۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۷
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد(77)

۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آزمایش تسلیحات هسته‌ای روی قبایل بومی آمریکا

دولت آمریکا تسلیحات هسته‌ای خود را در قلمرو‌های متعلق به قبایل بومی آمریکا آزمایش می‌کند و آن‌ها را در معرض تشعشعات رادیواکتیو قرار می‌دهد.

تلاش واشنگتن و تل‌آویو برای تأمین سوخت لبنان از بیم افزایش محبوبیت ایران

رسانه صهیونیستی از موافقت آمریکا با صادرات گاز به لبنان با عبور از اردن و سوریه به‌رغم تحریم دمشق خبر داده و گفته این اقدام با هدف جلوگیری از صادرات سوخت ایران به لبنان و بیم از افزایش نفوذ ایران صورت می‌گیرد.

ترامپ: کاخ سفید را پس می‌گیریم؛ آمریکا در جهان حقیر شده است

رئیس‌جمهور سابق آمریکا طی سخنرانی در جمع حامیان خود در شهر «فلورنس» آریزونا، عملکرد بایدن را فاجعه‌بار خواند و گفت آمریکا مضحکه جهان شده است. ترامپ مدعی شد: ما هیچ مشکلی با پوتین و اوکراین و هرگز مشکلی در ارتباط با رئیس‌جمهور چین و تایوان نداشتیم. چین، روسیه و ایران وارد اقدامات تهاجمی و تحریک‌آمیزی شده‌اند که تا یک سال قبل جرأت انجام آن را نداشتند. او با تشویق حامیان خود برای شرکت در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ کنگره گفت: این انتخابات بسیار مهم است اما ۲۰۲۴ مهم‌تر است. ما دوباره کنترل کنگره را به دست خواهیم آورد، ما کاخ سفید و آمریکا را پس خواهیم گرفت.

علت مشکلات کنونی با ایران خروج ترامپ از برجام بود

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی رییس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس اعلام کرد: معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای است. علت مشکلات کنونی با ایران خروج دولت پیشین آمریکا از برجام بود.

سفیر باکو: جمهوری آذربایجان بدون ترکیه وجود نخواهد داشت

«رشاد ممدوف» سفیر باکو در آنکارا با بیان اینکه همکاری مؤثر دو طرف باعث خنثی‌شدن تهدیدها در منطقه شده گفت: بدون ترکیه، هیچ (جمهوری) آذربایجانی وجود نخواهد داشت و بدون (جمهوری) آذربایجان، ترکیه ضعیف خواهد بود.

حمایت علی‌اف از اوکراین در بحبوحه تنش با روسیه

در بحبوحه تنش فزاینده میان روسیه و اوکراین، رئیس‌جمهور آذربایجان در سفر روز گذشته خود به کی‌یف، حمایت کامل خود از اوکراین را ابراز داشته است. این در حالی است که جنگ سال گذشته میان ارمنستان و آذربایجان، با میانجی‌گری مسکو به آتش‌بس منتهی شده است و تنش میان مسکو و کی‌یف طی ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

برای نخستین بار یک زن در عراق نامزد ریاست جمهوری شد

«فؤاد شیلان» به عنوان نخستین زن در عراق نامزد تصدی ریاست جمهوری این کشور شد. فؤاد ابا اشاره به اینکه نامزدی اش برای این پست سابقه ای است که برای نخستین بار در عراق رخ می دهد، اعلام کرد که زنان نیز دوشادوش مردان می توانند کشور را اداره کنند و به بالاترین پست ها برسند.

بنت: هیچ فرایند صلحی با فلسطین نخواهد بود

پایگاه رادیو اسرائیل، کان 11، اعلام کرد که نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر به کمیته روابط خارجی و امنیت کنست اطلاع داده است که هیچ "فرآیند سیاسی" با فلسطینی ها وجود نخواهد داشت و علیرغم دیدار بنی گانتز وزیر دفاع با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، نظرش را دراین مورد تغییر نداده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها