۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۸۸
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (62)

۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

هشدار روسیه به غرب همزمان با وخامت اوضاع در قزاقستان

سخنگوی کرملین گفت قزاقستان می‌تواند مشکلات خود را حل کند و مهم است که هیچ‌کس از خارج در امور این کشور دخالت نکند. دیمیتری پسکوف همچنین گفته قزاقستان برای مقابله با اعتراضاتی که منجر به استعفای دولت شده از روسیه درخواست کمک نکرده است.

وعده آمریکا برای دفاع از ژاپن بعد از آزمایش موشکی کره شمالی

»آنتونی بلینکن»  وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «هایاشی یوشیماسا» همتای ژاپنی خود بعد از اطلاعیه کره‎شمالی درباره آزمایش موشکی، بر تعهد واشنگتن برای دفاع از توکیو در زمان مورد نیاز تاکید کرد.

ائتلاف سعودی کشتی حامل گاز مایع یمن را ربود

صنعاء خبر داد ائتلاف سعودی یک کشتی حامل گاز مایع را پیش از رسیدن به بندر «الحدیده» توقیف کرده است. این کشتی حامل ۹۴۸۷ تن گاز مایع برای استفاده خانگی بود که ائتلاف سعودی آن را به سمت سواحل «جازان» در عربستان هدایت کرده‌ است.

ارتش اسرائیل نیروهای بیشتری را برای جنگ علیه حزب الله آماده می کند

رسانه های صهیونیستی :تیپ کفیر پس از برگزاری شبیه سازی جنگ در شمال اسرائیل آماده عملیات در جبهه لبنان است. این تیپ تا کنون بیشتر در کرانه باختری فعالیت می کرد. ارتش اکنون می تواند نیروهای بسیار بیشتری را علیه حزب الله بسیج کند.

رسانه ترکیه‌ای: اردوغان حقوق خود را در بحبوحه بحران اقتصادی افزایش داد

پایگاه «دُوار» نوشته رئیس‌جمهور ترکیه در بحبوحه بحران اقتصادی، حقوق خود را با افزایش ۱۴ درصدی، به بیش از ۱۰۰ هزار لیر رسانده است.

بشار اسد: دشمنان متوجه خطر شهید سلیمانی برای طرح‌هایشان شدند

شبکه خبری العالم به نقل از اسد گزارش داد: « شهید سلیمانی، بذر فداکاری و جانفشانی برای وطن و بشریت را کاشت. شهید قاسم سلیمانی در جریان هر مأموریتی، برای نابودی پایه‌های راهبرد آمریکا که تفرقه‌افکنی و فتنه‌انگیزی است، تلاش کرد».وی با بیان اینکه شهید سلیمانی، خطری برای منافع واشنگتن و همپیمانانش در منطقه بود، گفت: «شهید سلیمانی به آنچه می‌گفت، عمل می‌کرد».اسد با تأکید بر اینکه دشمنان از خطر شهید سلیمانی نسبت به طرحهای مجرمانه خود آگاه شدند، خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی و [ابو مهدی المهندس] سنگ‌بنای مقابله با دشمنان بودند».

کاخ سفید: نمی‌توانیم حملات در عراق و سوریه را به گروه خاصی منتسب کنیم

«جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز پنجشنبه گفت واشنگتن در حال ارزیابی حملات انجام‌شده به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه است و هنوز نمی‌تواند این حملات را به گروه خاصی منتسب بکند.

آمریکا از دو سال پیش برای اغتشاش در قزاقستان برنامه ریزی کرده بود!

اندیشکده سیاستگذاری جهانی غیرانتفاعی آمریکایی رند کورپوریشن (بازوی خصوصی شده سیاستگذاری پنتاگون) گزارشی را در سال 2019 منتشر کرده بود که در آن از ایالات متحده خواسته بود تا جنگ نیابتی را علیه روسیه در اوکراین، سوریه، بلاروس، قفقاز و آسیای مرکزی به راه بیندازد.

جیمی کارتر: ملت آمریکا بر لبه پرتگاه قرار گرفته است

رئیس جمهور اسبق آمریکا ضمن هشدار درباره درگیری داخلی در این کشور گفت، ملت آمریکا بر لبه پرتگاه قرار گرفته است.

آمریکا با عراق مانند یکی از روستاهای خود رفتار می‌کند

دبیرکل «کتائب سیدالشهداء» با اشاره به اینکه برخلاف توافق‌ها، پهپادهای آمریکایی همچنان در عراق حضور دارند، گفت که اشغالگران آمریکایی با عراق مانند یکی از روستاهای خود رفتار می‌کنند.

نبیل قاووق: عربستان قبل از جنگ یمن، حمله به حزب الله را آغاز کرد

پایگاه خبری النهضه نیوز گزارش داد، نبیل قاووق عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان اعلام کرد: حملات عربستان به حزب الله، شش سال قبل از جنگ یمن آغاز شد. زمانی که ریاض در کمپین‌های خود، چهارمیلیارد دلار، برای بدنام کردن مقاومت و ضربه زدن به آن هزینه کرد؛ بنابراین کسی یمن یا کشوری دیگر را بهانه نکند. وی تاکید کرد: موضع ما، موضع کرامت است و ربطی به مذاکرات وین و جنگ‌های مارب ندارد.

ایران در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی، موشک های خود را به نمایش می‌گذارد

تایمز اسرائیل: ایران در جریان مذاکرات در وین با هدف احیای توافق هسته‌ای تهران با قدرت‌های جهانی، سه موشک بالستیک را در یک فضای باز در مرکز تهران به نمایش گذاشت. سپاه پاسداران گفت: این موشک‌ها که با نام‌های دزفول، قیام و ذوالفقار شناخته می‌شوند، برد رسمی تا ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۰ مایل) دارند و نمونه‌های شناخته شده‌ای هستند.در گزارش تلویزیون دولتی ایران آمده است که موشک های نمایش داده شده همان موشک هایی هستند که برای حمله به پایگاه های آمریکا در عراق استفاده شدند.این نمایش در دومین سالگرد حمله موشکی بالستیک به پایگاه‌های مستقر نیروهای آمریکایی در عراق در تلافی حمله پهپاد آمریکایی که منجر به کشته شدن سردار قاسم سلیمانی در بغداد در سال ۲۰۲۰ شد، برگزار شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها