۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۷
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (69)

۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واشنگتن: بخاطر ترامپ اکنون از نظر دیپلماتیک، منزوی‌تر از ایران هستیم

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اذعان به اینکه تعیین ضرب‌الاجل یا جدول زمانی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین ممکن نیست، گفت پیشرفت اندکی در مذاکرات حاصل شده اما به دنبال بازگشت به تبعیت از محدودیت‌ها هستند. بخاطر ترامپ اکنون از نظر دیپلماتیک، منزوی‌تر از ایران هستیم.

پامپئو: بایدن درحالِ التماس به ایران است

پامپئو وزیر خارجه سابق آمریکا: دولت بایدن درحال التماس برای ورود به توافق دیگری است که از خطرات مصیبت‌بار دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری نمی‌کند.

چین: آمریکا باید اشتباه خود در خروج از برجام را جبران کند

وزیر خارجه چین در دیدار با همتای ایرانی‌اش ضمن اعلام حمایت کامل چین از مواضع منطقی ایران در قبال سیاست‌های قلدرمابانه آمریکا در برجام، سیاست اصولی پکن را ادامه حمایت از مواضع ایران در مذاکرات برجام دانسته و تاکید نمود که آمریکا باید اشتباه خود در خروج از برجام را جبران نماید.

روزنامه آمریکایی: ایران و آمریکا محتاطانه به سمت توافق حرکت می‌کنند

روزنامه "نیویورک تایمز" در مقاله‌ای نوشت مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده است اما ایران و آمریکا هیچکدام نمی‌خواهند با بروز علاقه بیش از حد جهت دستیابی به توافق، خود را ضعیف نشان دهند و محتاطانه به سمت توافق حرکت می‌کنند.

وزارت خارجه آمریکا: در دیپلماسی، چیزی به نام تضمین وجود ندارد

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره دادن تضمین به ایران درباره خارج نشدن دولت بعدی آمریکا از توافق اظهار داشت در دیپلماسی و امور بین الملل چیزی به نام تضمین وجود ندارد. ما می توانیم برای دولت کنونی آمریکا صحبت کنیم. این دولت آمادگی خود را برای بازگشت به پایبندی کامل به برجام و حضور در آن اعلام کرده است تا زمانی که ایران نیز اقدام مشابه انجام دهد.

واکنش پنتاگون به انتشار فیلم «ترور ترامپ» در ایران

«جان کربی»، سخنگوی پنتاگون در گفتگو با فاکس نیوز درباره ترور احتمالی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت: «پنتاگون از ویدئوی انیمیشن منتشر شده در وب سایت مقامات رسمی ایران که ترور دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را به تصویر می‌کشد آگاه است.» «وزارت دفاع بر تهدید ایران متمرکز خواهد ماند و مطمئن خواهد شد که توانایی محافظت از نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را در بحبوحه حملات مداوم شبه نظامیان در عراق و سوریه دارد.»

وزیر خارجه سوریه: آمریکایی‌ها نفت و گندم سوریه را به یغما می‌برند

وزیر خارجه سوریه با انتقاد از سکوت و همراهی کشورهای غربی در قبال تداوم غارت منابع نفتی سوریه توسط اشغالگران امریکایی از سرقت محصولات مزارع گندم در شرق سوریه خبر داد.

پاسخ چین به ادعاهای انگلیس: فیلمِ جیمزباند زیاد می‌بینید!

چند روز پیش سازمان جاسوسی انگلیس مدعی شد که چین درتلاش است تا بر قانون‌گذاران انگلیسی اعمال نفوذ کند. سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به انگلیس گفته: این ادعاها نتیجه تماشای بیش از حدِ فیلم‌های ۰۰۷ جیمزباند است.

دستور کار جدید سعودی ها: جذابیت در جهان اسلام با نزدیک شدن به ایران

"اندیشکده کوئینسی" در گزارشی نوشت: «عربستانی ها به این درک رسیده اند که باید "جذابیت" خود را در قالب جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری تقویت کنند. دستورکاری که با تداومِ خصومت های آن ها علیه ایران، شانس کمی جهت محقق شدن دارد.»

معارض عربستانی مدعی ترور نافرجام «محمد بن سلمان» شد

حساب توئیتری «رجل دوله» در یک افشاگری از تلاش برای ترور «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی خبر داد.وی مدعی شده، پس از این ترور نافرجام، ولی‌عهد سعودی به سرعت به یک مکان امن در جزیره «جبل حسان» در دریای سرخ منتقل شده و تا زمانی که تحقیقات تکمیل شود، تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داشته است.این افشاگر سعودی که خود را مشاور امنیتی سابق نامیده، همچنین نوشته است که پیش از این ترور نافرجام، دهها تن از افسران وزارت کشور عربستان به شکلی که رسانه‌ها بویی از آن نبرند بازداشت و روانه زندان شده‌ بودند.

تماس تلفنی اردوغان با رئیس رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی، درگذشت مادر وی را تسلیت گفت. پایگاه ترکیه‌ای «اسلام آنالیز» نوشت که این تماس در راستای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها بوده است.

دیدار رابرت مالی با سفرای کشورهای عربی در وین

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تصویری از دیدار خود با سفرای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس منتشر کرده و نوشته است این دیدار جهت اطلاع این کشور از وضعیت مذاکرات هسته‌ای و شنیدن دیدگاه‌های آنها بوده است.

اتهام دانمارک درباره جاسوسی ایران

دانمارک درباره افزایش تهدید جاسوسی از سوی روسیه، چین، ایران و دیگران در منطقه قطب شمال هشدار داد. در گزارش دانمارک ادعا شده سرویس‌های اطلاعاتی خارجی در تلاش هستند با دانشجویان، محققان و شرکت‌ها ارتباط برقرار کنند تا از اطلاعات مربوط به فناوری و تحقیقات این کشور استفاده کنند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها