۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۹
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (71)

۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

کاخ سفید: احتمالا روسیه تا ۳۰ روز آینده به اوکراین حمله کند

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید:  آژانس‌های اطلاعاتی که عملیات سایبری روسیه علیه اوکراین را رصد می‌کنند، معتقدند الگوی فعالیت روسیه می‌تواند نشان‌دهنده حمله زمینی به اوکراین در ۳۰ روز آینده باشد. ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد روسیه از قبل گروهی از عوامل را برای انجام یک عملیات پرچم دروغین(هدف قرار دادن نیروهای روسی و انداختن آن به گردن اوکراین) در شرق اوکراین مستقر کرده است. اگر دیپلماسی به اهداف خود نرسد، ما نگران هستیم که دولت روسیه برای تهاجمی به اوکراین آماده می شود که ممکن است منجر به نقض گسترده حقوق بشر و جنایات جنگی شود

آمریکا از بیم موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به سلاح لیزری متوسل می‌شود

فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا گفته درپی افزایش خطر حملات موشکی و پهپادی علیه تروریست‌های «سنتکام»، تلاش خواهد شد سلاح‌های لیزری در غرب‌ آسیا به کار گرفته شود.«چارلز کوپر» گفت: نیروی دفاع موشکی، موشک‌های کروز و پهپادهای ایرانی در منطقه گسترش یافته و ناوگان پنجم در حال توسعه استفاده از لیزر و سلاح‌های حامل انرژی متمرکز بر روی کشتی‌های جنگی در منطقه است.

گزارش اندیشکده آمریکایی از حضور داعش در استان عراقی هم‌مرز با ایران

اندیشکده «جیمز تاون» با اشاره به حضور داعش در استان «دیالی» عراق، نوشت این گروه تروریستی در حال سو‌ء‌استفاده از اختلافات و ضعف هماهنگی میان اربیل و بغداد است.

وزیر خارجه اردن ضمن اتهام‌زنی به ایران: خواهان روابط حسن همجواری هستیم

ایمن الصفدی: ما خواهان روابط مبتنی بر حسن همجواری با ایران هستیم اما ایران باید دست از دخالت در امور داخلی کشورهای عربی بردارد.

پاسخ صنعاء به شورای امنیت: کشتی اماراتی حامل اسلحه بود نه اسباب‌بازی

معاون وزیر خارجه یمن در واکنش به درخواست شورای امنیت برای آزادی کشتی اماراتی، گفت: کشتی روابی حامل خرما یا اسباب‌بازی برای کودکان نبود، بلکه حامل اسلحه برای حمایت از گروه‌های تندرویی بود که جان انسان‌ها را تهدید می‌کنند.

افزایش فشارها برای کناره گیری جانسون از نخست وزیری انگلیس

پس از افشاگری‌های بیشتر درباره مهمانی و میگساری «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در خیابان «داونینگ استریت» که دفتر نخست وزیری انگلیس در آنجا قرار دارد و نقض مقررات وضع شده برای ایام کرونا، درخواست‌ها برای استعفای نخست‌وزیر انگلیس افزایش یافته است و حزب کارگر این کشور اعلام کرده که جانسون قادر به رهبری انگلیس نیست.

وزیر خارجه سوریه: آمریکایی‌ها نفت و گندم سوریه را به یغما می‌برند

«کاظم الحیدری» یکی از اعضای ائتلاف دولة القانون در گفت وگو با موازین نیوز تاکید کرد که یک بازی کثیف پشت هدف قرار گرفتن پایگاه‌های نظامی و نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی در عراق وجود دارد. او گفت: هدف از اینکه دقیقا این روزها حملات پی در پی انجام می‌شود، ایجاد شکاف بین جریان صدر و الاطار التنسیقی(چارچوب هماهنگی) و قطع کردن راه‌های گفت وگو بین طرف‌های سیاسی برای تشکیل کابینه است.

سناتور کنگره: فقر در آمریکا با مرگ یکسان است

سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی توییتری با اشاره به فاصله طبقاتی در این کشور نوشت که فقر در آمریکا نباید با حکم اعدام مساوی باشد.

"سوروس" اسب تروای آمریکا برای نفوذ صهیونیزم در دژ مسلمانان عرب

"بنیاد ترویج جامعه باز" وابسته به میلیاردر آمریکایی جورج سوروس، در سال 2019 حدود 3 میلیون و 618 هزار دلار هزینه کرده که عمده این مبلغ، به سازمان های فرهنگی اختصاص یافته است.این بنیاد سازمان های اجتماعی و مدنی" را به اسب تروای آمریکایی در کشورهای عربی تبدیل می کند. در این گفتمان، فلسطینی ها دلیل اصلی تمام فجایع جهان عربی هستند اما همجنس گرایان، خائنان و مزدوران حق آزادی بیان در همه مسائل را دارند. این گفتمان چنین حقی را به کسانی نمی دهد که با هدف قرار گرفته شدن ارزش های اجتماعی، ملی، اخلاقی و دینی خود مخالفند بلکه آنها را "تندرو، واپس‌گرا و تروریست" می خواند. با گفتمان جدیدی که در منطقه شروع به اوج گیری کرده،"اسرائیل" کشوری همانند دیگر کشورها است، می توان با آن روابط عادی داشت و در کنار آن با "تروریسم" مقابله کرد.

افشای سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری امارات در بخش فنآوری رژیم صهیونیستی

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد، یک صندوق سرمایه‌گذاری دولتی بزرگ در امارات تقریبا یک‌صد میلیون دلار در شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در بخش فناوری اسرائیل سرمایه‌گذاری کرده است.

بی‌اعتمادی قاهره به وعده شفاهی واشنگتن؛ مصر خواستار تضمین آمریکا شد

به‌رغم درخواست شفاهی واشنگتن از مصر برای صادرات گاز به لبنان، سفیر بیروت در قاهره خبر داد که مصر برای صادرات گاز به لبنان از واشنگتن ضمانت خواسته است.

فراخوان تظاهرات علیه رئیس پارلمان عراق

دبیرکل جنبش ملی عراق، گفته که تظاهراتی علیه محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق، در میدان «النسور» و «التحریر» ، در ورودی منطقه سبز و ورودی های استان «الانبار» برگزار خواهد شد.

میقاتی: حزب الله و امل به مسئولیت ملی خود عمل کردند

نخست وزیر لبنان از بیانیه مشترک جنبش امل و حزب الله در خصوص بازگشت به جلسات هیات دولت این کشور قدردانی کرد و گفت این کار دو جنبش در راستای عمل به مسئولیت ملی است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها