۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۶
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (68)

۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

83درصد مردم آمریکا: دموکراسی ما الگوی خوبی برای کشورها نیست

نظرسنجی‌های مهم موسسه پیر: در میان ۱۶ نظرسنجی مردمی که در بهار ۲۰۲۱ مورد بررسی قرار گرفته‌اند، میانگین تنها ۱۷ درصد از بزرگسالان گفته‌اند که دموکراسی در ایالات متحده نمونه خوبی برای سایر کشورها است که باید از آن پیروی کنند. یک رقم قابل توجه ۵۷ درصدی گفتند که دموکراسی آمریکایی قبلاً الگوی خوبی برای سایر کشورها بوده، اما در سال‌های اخیر چنین نبوده است. یک رقم ۲۳ درصدی هم گفتند که دموکراسی آمریکایی هرگز الگوی خوبی برای سایر کشورها نبوده است.

نقش پلیس بد فرانسه

وزیر خارجه فرانسه با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که به‌رغم پیشرفت‌های اخیر در این مذاکرات، هنوز دستیابی به توافق راه زیادی باقی مانده است. به گزارش رویترز، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه به پارلمان فرانسه گفت: «مذاکرات ادامه دارد. آنها به کندی پیش می‌روند، خیلی کند و همین امر نیز شکافی را ایجاد می‌کند که احتمال دستیابی به راه‌حلی که در راستای منافع تمامی طرف‌ها باشد را به مخاطره می‌اندازد».

ایران به عنوان میانجی آشتی ملی در افغانستان فعالیت می‌کند

روزنامه واشنگتن‌پست با اشاره به سفر هیئت وزارت خارجه طالبان به تهران نوشت: ایران نقشی تازه در افغانستان ایفا می‌کند. تهران در این هفته میزبان مقامات طالبان بود و گزارش شده که در این سفر، مقامات طالبان برای اولین بار با رهبران چند گروه مقاومت افغانستان ملاقات کرده‌اند. این اولین تعامل مستقیم میان حاکمان جدید افغانستان با ائتلافی از شبه‌نظامیان داخلی است. طالبان در این ملاقات به رهبران گروههای مقاومت پیشنهاد داده که می‌توانند در امنیت کامل به خانه برگردند.

درخواست سازمان ملل برای آزادی البحیری و البلدی

سازمان ملل متحد از دولت تونس خواست هر چه زودتر نور الدین البحیری، از رهبران جنبش النهضه و وزیر سابق و فتحی البلدی، کارمند سابق وزارت کشور را آزاد کند یا طبق قانون آنها را تفهیم اتهام کند.

گاف های ادامه دار بایدن

جو بایدن رئیس‌جمهور ۷۹ ساله آمریکا در جریان یک سخنرانی در شهر آتلانتا، بار دیگر گاف داد و کامالا هریس معاون خود را پرزیدنت(رئیس‌جمهور) خواند.

وزارت خارجه آمریکا: خروج دولت ترامپ از برجام اقدامی نسنجیده بود

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری ضمن تاکید بر ضرورت فوریت بخشیدن به مذاکرات وین، از تصمیم دولت قبلی آمریکا برای خروج از برجام انتقاد کرد.

بنت: جزو طرفهای توافق هسته‌ای با ایران نیستیم و پایبند نخواهیم بود

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در کمیسیون روابط خارجه و امنیت افزود: ما شب و روز با ایران و نیروهای نیابتی آن و سلاح های آنها مواجهیم و تلاش می کنیم تا نه تنها حملات دفاعی بلکه تهاجمی هم داشته باشیم. وی در ادامه گفت که اسرائیل هرگز به توافق هسته‌ای که با ایران انجام شود، پایبند نخواهد بود.

مکر و نیرنگ‌های اسرائیل برای سلطه بر قدس اشغالی

"خلیل تفکجی" درگفتگو با شبکه العالم در برنامه " ضیف وحوار" (مهمان و گفتگو) تحت عنوان "شهرک سازی اسرائیل سرقت سرزمین و مقاومت فلسطینی ها و اهالی قدس است"، گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل، قدس را غیرقابل تجزیه می داند، اکثریت ساکنان این شهر را یهودیان واقلیت عربی تشکیل می دهند و براین اساس، ساخت هزاران شهرک اسرائیلی غیرقابل انتظار نیست، بلکه درچارچوب برنامه اسرائیلی است که در دوران حزب کار وضع شده، سپس اولمرت و حزب لیکود آمدند و پس از آن بنت آمد و آن را ادامه داد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها