۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۵
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
اندیشکده ها و سانه های خارجی

رصد(75)

۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

عملیات نظامی «طوفان» یمن در پاسخ به تجاوزات ائتلاف

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که عملیات نظامی «طوفان» یمن در پاسخ به تجاوزات ائتلاف انجام شد و در این عملیات، نیروهای یمنی، فرودگاههای دبی و ابوظبی را هدف موشک و حملات پهپادی قرار دادند. یحیی سریع تأکید کرد، این عملیات در پاسخ به افزایش حملات ائتلاف متجاوز بوده است که در پی آن، برخی از مواضع مهم و حساس امارات هدف قرار گرفت. سخنگوی نیروهای مسلح یمن در توضیح جزئیات این عملیات گفت: «عملیات با پنج موشک بالستیک و بالدار و چند پهپاد صورت گرفت و به اهداف خود دست یافت. سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین هشدار که اگر کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به تجاوزات خود ادامه دهند، ضربات دردناک بیشتری را متحمل خواهند شد. ».

سالیوان: دیپلماسی بهترین راه مقابله با ایران است

مشاور امنیت ملی آمریکا: سیاست ما مشخص است، ما مصمم هستیم از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم. ما معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای انجام این کار است. همانطور که اشاره شد و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا  نیز اعلام کرده، زمان کم است . من در اواخر ماه گذشته در اسرائیل بودم تا در صورت پیش نرفتن دیپلماسی، هماهنگی لازم را انجام دهم. دلیل اینکه ما در این شرایط قرار داریم خروج دولت قبلی آمریکا از توافق هسته ای ایران است و ما اکنون بهای آن اشتباه فاجعه بار را پرداخت می کنیم.

رژیم صهیونیستی: حمله امروز یمن به امارات با کمک سپاه پاسداران ایران پشتیبانی و برنامه ریزی شده است.

اور هلر خبرنگار کانال ۱۲ اسرائیل: نهاد های امنیتی اسرائیل در ساعات اخیر در حال بررسی جزئیات حملات هوایی حوثی مورد حمایت ایران به امارات و ذخایر نفتی نزدیک ابوظبی بوده است. در اسرائیل، تخمین زده می شود که حدود ده هواپیمای بدون سرنشین، از جمله پهپاد های انتحاری و موشک ها، در برد وسیعی که ظاهراً از یمن به شیوه ای دقیق و هماهنگ پرتاب شده بودند، در این حمله شرکت داشتند. به گفته منابع امنیتی اسرائیل، این حمله گسترده و بزرگ یادآور حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در سال ۲۰۱۹ است و پیامی است از ایران به امارات است. به گفته اسرائیل، این حمله با کمک سپاه پاسداران ایران پشتیبانی و برنامه ریزی شده است.

اولین واکنش رسمی اماراتی‌ها به حملات انصارالله یمن

عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در اولین واکنش رسمی این کشور به حملات انصارالله تاکید کرد: ما هدف گیری "تروریستی" شبه نظامیان حوثی علیه مناطق و تاسیسات غیرنظامی در خاک کشور را محکوم می‌کنیم.

همیت منطقه هدف گرفته‌شده در ابوظبی چیست؟

«روسیا الیوم» نوشته منطقه صنعتی «المصفح» در ابوظبی که توسط ارتش یمن هدف گرفته‌ شده، از مهم‌ترین مناطق اقتصادی در امارات به‌شمار می‌رود و تعداد زیادی شرکت صنعتی، نمایشگاه‌‌ و مراکز تعمیر و نگهداری برندهای بین‌المللی خودرو را در خود جای داده است.

آمریکا راهکارهایی را برای ارائه ضمانت به ایران درباره ماندگاری برجام بررسی می‌کند

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پاسخ به درخواست ایران برای ارائه ضمانت درباره عدم تکرار خروج از برجام ارائه راهکارهایی جهت اطمینان‌بخشی به ایران را بررسی می‌کند. ایده‌هایی که واشنگتن در حال بررسی آنها است مواردی مانند ارائه ضمانت‌نامه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به فهرستی از بانکها و شرکت‌های بین‌‌المللی را شامل می‌شود. با این حال، چنین اقداماتی با ارائه ضمانت‌های سخت حقوقی فاصله خواهند داشت. یک منبع مطلع از مذاکرات وین می‌گوید: «در خصوص اینکه چنانچه یک دولت جدید آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را احیا کند چگونه می‌توان در میان فعالان اقتصادی [برای مبادله با ایران] اطمینان ایجاد کرد، طرح‌هایی بر روی میز قرار دارد.» این منبع اضافه می‌کند: «در یک کشور دموکراتیک، ظرف سه سال آینده ممکن است رئیس‌ جمهوری جدید بر سر کار آمده و اوضاع تغییر کند. عده‌ای بر روی این موضوع کار می‌کنند اما هیچ ایده‌ای که جادویی باشد در کار نیست.»

وبگاه صهیونیستی: پهپادهای ایران قادرند از لایه‌های پدافندی اسرائیل عبور کنند

وبگاه «جی.‌ان‌.اس» نوشته تل‌آویو نگرانی فزاینده‌ای درباره پهپادهای ایران دارد زیرا ایرانی‌ها راه‌های غلبه بر سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل را ایجاد کرده‌اند.

اذعان به قدرت ایران

رسانه های صهیونیستی با انتشار اطلاعاتی اذعان کردند که ایران موفق شده است در منطقه محمد بن علی واقع در شمال شهر پالمیر سوریه، زاغه های بسیار مستحکم موشکی مقاوم در برابر حملات موشکی احداث کند و مقادیر قابل توجه ای از موشک های میان برد، بلند برد و پدافندی را در خود جای دهد. طبق این اطلاعات منتشر شده، موشک های میان برد شامل فاتح ۱۱۰ ؛ شهاب ۱,۲,۳ می باشد برای فواصل ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتری است و موشک های بلند برد شامل موشک روسی اسکاد D (خریداری شده توسط ایران) ؛ ذوالفقار (که ورژن برد بلند فاتح ۱۱۰ می باشد) برای فواصل ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتری است.همچنین این رسانه ها عنوان کردند از آخرین حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه که هدف بندر لاذقیه بود ۲ هفته می گذرد که سابقه نداشته بین حملات رژیم اسرائیل بیش از ۱۰ روز فاصله باشد و این نشان میدهد احتمالا معادلات در سوریه تغییر کرده است.

سه دیپلمات ایرانی در "جده" مستقر شدند

این سه دیپلمات طی روزهای اخیر راهی جده شده‌اند و قرار است بعد از ۶ سال نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی فعالیت خود را مجددا  در جده آغاز کند. فعالیت دفتر نمایندگی ایران در جده در سال ۱۳۹۴  و در پی قطع روابط ایران و عربستان بعد از حمله عده‌ای  به سفارت این کشور در تهران و کنسولگری آن در مشهد تعطیل شد .

لغو ناگهانی دیدار رئیس‌جمهور کره‌جنوبی و ولیعهد امارات

 یونهاپ: مون‌جائه‌این که به منطقه غرب آسیا سفر کرده است، هم اکنون برای دیدار با ولیعهد امارات در دبی به سر می‌برد اما دیدار برنامه‌ریزی شده وی با محمد بن‌زاید از طرف ابوظبی به صورت ناگهانی و به دلیل مسائل اضطراری لغو شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها