرادخانه موشک‌های دوربرد خود را به طور چشمگیری تقویت کرده‌اند و می‌توانند به راحتی هر هدفی را در اسراییل بزنند.

افشای دیدار وزیر خارجه عربستان با همتای صهیونیست خود

شبکه خبری سی ان ان فاش کرد وزرای خارجه عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، در دیداری مجازی که در خصوص سویه اُمیکرون کرونا برگزار شده بود، به میزبانی وزارت خارجه آمریکا شرکت کردند. بر پایه این گزارش، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه امریکا میزبان نشستی مجازی از طریق «ویدئو کنفرانس» و با حضور شماری از وزرای خارجه در خصوص جهش های کرونا بود. سی ان ان اعلام کرد در این نشست، وزرای عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نیز حضور داشتند که این مسأله از آن جهت که دو طرف، روابط دیپلماتیک رسمی با همدیگر ندارد، اقدامی نادر به شمار می رود.

نتانیاهو: ایران در حال تاختن است

نتانیاهو در بحبوحه اختلافات سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی، با اشاره به مطلب روزنامه «معاریو» نوشت: ایران به‌سرعت در حال تاختن است و بنت ساکت نشسته و جلوی آن‌ها خم می‌شود. کابینه بنت برای اسرائیل خطرناک است. روزنامه معاریو در این مطلب با انتشاری تصویری از رزمایش اخیر نیروهای نظامی ایران، به نقل از سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: سقوط رژیم صهیونیستی به مهم‌ترین بخش خود رسیده است.

محمد بن سلمان برای بازگشت ترامپ هزینه می‌کند

به نوشته وبگاه سعودی‌لیکس، کمک مالی سه میلیارى دلاری عربستان سعودی و امارات به «جرد کوشنر» داماد دونالد ترامپ در ماه گذشته، رسانه‌های عربی را به تکاپوی بررسی پشت صحنه این کمک‌ها انداخته است. این کمک مالی می‌تواند اهداف متعددی داشته باشد و طبق گزارش وبسایت خلیج۲۴، بن سلمان تلاش دارد با کمک مالی به جرد کوشنر، برای بازگشت دونالد ترامپ به مسند ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴، اقدام کند و از این رو سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری در آمریکا را آغاز کرده است. جرد کوشنر موفق شده است تا سه میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در شرکت جدیدش در سرزمین اشغالی از ریاض و ابوظبی دریافت کند. علاوه بر این کوشنر بخشی از کمک عربستان و امارات را برای پروژه جدیدش به نام «آوینتی پارتنرز» در میامی در کنار تفریحگاه «مار-ئه-لاگو» ترامپ، صرف خواهد کرد. سعودی لیکس همچنین نوشت که علاوه بر کمک به کارزار انتخاباتی ترامپ، محمد بن سلمان سعی دارد با کمک به جرد کوشنر که روابط بسیار عمیقی با رژیم صهیونیستی دارد، در راستای سرپوش نهادن به جنایات خود گام بردارد.

اعتراف به قدرت موشکی ایران

یانیو کوبوویچ خبرنگار نظامی هاآرتص: اسرائیل میلیاردها دلار برای تقویت دفاع هوایی در برابر تهدید موشکی بالستیک ایران سرمایه گذاری کرده است. تهران به طور قابل توجهی زرادخانه موشک های دوربرد خود را افزایش می دهد که می توانند هر نقطه ای از اسرائیل را هدف قرار دهند.

آزادسازی مأرب؛ انتقام یمنی‌ها بابت جنایاتِ ائتلاف متجاوز سعودی

پایگاه خبری العهد در یادداشتی به جنایات سعودی در روزهای اخیر و حملات به مناطق مسکونی یمن پرداخت و نوشت: دلیل اصلی حملات هیستیریک ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها در برخی از استان‌های یمنی در طی روزهای گذشته سرپوش گذاشتن به شکست مفتضخانه‌اش است؛ شکستی که ریاض سعی دارد تا حد امکان تاریخ اعلام رسمی آن را به تعویق بیندازد. زمانی‌که ارتش‌های متجاوز از مواجهه با مبارزان در میادین نبرد عاجز بمانند به یک روش بسیار پست و نفرت‌انگیز متوسل می‌شوند که فرزندان، زنان و خانواده‌های این مبارزان را در مناطق مسکونی و غیرنظامی هدف قرار دهند.قطعا انتقام این جنایات سعودی در میادین نبرد و با شتاب بخشیدن به عملیات آزادسازی مأرب و دیگر استان‌های یمن از اشغال متجاوزان و مزدوران و همچنین از طریق هدف قرار دادن تاسیسات نظامی و اقتصادی انجام می‌شود.

گاردین: عربستان دنبال راهی برای خروج از یمن است/هزینه میلیاردی برای هیچ

روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به اینکه عربستان سعودی در ازای میلیاردها دلار هزینه در جنگ یمن هیچ دستاوردی حاصل نکرده نوشته ریاض هنوز دنبال راهی برای خروج از این جنگ است.

کرملین:پوتین به بایدن هشدار داد/احتمال قطع روابط روسیه و آمریکا

کاخ کرملین در بیانیه‌ای به گفت وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و جو بایدن همتای آمریکایی او اشاره کرد و نوشت: پوتین در این مکالمه تلفنی به بایدن در مورد پیامدهای جدی تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه در مساله اوکراین حتی تا قطع روابط دو کشور هشدار داد. رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد که امنیت هر کشور باید فقط بر مبنای رعایت کامل اصل امنیت غیرقابل انفکاک تامین شود. در پایان بیانیه کاخ کرملین خاطرنشان شده است که گفت وگوی سران روسیه و آمریکا صریح و سودمند برای دو طرف بود که در فضای کاری انجام گرفت و دو طرف توافق کردند که به تماس ها در سطح عالی ادامه دهند.

مفسر اسرائیلی: ما در نهایت مقابل ایران تنها خواهیم ماند و باید مراقب باشیم

معاریو/زوی یحزکلی، مفسر صهیونیست امور کشور های عربی در مصاحبه با کانال ۱۳ اسرائیل گفت: طی سال گذشته،  بی شک خروج آمریکا از افغانستان،  شکست شماره ۱ آمریکا بود. راحت ترین کار این بود که آمریکایی ها جمع کنند و فرار کنند و بروند و این کار را کردند. در حالیکه بایدن قبلا گفته بود که کنار متحدانش خواهد ایستاد، اما این کار را نکرد. در مورد مذاکرات وین نیز دولت بایدن یک نگاه ساده انگارانه و غلط به خاورمیانه دارد و آمریکا دیگر مثل گذشته تمایل به شرکت در درگیری های خاورمیانه نیست و به اسرائیل می‌گوید مهم‌نیست ایران هسته ای شود یا نه، آنها توافقی را امضا می‌کنند و بچه های خوبی هستند و با آنها کنار بیایید.من در چند ماهه آینده از حصول توافق بین ایران و آمریکا متعجب نخواهم شد. وزیر دفاع گانتز گفت "ما تنها نیستیم زیرا آمریکایی‌ها هستند" ،من با آن مخالفم. چند ماه دیگر در وین پیشرفت خواهد شد، خواهید دید که اسرائیل چقدر تنها می‌ماند. ما تنها هستیم و باید مراقب خودمان باشیم.

ژنرال مکنزی:توان نظامی ایران به سطح غیرقابل شکست رسیده است

 نیویورک‌تایمز به نقل از مکنزی، فرمانده سنتکام ارتش آمریکا می‌نویسد: بازدارندگی تسلیحات نظامی متعارف ایران به حد "غیرقابل شکست" رسیده است

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها