۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۳
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد(73)

۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

افزایش برد موشک های سپاه تا شعاع پایگاه های آمریکا در اروپا

حساب توئیتری منتسب به سپاه پاسداران با انتشار توئیتی در واکنش به تست موتور فضایی رافع و با اشاره به نقش پایگاه من‌ وید‌ هیل متعلق به تروریست های آمریکایی واقع در انگلستان نوشت : ‏جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حق مشروع خود جهت دفاع از ملت ایران، توان بازدارندگی خود را ‎افزایش خواهد داد و ‎هر‌ نقطه‌ای که بر علیه منافع ملت ایران فعالیت کند را هدفی مشروع می‌داند و متناسب با تهدیدات،برنامه های دفاعی خود را بروز خواهد کرد. برخی منابع رسانه ای این توئیت را تایید تلویحی افزایش برد موشک های سپاه می دانند.

مدیرعامل بانک خصوصی چه اطلاعاتی را در انگلیس می فروشد ؟!

بابایی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در توییتر نوشت: ‏از جمله ابهامات مهم در خصوص اقامت و تردد فراوان مدیرعامل لندن نشین یک بانک خصوصی، نحوه کسب درآمد وی در آن کشور است که طبق مستندات از طریق بازاریابی و فروش اطلاعات است. تا دیر نشده، بانک مرکزی و نهادهای نظارتی با احضار وی بررسی کنند که مصداق این اطلاعات فروخته شده چه مواردی است؟

پیشنهاد طرف غربی برای توافق موقت با ایران

رئیس کمیسیون امنیت ملی: طرف مقابل به دنبال توافق موقت هست و پیشنهادهای را برای توافق موقت مطرح کرده است اما توافق موقت ایده‌ال ما نیست و راهبرد ما توافق دائم برای لغو تحریم‌های موثر است. در دوران ترامپ برخی عناوین و برچسب‌های تحریم‌ها به‌عمد تغییر کرده است، به همین دلیل آمریکا‌یی‌ها زیر لغو این تحریم‌ها نمی‌روند و اعلام می‌کنند نمی‌توانیم درباره آنها مذاکره کنیم. اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در مذاکرات به‌دنبال کاهش توانمندی‌های ایران هستند که این موضوع خلاف خواسته‌های تیم مذاکره‌کننده است.

آزمایش تسلیحات هسته‌ای روی قبایل بومی آمریکا

دولت آمریکا تسلیحات هسته‌ای خود را در قلمرو‌های متعلق به قبایل بومی آمریکا آزمایش می‌کند و آن‌ها را در معرض تشعشعات رادیواکتیو قرار می‌دهد.

سفیر باکو: جمهوری آذربایجان بدون ترکیه وجود نخواهد داشت

«رشاد ممدوف» سفیر باکو در آنکارا با بیان اینکه همکاری مؤثر دو طرف باعث خنثی‌شدن تهدیدها در منطقه شده، گفت: بدون ترکیه، هیچ (جمهوری) آذربایجانی وجود نخواهد داشت و بدون (جمهوری) آذربایجان، ترکیه ضعیف خواهد بود.

آناتولی: مسیحیان و یهودیان در ایران آزادانه به امور مذهبی مشغول هستند

خبرگزاری ترکیه‌ای به آزادی اقلیت‌های دینی در ایران در اجرای فرایض مذهبی و امور معمول زندگی اشاره کرده است. نماینده کلیمیان در مجلس هم گفته تفاوت اروپایی‌ها و مسلمانان این است که ملل مسلمان همیشه به پیروان ادیان دیگر احترام گذاشته‌اند.

وزیر دفاع سوئد احتمال حمله به سوئد را رد نکرد

 «پتر هالتکویست» وزیر دفاع سوئد با اشاره به تنش اخیر بین روسیه و اوکراین، احتمال حمله به سوئد را رد نکرد. وی همچنین افزود علی رغم موافقت پارلمان سوئد با پیوستن به ناتو، از آنجایی که چنین اقدامی اکنون ، یک اقدام تنش زا محسوب می‌شود که باعث این سو ظن از سوی روسیه می گردد، بنابراین فعلا برنامه ای برای پیوستن به ناتو وجود ندارد

تلاش واشنگتن و تل‌آویو برای تأمین سوخت لبنان از بیم افزایش محبوبیت ایران

رسانه صهیونیستی از موافقت آمریکا با صادرات گاز به لبنان با عبور از اردن و سوریه به‌رغم تحریم دمشق خبر داده و گفته این اقدام با هدف جلوگیری از صادرات سوخت ایران به لبنان و بیم از افزایش نفوذ ایران صورت می‌گیرد.

ترامپ: کاخ سفید را پس می‌گیریم؛ آمریکا در جهان حقیر شده است

رئیس‌جمهور سابق آمریکا طی سخنرانی در جمع حامیان خود در شهر «فلورنس» آریزونا، عملکرد بایدن را فاجعه‌بار خواند و گفت آمریکا مضحکه جهان شده است. ترامپ مدعی شد: ما هیچ مشکلی با پوتین و اوکراین و هرگز مشکلی در ارتباط با رئیس‌جمهور چین و تایوان نداشتیم. چین، روسیه و ایران وارد اقدامات تهاجمی و تحریک‌آمیزی شده‌اند که تنها یک سال قبل جرأت انجام آن را نداشتند. او با تشویق حامیان خود برای شرکت در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ کنگره گفت: این انتخابات بسیار مهم است اما ۲۰۲۴ مهم‌تر است. ما دوباره کنترل کنگره را به دست خواهیم آورد، ما کاخ سفید و آمریکا را پس خواهیم گرفت.

حمایت علی‌اف از اوکراین در بحبوحه تنش با روسیه

در بحبوحه تنش فزاینده میان روسیه و اوکراین، رئیس‌جمهور آذربایجان در سفر روز گذشته خود به کی‌یف، حمایت کامل خود از اوکراین را ابراز داشته است. این در حالی است که جنگ سال گذشته میان ارمنستان و آذربایجان، با میانجی‌گری مسکو به آتش‌بس منتهی شده است و تنش میان مسکو و کی‌یف طی ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها