۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۳
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (65)

۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

وبسایت بغداد الیوم:ایران از عملکرد حزب دموکرات کردستان در جلسه افتتاحیه پارلمان عراق ناخرسند است.

وبسایت بغداد الیوم: ، ایران پیامی به دفتر بارزانی فرستاده و در آن از اقدام حزب دموکرات و نمایندگان این حزب در ورود به پارلمان و حمایت از یک گروه شیعه و در مقابل گروهی دیگر از شیعیان انتقاد کرده است. بارزانی به ایران وعده داده بوده است که با هیچ کدام از گروه های شیعه علیه گروه های دیگر همراهنی نخواهد کرد؛ بلکه خواستار وحدت و یکپارچگی گروه های شیعه است. درحالی که اقدام اخیر این حزب در جلسه پارلمان خلاف این امر را ثابت کرده است که عصبانیت تهران را درپی داشته است

 

انتقاد فرمانده عصائب اهل حق از سکوت مرجعیت نجف در بحران فعلی عراق

محمد التميمي، از فرماندهان عصائب اهل حق: یاد و خاطره را برای کسانی که طعم بلای طاغوت ملعون را چشیدند، به ویژه برای فقها، علما و نیکوکاران شهر مقدس نجف بازمی‌گردانم.  از آنها بپرسید علت این سکوت در مورد تکه تکه شدن شیعیان چیست؟ و ما با این رفتار سیاسی به کجا می رویم؟ آیا می دانید که بعث عفلقی امروز کنترل بر ۷۰ درصد از نهادهای دولتی را آغاز کرده؟ چرا اینگونه ساکتید؟

اکونومیست: برخی در عربستان منتظر ظهور فردی مانند «روح‌الله خمینی» هستند

نشریه انگلیسی به تغییرات اجتماعی در عربستان از زمان آغاز ولی‌عهدی بن‌سلمان پرداخته و نوشته مقامات سعودی به «نهی از معروف و امر به منکر» روی آورده‌اند و بخش‌هایی از جامعه از از این اقدامات عصبانی هستند. اکونومیست می‌نویسد: برخی می‌پرسند آیا اقدامات بن‌سلمان موجب تشکیل جریانی علیه او خواهد شد؟ فقط عده کمی هستند که معتقدند روحانیون دینی تا ابد سکوت خواهند کرد. برخی می‌پرسند آیا ممکن است شخصی چون روح‌الله خمینی رهبر انقلاب علیه شاه در ایران، در عربستان نیز ظهور کند؟

پاشینیان: با انواع جدیدی از تهدید‌ها و تروریست‌ها در منطقه مواجه هستیم

نخست‌وزیر ارمنستان با بایان اینکه منطقه اوراسیا با دخالت سازمان‌های اطلاعاتی غرب و تهدیدهای جدید مواجه شده، گفت: وضعیت قزاقستان نگرانی خاصی را در رابطه با دخالت سازمان‌های تروریستی بین‌المللی ایجاد می‌کند.

پیشنهاد اسرائیل هیوم به رژیم صهیونیستی؛ در جنگ یمن به کمک سعودی بروید!

پایگاه اینترنتی صهیونیستی اسرائیل هیوم در مطلبی با اشاره به زمینه های همکاری رژیم صهیونیستی و عربستان علیه ایران، نوشت که اسرائیل لزوما نباید به دنبال عادی سازی روابط با عربستان به صورت مستقیم باشد و می تواند با کمک به عربستان در جنگ با حوثی ها و همچنین کمک به عربستان از طریق لابی های خود برای فائق آمدن بر برخی سناتور های دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکایی که مخالف فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان هستند، به سمت مستحکم کردن روابط با عربستان و سپس عادی سازی روابط گام بردارد

افزایش «دیوانه وار» قیمت سوخت در لبنان

پایگاه خبری العهد لبنان نوشت: قیمت سوخت به شدت افزایش یافت. این پایگاه افزود: روز گذشته پمپ بنزین ها در مناطق مختلف لبنان شاهد صف های طولانی خودروها برای فرار از افزایش شدید قیمت پیش بینی شده بود.

جنبش فتح: خروج سوریه از اتحادیه عرب ننگ است/محمود عباس به زودی به دمشق می رود

«جبریل الرجوب» دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین در یک کنفرانس مطبوعاتی در دمشق گفت: سفر محمود عباس به دمشق و هیات همراهش نقطه آغازی واقعی برای سازماندهی وضعیت فلسطین در پرتو تشدید بی سابقه اوضاع توسط اسرائیل برای پایان دادن به قضیه فلسطین است. وی با اشاره به سفر قریب الوقوع محمود عباس به سوریه گفت: مرحله کنونی به دلیل تلاش های انبوه اسرائیل برای یهودی سازی فلسطین، پایان دادن به وضعیت ملی در قدس و شهرک سازی بی سابقه در اراضی اشغالی دشوارترین مرحله در تاریخ قضیه فلسطین است.

موسسه کویینسی: ریاض و تهران در حال درک این موضوع هستند که روابط خصمانه دیگر در خدمت منافع آنها نیست

به گزارش موسسه کویینسی: با توجه به اینکه عربستان سعودی و ایران شرکای تجاری پیشرو چین در خاورمیانه هستند، ثبات بین دو رقیب برای معاملات پکن در منطقه مفید خواهد بود. به همین دلیل، چین، همراه با پاکستان، نقشی حیاتی در تسهیل تنش زدایی عربستان سعودی با ایران ایفا می کند. تلاش‌های عربستان سعودی برای کاهش وابستگی به صادرات نفت و تنوع بخشیدن به اقتصاد، الگوهای جدیدی از مشارکت‌ها و رقابت‌های منطقه‌ای ایجاد می کند. جاه طلبی‌های پادشاهی برای تبدیل شدن به یک مرکز مالی منطقه‌ای برای تجارت و گردشگری جهانی – که با هدف اصلی بقای خاندان آل سعود مرتبط است- این کشور را به سمت بازبینی روابط طولانی مدت خود با ایران سوق می دهد.

حزب اتحاد اسلامی کردستان: لازم است فرصت دوباره ای به برهم صالح داده شود

حزب اتحادیه اسلامی کردستان از نامزدی و انتخاب برهم صالح برای دومین بار به عنوان رئیس جمهوری عراق استقبال کرد. جمال کوجر نماینده این حزب به خبرگزاری الفرات گفت: ما به عنوان اتحاد اسلامی کردستان مخالفتی با انتخاب دوباره برهم صالح برای تصدی پست ریاست جمهوری نداریم. صالح در دوره قبلی ریاست جمهوری عملکرد خوبی داشت و انتظار ما این است که باید فرصت دیگری به او داده شود.

چین: حمایت چین و ایران از یکدیگر در مسائل اساسی

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روزانه خود در سخنانی تصریح کرد: چین و ایران از یکدیگر در مسائل اساسی حمایت می‌کنند.

صدر: در مسیر تشکیل «دولت اکثریت ملی» هستیم/ به هیچ‌کس اجازه تهدید شرکای‌مان را نمی‌دهیم

صدر در توئیتی نوشت: ما به اقدامات خود در تشکیل «دولت اکثریت ملی» ادامه می‌دهیم و در ما به روی برخی که هنوز گمان نیک به آنها داریم، باز است. از سوی دیگر، به هیچکس هر که میخواهد باشد اجازه نخواهیم داد شرکای ما و یا صلح و ثبات داخلی را تهدید کند، دولت آتی دولت قانون است و هیچ جایی برای نقض قانون در آن نیست.

بنت: جزو طرفهای توافق هسته‌ای با ایران نیستیم و پایبند نخواهیم بود

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در کمیسیون روابط خارجه و امنیت افزود: ما شب و روز با ایران و نیروهای نیابتی آن و سلاح های آنها مواجهیم و تلاش می کنیم تا نه تنها حملات دفاعی بلکه تهاجمی هم داشته باشیم. وی در ادامه گفت که اسرائیل هرگز به توافق هسته‌ای که با ایران انجام شود، پایبند نخواهد بود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها