۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۱
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (64)

۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

هشدار جیک سالیوان به ایران درباره عواقب حمله به دولتمردان سابق آمریکا

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت آمریکا با صدور بیانیه ای  نسبت به عواقب حمله احتمالی ایران به شهروندان آمریکا که شامل دولتمردان سابق آمریکا نیز می شود، هشدار داد. پیشتر و در سالگرد ترور شهید س.ل.ی.م.ا.ن.ی، مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا از دولت بایدن خواسته بود تا نسبت به تهدیدات ایران درباره گرفتن انتقام از ترامپ و پمپئو و دیگر دولتمردان سابق آمریکا واکنش نشان داده و امنیت آنها را تامین کنند./ عصرایران

دولت آمریکا نگران پاسخ ایران در واکنش به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی است.

پایگاه خبری «واشنگتن اگزمینر» : «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای در واکنش به تهدیدهای ایران در زمینه انتقام از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفته است که دولت واشنگتن از شهروندان آمریکایی محافظت خواهد کرد.پیش از این «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا که از عوامل اصلی طرح ترور سردار سلیمانی بود از دولت جو بایدن خواست که از او و دیگر آمریکایی‌ها حفاظت کند. هراس پامپئو در واکنش به صحبتهای آیت الله رئیسی در مراسم سالگرد ترور سرداران شهید مقاومت بود

سایه سنگین اختلافات سیاسی و حقوقی درباره فراکسیون اکثریت بر پارلمان عراق

 به گزارش العربی الجدید، نخستین جلسه پارلمان عراق در حالی برگزار شد،که شاهد اختلافات، کشمکش‌ها و مشاجرات میان نمایندگان هیات هماهنگی گروه‌های شیعی و جریان صدر بود و در جریان آن، «محمود المشهدانی»، رئیس سنی پارلمان مورد تعرض قرار گرفت و در پی آن به بیمارستان منتقل شد و به جای وی، «خالد الدراجی»، رئیس علی البدل و سِنی پارلمان ریاست جلسه را برعهده گرفت که نهایتا "محمد الحلبوسی" به عنوان رئیس جدید پارلمان عراق شد. "حاکم الزاملی" نماینده فراکسیون صدر نیز به معاون اولی رئیس پارلمان عراق انتخاب شد.

نخست وزیر سابق قزاقستان به اتهام خیانت بازداشت شد

کمیته امنیت ملی قزاقستان روز شنبه اعلام کرد که کریم ماسیموف، رئیس سابق این نهاد که به دنبال اعتراض‌های اخیر از سمت خود برکنار شد بازداشت شده است. کریم ماسیموف که متحد نزدیک نورسلطان نظربایف، رئیس‌جمهوری پیشین قزاقستان محسوب می‌شود دو بار بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ و سپس ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ نخست‌وزیر قزاقستان بود.

رژیم صهیونیستی خرید آلومینیوم از بحرین را آغاز کرد

روزنامه الایام چاپ منامه روز یکشنبه به نقل از مصاحبه با ایتان نائه، سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین نوشت این رژیم واردات آلومینیوم از بحرین را آغاز کرده است. شرکت هواپیمایی ال ال اسرائیل به زودی پروازهای خود را به منامه آغاز می‌کند. شرکت گلف ایر بحرین در ماه سپتامبر از آغاز پروازهای مستقیم به تل‌آویو خبر داد.

عملگرایی بی رحمانه»؛ استراتژی بایدن در خاورمیانه!

فروش تسلیحات در راستای نیاز به جلب کمک عربستان است. بایدن مایل است عربستان سعودی نفت بیشتری تولید کند، زیرا او به دلیل تورم و قیمت بالای گاز، به لحاظ سیاسی مشکلات بسیاری مواجه است. برای فعالان آب و هوا، این سیاست بزدلانه است است، و تا حدی هم همینطور است، اما به همان اندازه که چشم انداز انرژی در حال تغییر است، به آن سرعت که همه دوست دارند و باور دارند، این تغییر اتفاق نمی‌افتد. تا زمانی که یک تغییر فرهنگی در ایالات متحده رخ ندهد که در آن آمریکایی‌ها دیگر باور کنند که صاحب حق الهی نیستند که با ماشین‌های شاسی‌بلند پر از بنزین ارزان تردد کنند، عربستان سعودی کشور مهمی باقی خواهد ماند./انتخاب

آمار «تکان‌دهنده» خودکشی بین نظامیان آمریکایی

وبگاه «یاهونیوز» نوشته طبق گزارش تکان‌دهنده‌ای که منتشر شده، ۳۰ هزار و ۱۷۷ نفر از سربازان و کهنه سربازان آمریکایی که در جنگ‌های این کشور از زمان حملات ۱۱ سپتامبر شرکت کرده بودند، در اثر خودکشی مرده‌اند. این در حالی است که در تمام جنگ‌هایی که آمریکایی‌ها از این تاریخ به راه انداخته‌اند، مجموعاً ۷۰۵۷ نظامی کشته شده‌اند. پیش از این گزارش سالانه پنتاگون نشان داده بود نرخ خودکشی میان نظامیان آمریکایی بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۱.۴ درصد افزایش یافته است.

تقاضای کمک عربستان از کشورهای شورای همکاری برای دریافت موشک پاتریوت

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که عربستان به دلیل افزایش حملات انصارالله یمن علیه مواضع این کشور از تعدادی از کشورهای شورای همکاری برای افزایش ذخایر موشک‌های سامانه پاتریوت خود تقاضای کمک کرده است.

ضربه امنیتی مقاومت به موساد

دستگاه‌های اطلاعات مقاومت فلسطین با شنود مکالمه یکی از عاملان ترور «فادی البطش» دانشمند فلسطینی در مالزی، او را در غزه بازداشت کردند. خبرگزاری «سما» نوشته عامل ترور اعتراف کرده این مأموریت که در سال ۲۰۱۸ انجام شد را به دستور موساد به همراه شخص دومی انجام داده و فرد دوم عامل تیراندازی و کشتن شهید البطش بوده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها