۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۴
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
رسانه های داخلی

رصد (66)

۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تقطیع بیانات رهبر انقلاب در روزنامه اصلاح طلب

«حشمت الله فلاحت پیشه» از نمایندگان حامی دولت روحانی در مجلس دهم، در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «مجموعه تحولات نشان می‌دهد که نگاه واقع‌بینانه بر فضای مذاکرات و پرونده هسته‌ای ایران غالب شده است. البته این اتفاق باید درگذشته رخ می‌داد که به دلایل مختلف رخ نداد. اینکه مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود عنوان کردند امکان مذاکره با دشمن وجود دارد نکته مهمی است. سخنان مقام معظم رهبری درباره اینکه با دشمن نیز می‌توان مذاکره کرد به‌ منزله یک گشایش راهبردی برای دیپلمات‌های ایران بود ».

پی نوشت: این مطالب فلاحت پیشه درصورتی است که مقام معظم رهبری- ۱۹ دی ۱۴۰۰- در دیدار تصویری با مردم قم فرمودند: «تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو جزو اصول انقلاب است و اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست، همچنانکه تا کنون تسلیم نشده و از این پس نیز نخواهیم شد».

حواشی مسئولیت جدید علی‌عسگری

پس از اینکه  علی عسگری رئیس سابق سازمان صداوسیما به عنوان مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس منصوب شده ، این موضوع با واکنش‌ها و انتقاداتی همراه شد. انتقاداتی که عمدتا بر نداشتن سابقه و تجربه کاری مرتبط وی متمرکز شده بود. مهمترین موضع گیری های گرفته شده به شرح ذیل است:

- روزنامه اصلاح‌طلب «آفتاب یزد» علی عسگری را عکس یک مجله قرار داد و با جمع‌آوری مجموعه‌ای از انتقادات در شبکه‌های اجتماعی این انتصاب را به یک دوربین مخفی تشبیه کرد.

- محمد سرشار، مدیرشبکه پویا تلویزیون نیز یک استوری توام با کنایه در اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت: «هلدینگ پتروشیمی کودک و نوجوان سراغ ندارید؟!»

-حمید رسایی، فعال سیاسی عضو جبهه پایداری نیز در نقد این انتصاب توییت کرد: «همان کسانی که با لابی پنهان خود، علی عسگری را به ریاست صداوسیما رساندند و تمام تلاش‌شان را کردند تا اشتباه ترین رئیس سازمان صداوسیما باز هم ابقا شود، همانها او را به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس رساندند.»

حملات جدید احمدی نژاد به نظام

اجازه بدهید یک جمله تکمیلی راجع به قبل از انقلاب بگویم. اولا وقتی حکومت یک فرد طولانی می‌شود، بطور طبیعی از مردم فاصله می‌گیرد و فضا را بر مردم می‌بندد. افرادی دور آن فرد را می‌گیرند که همه چیز خوب است و ماشاالله و بارک‌الله و دیگر جایی را باقی نمی‌گذارند که از پایین و بدنه ‎مردم، مطلبی منتقل شود. وقتی نگاه فرد اول کشور به مردم اینگونه باشد، درحوزه اجراء راه کاملا بسته می‌شود./دولت بهار

انتقادات فائزه هاشمی از آقای ولایتی

فائزه هاشمی: ولایتی مثال زد مردم یمن لنگ می‌بندند و چرا ما از آنان یاد نمی‌گیریم، بعد خبر آمد شرکت برج سازی پسران آقای ولایتی در ترکیه شرکت برتر شده است/ اصلاحات نیوز

بازنشر خاطره ای از هاشمی رفسنجانی در رابطه با مدت رهبری

هاشمی رفسنجانی: آیت‌الله خامنه‌ای اوائل مسئولیت به من می‌گفتند کاش برای رهبری محدودیت زمانی مثلا ده سال تعیین می‌کردید که جامعه احساس خفقان نکند. ایشان موافق حضور مردم در انتخابات بودند و می‌گفتند:️حتی اگر ۶۰ درصد مجلس هم مخالف من باشند اتفاقی نمی‌افتد، اما نمی‌دانم چرا عده‌ای حرف‌های دیگری زدند./ اصلاحات نیوز

تقلای بانیان مشکلات موجود برای ضربه به دولت

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «گمانه زنی درباره اولین خروجی کابینه سیزدهم» نوشت: «وزیر بهداشت دولت سیزدهم احتمالا در کمتر از پنج ماه از آغازبه‌کارش مجددا باید برای کسب رأی اعتماد به بهارستان برود. هرچند خاندوزی، وزیر اقتصاد، گزینه محتمل برای اولین استیضاح بوده و هست و ممکن است یک‌باره نام او به‌عنوان اولین وزیر در دولت سیزدهم که برای جلب رأی اعتماد مجددا به بهارستان برود شنیده شود. ‌البته اینکه این دو به اندازه آخوندی در کسب اعتماد چندباره مجلس، خوش‌شانس باشند، دور از ذهن است و فعلا وزنه عدم اعتماد به وزیر بهداشت و وزیر اقتصاد در روز استیضاح سنگین‌تر است».

تحرکات اصلاح طلبان در انتقاد از دولت

روزنامه آفتاب یزد نوشت: «بیش از ۶ ماه است که از روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد و در این مدت هیچ خبری از تحرکات جدید اصلاح طلبان به چشم نمی‌خورد. البته هر از گاهی از گوشه و کنار صدایی بلند می‌شود، مثل سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که با شکستن سکوت اسحاق جهانگیری و سخنرانی او همراه شد اما همچنان تحرکی که خبر از برنامه‎ریزی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری بدهد نیست!

عطریانفر: اصلاحات ساختاری، تصویری از براندازی است

محمد عطریانفر، عضو حزب کارگزاران در پاسخ به این پرسش که «مشخصا آن جریانی که حرف از اصلاحات ساختاری می‌زند را برانداز می‌دانید؟» گفت: «به یک معنا تصویری از براندازی است. به همین دلیل وقتی در یک کلونی بسته‌ای می‌نشینید و شعار تغییر در ساختار می‌دهید، مگر شماچنانچه در یک اتاق بسته فریاد بکشید، جامعه همراه شما می‌شود!

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها