۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۴
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
رسانه های داخلی

رصد(74)

۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

علاقه خاصّ تاجزاده به "اسلحه آمریکایی"

مصطفی تاجزاده اخیراً در یک توییت پیرامون اغتشاشات قزاقستان نوشت:"رئیس‌جمهوری دیکتاتور قزاقستان صدای اعتراض مردم خود را شنید و به وجود فساد گسترده در دستگاه دولت اعتراف کرد و وعده اصلاحات داد، اما اقتدارگراهای وطنی همچنان در حال متهم‌کردن معترضان و دفاع از سرکوب آنان توسط نظامیان اعزامی روسیه هستند! چرا؟ "

مردم یادشان نرفته شما "فدائیان روحانی" بودید!

علی صوفی، از رجال جریان چپ اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است:"با وجود حضور اصلاح طلبان در بدنه دولت و جاهای مختلف در دوران هشت ساله ریاست جمهوری آقای روحانی،  شاهد اصلاح طلبی نبودیم!

معرفی فرصت‌طلبانِ جناح چپ از سوی دبیر کل حزب کارگزاران

حسین مرعشی، فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی اخیراً مصاحبه با سایت جماران،‌ پیرامون رفتار جبهه اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ که صراحتا دست به تحریم خاموش انتخابات زد، گفته است: "درست نیست که اگر شرایط برای بُرد در انتخابات فراهم است در انتخابات شرکت کنیم و در غیر این صورت نیروها و کادرهایمان را در سطح کشور رها کنیم و فضای سیاسی کشور را از دست بدهیم. این اشتباه بزرگی است که گاهی اصلاح‌طلبان مرتکب می‌شوند. بدین معنی که اگر مردم آماده شرکت در انتخابات نباشند ما نباید شرکت کنیم، این حرف به لحاظ سیاسی غلط است. این سیاست ورزی مسئولانه نیست؛ بلکه از این حرف ممکن است بوی فرصت‌طلبی هم بیاید."

فائزه هاشمی: دولت رئیسی در حال تکرار سیاست گداپروری است!

«فائزه هاشمی» در مصاحبه با روزنامه سازندگی گفت: «مدیران آقای رئیسی نیروهای دوم و سوم و چهارم دولت آقای احمدی نژاد هستند، یعنی نامدیران ناموفق...به نظر نمی آید مجموعه اصولگرایان در دولت و مجلس از تجربه های گذشته درس گرفته باشند. چرا که در حال تکرار تجربه های غلط دولت آقای احمدی نژاد هستند. اداره کمیته امدادی کشور، رویکردی است که از زمان دولت نهم شروع شد و نتایج فاجعه بار آن در آمارها مشهود است».

عبدی: چاره ای جز پذیرش نظم موجود جهانی نداریم

«عباس عبدی» فعال اصلاح طلب که در دولت اصلاحات به اتهام فروش اطلاعات به بیگانگان به ۸ سال زندان محکوم شد و در اظهارنظری، الگوی پیشرفت ایران را خیالی! نامیده بود،در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «چین،روسیه و نظم بین الملل» نوشت:«هر کشوری به ویژه چین و روسیه از اجزای اصلی نظام بین‌الملل موجود هستند... همین‌ها بودند که به قطعنامه‌های آن شورا علیه ایران رای دادند... هر دوی آنها روابط بسیار نزدیکی با اسراییل دارند، هر دو ملتزم به قطعنامه‌های شورای امنیت هستند و از آن دفاع می‌کنند. هر دو مخالف هسته‌ای شدن سایر کشورها هستند».

از ظریف و عراقچی خواهش کنید تا به تیم مذاکره کننده بپیوندند

«سید جلال ساداتیان» دیپلمات سابق در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«ایران می‌گوید باید همه تحریم‌ها برداشته شود اما آمریکایی‌ها می‌گویند اینها امکان پذیر نیست، چرا که برخی از تحریم‌ها؛ تحریم‌های سازمان مللی است، برخی تحریم‌ها مثل کاتسا را کنگره وضع کرده و اکثریت کنگره در اختیار ما نیست که بخواهیم این تحریم‌ها را برداریم. اگر این نتیجه حاصل نشود اینکه آمریکایی‌ها مذاکرات را ترک کنند و انگلیس اسنپ بک و مکانیزم ماشه را فعال کند محتمل است لذا بر این اساس خوب است که به کار سرعت داده شود. برای این سرعت خوب است از کسانی که به رموز مذاکرات مربوط به برجام آگاهی دارند و می‌توانند مسائل را مستقیم دریافت کنند و پاسخ‌های لازم را بدهند و ابتکارات لازم را داشته باشند از هیأت قبلی ولو اینکه به عنوان رئیس هیأت از آنها دعوت نشود خواهش شود در راستای منافع ملی در این مذاکرات مشارکت داشته باشند و به عنوان مشاور یا هر عنوان دیگری کمک کنند تا این روند سرعت بیشتری پیدا کند!».

مرثیه‌های یک اقتصاددان درباره "قیمت‌گذاری دل‌بخواهی"

فرشاد مؤمنی، از چهره‌های اقتصاددان اخیراً در سخنانی پیرامون مشکلات اقتصادی ایران، صراحتا به معضل "گرانی بیقاعده" اشاره کرده و گفته است:"یکی از پدیده های مسلم در اقتصاد ایران، قدرت «قیمت گذاری دل‌بخواهی» است. یعنی وقتی دولت نمی تواند بر روی کالاهایی که با ارز ترجیحی تهیه شده اند نظارت کند به طریق اولی بر روی قیمت گذاری کالاها و خدمات مبتنی بر ارز آزاد نمی تواند کنترلی داشته باشد. "/ جماران

جریانی که می‌خواهد حوزه علمیه را منزوی کند!

آیت‌ا... کعبی، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اخیراً در یک مصاحبه با خبرگزاری رسا گفته است: «نغمه های شومی که در جدایی حوزه از سیاست شنیده می‌شود، در مسیر ارتجاع و واپس‌گرایی و همچنین در مسیر غربگرایی و انزوای حوزه‌های علمیه و روحانیت است. حوزه های علمیه و روحانیت با عقلانیت و غیرت در صحنه ایستاده زیرا حوزه ما حوزه انقلابی است و این گونه حاشیه سازی‌ها حوزویان و روحانیت را از حرکت در تحقق متعالی انقلاب اسلامی باز نمی‌دارد.»

پی نوشت: اشاره آیت‌ا... کعبی می‌تواند به بیانیه اخیر موسوی خوئینی‌ها و صحبت‌های چندی قبل آقای محقق داماد باشد که یکی بر استقلال حوزه از حاکمیت اسلامی و دیگری بر جدایی حوزه از سیاست تأکید کرده‌اند.

اتمام حجت رئیسی با بانک‌ها

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشستی با تیم اقتصادی دولت و مدیران عامل بانک‌های خصوصی و دولتی پنج دستور ویژه به مدیران نظام بانکی صادر کرد. بازنگری در نظامات و مقررات بانکی به نفع مردم و اجرای عدالت از جمله دستورات رییس‌جمهور به مدیران ارشد بانکی بود که از آنها خواست حداکثر تا پایان سال کارگروهی به‌منظور بازنگری در نظامات و مقررات بانکی توسط بانک مرکزی تشکیل شود و اعلام نتیجه کند. سخت‌گیری بر بدحساب‌های حرفه‌ای، تسهیل پرداخت وام به مردم و اعتبارسنجی در ارائه تسهیلات خُرد به آنها به‌جای وثیقه و ضامن و همچنین استرداد سود مازاد دریافتی از مردم، واگذاری بنگاه‌های تولیدی تملیک شده توسط بانک‌ها و راه‌اندازی یا واگذاری سریع واحدهای تملک شده تولیدی از دیگر فرامین رییس‌جمهور در این نشست بود. آیت‌الله رئیسی همچنین به مدیران بانک‌ها تأکید کرد به بدهکاران بدحساب میدان ندهند و اسامی آنها را منتشر و دست‌شان را از منافع عمومی قطع کنند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها