۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۸۴
۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (59)

۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اندیشکده صهیونیستی: میامیِ آمریکا در تیررس پهپادهای ایران است

اندیشکده آلما: ونزوئلا با پهپادهای ایرانی خود می‌تواند به شهر«میامی» در آمریکا حمله کند. دادنِ پهپاد به ونزوئلا، یعنی اینکه که آمریکا قبل از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران در افکار خود بازنگری کند. این پهپادها می‌توانند اطلاعات جمع‌آوری کنند و به اهداف سطحی یا هوایی حمله انتحاری کنند.

فرانسه ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به عهده گرفت

همزمان با آغاز سال جدید میلادی فرانسه به مدت شش ماه ریاست شورای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفت. امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در سخنانی گفت: سال ۲۰۲۲ باید نقطه عطفی برای اروپا باشد. ایجاد «ساز و کار حمایت اضطراری مرزی» برای کمک به کشورهای اتحادیه اروپا در حالی که با بحران مهاجرت در مرزهای خود روبرو هستند، در میان برنامه ها و پیشنهادات فرانسه است.

اندیشکده آمریکایی «رند»: ایران توانایی بستن تنگه هرمز را دارد

اندیشکده آمریکایی «رند» نوشت : ایران می‌تواند در «حملات نامتقارن» و شلیک موشک‌های بالستیک  به برخی اهداف منطقه‌ای با هدف تهدید متحدان آمریکا در خلیج فارس اقدام کند. موشک‌های بالستیک و کروز ایران از لحاظ کمیت و دقت تا سال ۲۰۲۵ و همچنین در زمینه «پدافندهای هوایی یک‌پارچه»پیشرفت خواهد داشت.

عواقب هرگونه اقدام نظامی علیه ایران غیرقابل پیش بینی است

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: "فرماندهی ارتش اسرائیل سناریوهای مختلفی را برای انجام حملاتی علیه ایران به کابینه پیشنهاد کرده است اما با این حال هشدار داده است که نه می‌توان تاثیر چنین حملاتی را بر پروژه هسته‌ای ایران پیش بینی کرد و نه نتایج و عواقب چنین حمله‌ای را.

کل اروپا در برد موشک‌های ایران قرار گرفت؟

طبق محاسبات، اگر ماهواره بر سیمرغ به اعداد مذکور یعنی سرعت ۷۳۵۰ متر بر ثانیه در ارتفاع ۴۷۰ کیلومتری رسیده باشد،  یعنی ایران به توانمندی ساخت موشک هایی با برد ۹۰۰۰ الی ۱۹۰۰۰ (بسته به سرعت موثر پرتابی (effective launch velocity) که بین ۷ تا ۷.۹ کیلومتر بر ثانیه است) رسیده است! و این یعنی پایگاه های آمریکا علاوه بر منطقه، در جزیره دیه‌گو گارسیا در مجمع الجزایر چاگوس در اقیانوس هند و و تمام قاره اروپا از جمله فرودگاه نیروی هوایی سلطنتی لیکن‌هیث و میلدنهال بریتانیا نیز در برد موشک‌های ایران اسلامی قرار خواهند گرفت.

بندرهای اوکراین به روی کشتی‌های روس بسته شد

اوکراین در اقدامی که به وخامت بیشتر اوضاع با روسیه منجر می‌شود، از مسدود شدن بنادر خود بر کشتی‌های روسیه خبر داد تا قانون منع دسترسی کشتی‌های روسی به آب‌های داخلی اوکراین از اول ژانویه ۲۰۲۲ اجرایی شود.

 

 

 

 

 

 

 

حزب‌الله: در جنگ آینده با ۱۰۰ هزار مبارز با دشمن مقابله خواهیم کرد

شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب‌الله گفت: در هرگونه جنگ آتی با  ۱۰۰ هزار مبارز دارای عزم، اراده، ایمان و روحیه حاج قاسم با دشمن مقابله می‌کنیم.

وزیر سابق اسرائیلی خواستار ترور اسماعیل هنیه شد

«ایوب القرا» وزیر ارتباطات سابق اسرائیل در واکنش به شلیک چند راکت از غزه به اراضی اشغالی خواستار ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه شد. این وزیر سابق صهیونیستی افزود که دیگر زمان دیدار هنیه و السنوار با «عبدالعزیز الرنتیسی» و «احمد یاسین» (رهبران سابق مقاومت غزه) فرا رسیده است.

رسانه چینی؛ پدافند هوایی، برگ برنده روسیه در مقابل ناتو و آمریکا

وبگاه «سوهو» نوشته به‌واسطه سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته روسیه، اگر آمریکا و ناتو به روسیه حمله کنند، در معرض یک فاجعه بزرگ قرار خواهند گرفت.

اذعان مقام‌های صهیونیست: اسرائیل توان حمله به ایران را ندارد

به نوشته «نیویورک تایمز» چند مقام و کارشناسان ارشد نظامی کنونی و سابق (رژیم) اسرائیل گفتند که تل آویو به این زودی‌ها توانایی انجام حمله‌ای که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را نابود کند یا حتی به تاخیر بیندازد، ندارد.

شب شهادت سردار سلیمانی به روایت نخست‌وزیر سابق عراق

عادل عبدالمهدی: قرار بود رأس ساعت ۸:۳۰ صبح روز حادثه در بغداد، میزبان حاج‌قاسم باشم تا موضوعات مختلفی را بررسی کنیم. نیمه‌شب مشغول تدوین برخی نکات مهم برای مطرح کردن آن در جلسه بودم که به یکباره رئیس کل اطلاعات عراق به من خبر داد انفجاری مهیب در فرودگاه بغداد رخ داده و من نگران شدم. نمی‌دانستم حاج‌قاسم چطور قرار است به بغداد بیاید اما دلشوره داشتم. تحولات فرودگاه بغداد را پیگیر شدم تا به یک‌باره تصویر دست شهید و انگشتر او را دیدم و تازه فهمیدم که حاج‌قاسم و ابومهدی را هدف قرار داده‌اند. واقعا لحظه دشواری بود. بعد از حادثه آمریکایی‌ها مسئولیت ترور را گردن گرفتند. آمریکایی‌ها با من تماس گرفتند اما از فرط عصبانیت و ناراحتی تمام تماس‌های آن‌ها را قطع کردم. مسئولان کاخ‌سفید تلاش کردند با من صحبت کنند، اما نپذیرفتم؛ چون خنجر از پشت زدن آن‌ها را تحمل نمی‌کردم. این کار آن‌ها واقعا یک جنایت بود.

مقام سعودی: از حکومت فعلی لبنان راضی نیستیم

«عواض عسیری» سفیر سابق عربستان سعودی در لبنان گفت که کشورش از حکومت فعلی لبنان راضی نیست و خواهان دیدن صحنه سیاسی جدیدی در این کشور است. عسیری با اشاره به اینکه لبنان به چهره های جدید نیاز دارد و امیدها به انتخابات پارلمانی آتی است، گفت: «عربستان لبنان را ترک نکرده است. آنها حکمرانی ایران را آزمودند و ما می پرسیم آیا ایران در لبنان برای شما سودی داشته است؟

نبیل قاووق: تمامی تأسیسات استراتژیک اسرائیل در تیررس موشک های مقاومت است

«نبیل قاووق»، عضو شورای مرکزی حزب الله عنوان کرد که از مهمترین دستاوردهای شهید سردار قاسم سلیمانی آن است که وی توانست دشمن را از همه طرف در محاصره موشکی قرار دهد و کنست ، وزارت جنگ و تمام مواضع راهبردی اسرائیل در تیررس موشک های دقیق محور مقاومت باشد.

 

 

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها