۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۸۶
۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (61)

۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

فرار بنت به پناهگاه از ترس سقوط بالگرد نظامی

برخی منابع خبری به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بحبوحه وجود گزارش‌هایی از سقوط یک بالگرد این رژیم، جلسه‌اش را ناتمام رها کرده است.

رهبر حزب وطن ترکیه: حاج قاسم قهرمان ما نیز هست

دوغو پرینچک: قاسم سلیمانی شهید ما و قهرمان ما نیز هست، زیرا برای امنیت ما و منطقه زندگی خود را داده است. سلیمانی به عنوان دوست و برادر نزدیک ما، در منطقه در مقابل تروریسم داعش و پ ک ک ایستاد و با آنها جنگید و بر همین اساس یک قهرمان است.

رسانه انگلیسی: ترور سردار سلیمانی نتیجه عکس داد

یک رسانه انگلیسی در گزارشی تصریح کرده ترور فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آمریکا و اسرائیل نتیجه معکوس داشته است.

چین: ترور سردار سلیمانی جنایت جنگی بود

سخنگوی وزارت خارجه چین ترور سردار سلیمانی توسط ایالات متحده آمریکا را نمونه بارز جنایت جنگی خواند.

وحشت پمپئو از انتقام و قصاص توسط ایرانیان

مایک پمپئو : ایرانی‌ها دارن همه مسلمون‌های جهان رو تحریک میکنن تا رئیس جمهور ترامپ و من رو به قتل برسونن. این یک تهدید امنیتی واقعیه و به نظرم این کار به شما نشون میده که ایرانی‌ها درباره واکنش دولت بایدن چجوری فکر میکنن! رئیس جمهور رئیسی در ایران میخواد ترامپ و من رو به دادگاه بکشونه و اگه نتونه این کار رو انجام بده، میخواد ما رو ترور کنه. این موضوع کاملا بی‌سابقه‌ست و مسئولیت این داستان(ترور من) با دولت فعلی آمریکاست

۵ قدرت اتمی جهان: جنگ هسته‌ای برنده ندارد

روسیه، انگلیس، آمریکا، چین و فرانسه در بیانیه‌ای کم‌سابقه تاکید کردند که جنگ هسته‌ای قابل بردن نیست و نباید هرگز وارد آن شد و باید از گسترش بیشتر چنین سلاح‌هایی جلوگیری کرد.

جهاد اسلامی: موشک‌هایی که به اسرائیل شلیک کردیم، توسط شهید سلیمانی به دست ما رسید

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد، موشکهایی که با آن، تل‌آویو هدف قرار گرفت، برای نخستین بار، با نظارت سردار سلیمانی به دست این جنبش رسید.

مذاکرات وین؛ محور اصلی تماس تلفنی بنت-جانسون

منابع خبری از گفت‌وگوی تلفنی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با همتای انگلیسی خود در خصوص امور مهم منطقه و جهان از جمله مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین خبر دادند.

ترور سردار سلیمانی برای آمریکا و اسرائیل نتیجه عکس داد

مقاله‌نویس تارنمای میدل ایست آی:  اگر هدف آمریکا از ترور سردار سلیمانی، عقب راندن ایران بوده باشد، باید گفت این نقشه به‌شدت شکست خورده است.  سردار سلیمانی تبدیل به قهرمان مبارزه با استیلا غرب در منطقه شده و حامی اصلی مقاومت برای مردم ایران، عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، یمن و غزه بود و کردها و دیگر سنی‌ها نیز از او به‌شدت حمایت می‌کردند. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر وقت اسرائیل به گمانش خیلی باهوش بود که ترامپ را متقاعد ساخت تا از برجام خارج شود و به ترور سردار سلیمانی ترغیبش کرد. با این حال، اکنون معلوم شده که هیچکدام از این دو تصمیم به سود منافع ملی آمریکا نبوده است.

میشل عون: لبنان به دنبال برقراری بهترین روابط با کشورهای عربی است

به گزارش روسیا الیوم، میشل عون رئیس جمهور لبنان سخنانی را درخصوص روابط بیروت با عربستان سعودی مطرح و اعلام کرد: لبنان به دنبال برقراری روابط حسنه با کشورهای عربی است. بیروت نسبت به برقراری روابط حسنه با کشورهای عربی به ویژه عربستان اهتمام دارد اما این موضوع باید دو طرفه باشد

بازداشت ۶۴۱ نفر در عربستان به اتهام فساد اداری

بنابر اعلام سازمان نظارت و مبارزه با فساد (نزاهه) در عربستان سعودی، ده‌ها کارمند اداری وزارت‌خانه‌های حاکمیتی این کشور بازداشت شده‌اند. ۶۴۱ نفر از کارکنان وزارت‌خانه‌های دفاع، کشور،دادگستری، گارد ملی، بهداشت، مسکن و شهرسازی به اتهاماتی چون پولشویی، اختلاس از بیت‌المال، سوء استفاده از قدرت و جعل اسناد تا ارجاع به قوه قضاییه در بازداشت به سر می‌برند.

ائتلاف سعودی در یمن: کشتی اماراتی در آب های بین المللی توقیف شد

رسانه های عربستان سعودی به نقل از ائتلاف تحت رهبری این کشور در یمن مدعی شدند که توقیف کشتی اماراتی که روز دوشنبه توسط نیروهای انصارالله یمن صورت گرفت، در آب های بین المللی صورت گرفته است.

اتهام زنی سعد حریری به ایران و حزب الله در دفاع از عربستان سعودی

رای الیوم نوشت: سعد حریری نخست وزیر اسبق لبنان پس از انتقادهای تند سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از عربستان سعودی مبنی بر تهدید کردن لبنانی ها به اخراج از خاکش، در دفاع از عربستان سعودی به دبیرکل حزب الله حمله کرد. حریری که در عربستان ربوده و در ریاض وادار به استعفا شد، در سلسله توییت هایی نوشت:«به سید حسن نصرالله… اصرار شما بر دشمنی با عربستان و رهبرانش، نوعی از ماجراجویی های مستمر با لبنان، نقش آن و منافع فرزندان آن است. عربستان دولت لبنان را با کارگران و لبنانی هایی که دهها سال است بین مردمش اقامت دارند، تهدید نمی کند»

جلسه فوق العاده کابینه عراق به ریاست الکاظمی در نجف

خبرگزاری الفرات به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که شورای وزیران عراق (کابینه) جلسه ای اضطراری به ریاست مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور در استان نجف اشرف برگزار می کند. نجف هم اکنون برای پذیرایی از نخست وزیر و شماری از وزرا جهت برگزاری جلسه اضطراری فردا(چهارشنبه) در کاخ پایتخت فرهنگ آماده می شود. در پی این موضوع، استان نجف صحنه تدابیر شدید امنیتی است و تردد خودروها در بخش قدینی شهر ممنوع شده است.

پیروزی ابوهواش اسیر فلسطینی پس از ۱۴۱ روز نبرد با معده خالی

«هشام ابوهواش» اسیر فلسطینی که ۱۴۱ روز از اعتصاب غذایش می گذرد، پس از توافق برای آزادی وی در ماه آینده، در نبرد خود با معده خالی علیه رژیم صهیونیستی به پیروزی رسید.

اتحادیه میهنی کردستان: برهم صالح تنها نامزد ما برای تصدی ریاست جمهوری است

حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق تاکید کرد که برهم صالح تنها نامزد این حزب برای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور است. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، «محمود خوشناو» عضو این حزب به همین خبرگزاری گفت:  تا الآن این حزب هیچ نامزدی غیر از برهم صالح برای تصدی ریاست جمهوری نداشته است. خوشناو افزود: این موضوع در دست بررسی و گفتگو است و شرطی سیاسی محسوب نمی شود و تا الآن او تنها نامزد ما بوده و نمی دانیم نتیجه روزهای آینده چه خواهد بود.

اطلاعات خیلی بیشتری داریم

سخنگوی گروه "قاسم" که مسئول هک سایت روزنامه‌های اسرائیلی است اعلام کرد که اطلاعات بسیار زیادی از این دو روزنامه در اختیار دارند. گروه قاصم اعلام کرده است که تصاویر دوربین‌های مداربسته دفاتر این روزنامه‌ها را نیز در اختیار دارد. گروه قاصم در پیامی مکتوب به یورونیوز اعلام نمود این حمله آخرین حمله سایبری از جانب ایشان نخواهد بود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها