۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۸
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
رسانه های داخلی

رصد(78)

۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

باهنر: باید خود را برای جمهوری دوم آماده کنیم

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه این تشکل اظهار داشت: امروز چندین دولت و مجلس و قوه قضائیه و مجمع تشخیص را پشت سر گذاشتیم و مجموعه ای از اتفاقات در کشور ما رخ داده است. سوال نسل جدید انقلاب این است که جمهوری اسلامی چه کاری کرده که اگر حکومت دیگری بود نمی توانست آن کار را انجام دهد؟ جاهایی نیاز به اصلاحات ساختاری داریم و به اعتقاد من مملکت را با یک مجلس نمی شود اداره کرد و مجلس الان منطقه ای و صنفی است و مجلسی که به فکر منافع ملی باشد نداریم. باید اصلاح ساختار کنیم و خود را برای جمهوری دوم آماده کنیم و برخی ساختارهای را اصلاح کرده و در حکمرانی مطلوب تجدید نطر کنیم.

پشت پرده تجمع ضدانقلاب مقابل هتل کوبرگ وین

اخیراً رسانه های فارسی زبان بیگانه در خبرهای متعددی جوسازی گسترده ای علیه مذاکرات هسته ای و تجمعات مقابل هتل محل مذاکرات انجام دادند. اما اصل ماجرا به این موضوع برمی گردد که با اعتصاب غذای یک شهروند آمریکایی به بهانه دفاع از حقوق بشر در ایران اعتصاب آغاز شد و کم کم، افراد ضد انقلاب دیگری نیز به او پیوستند.

انتقادات تند احمدی نژاد از تفاهم نامه ایران و چین

احمدی نژاد: حالا آمده اند یک قرارداد با چین بسته اند که آن را دیگر به مجلس هم نمی برند تا بخواهند در مدت 20 دقیقه تصویب کنند! و فاجعه بار اینکه در پاسخ به علت عدم انتشار محتوای آن می گویند طرف چینی خواسته است متن قرارداد منتشر نشود! در حالی که این حق ملت ایران است و به چین ربطی ندارد. مگر آنها حاکم بر سرنوشت کشور هستند؟ جسته و گریخته هم خبرهایی بیرون می آید که فلان جزیره را می خواهند بدهند، یا آنکه می خواهند نیروی نظامی وارد ایران کنند، که همه اش خلاف قانون اساسی است/ دولت بهار

وارونه جلوه دادن واقعیت ها

فریدون مجلسی، دیپلمات سابق وزارت خارجه در گفت وگو با دیپلماسی ایرانی اظهار داشت: واقعیت امر آن است که رئیس جمهور روسیه به خوبی می‌داند که روی کار آمدن رئیسی یعنی بازگشت جمهوری اسلامی ایران به سیاست نگاه به شرق و تلاش برای تعمیق مناسبات با روسیه و چین. به همین دلیل کرملین در همین ابتدای حیات دولت رئیسی با دعوت از او به عنوان یک اقدام نمایشی سعی کرده است نهایت سوء استفاده خود را از جمهوری اسلامی ایران برای تقابل با آمریکا و اروپا در پرونده های متعدد از ناتو گرفته تا اوکراین ببرد.

تخریب چندباره روسیه

سایت اصلاحات نیوز: سوئیس می‌خواست با 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، گاز ایران را به اروپا ببرد اما روسیه مانع شد تا سود هنگفت خود را از دست ندهد و با هر نرخی که بخواهد مذاکره کند.

شرق: ما در برجام نباید مانند دوره قاجار عمل کنیم

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: ما در حوزه برجام نباید مانند دوره قاجار عمل کنیم؛ در دوران قاجار حاکمان نتوانستند مقاومت کنند و مرزهایمان به بیگانگان تعلق گرفت. اگر در برجام نتوانیم مقاومت کنیم باید مرزهای دانش و علم را بدهیم که همان انرژی هسته‌ای است. ما باید به برجام ملی نگاه کنیم نه حزبی و جناحی. تیم مذاکره‌کننده آقای رئیسی از تیم مذاکره‌کننده آقای روحانی کمک می‌گیرند و از آنها مشورت می‌خواهند. ما باید با وحدت ملی و گرفتن شرکای راهبردی و تاکتیکی خارجی دست مذاکره‌کنندگان را پر کنیم تا برجام را به موفقیت برسانند.

ما نباید کشورهای غربی را کنار بگذاریم!

سید حسین موسوی تبریزی، فعال اصلاح طلب و عضو مجمع مدرسین در مصاحبه با روزنامه آرمان: نباید شرایط به شکلی رقم بخورد که ما کشورهای غربی را کنار بگذاریم و با عناوینی مانند استکبار جهانی با آنها برخورد کنیم و در مقابل تنها با کشورهایی مانند روسیه و چین ارتباط داشته باشیم. ما باید ببینیم ارتباط با کدام کشور بیش‌ترین سود را برای منافع ملی و کمترین ضرر را دارد. ممکن است برخی قراردادهایی که آمریکا و کشورهای اروپایی با آن موافق هستند به سود ملت ایران باشد. امام هر بار که درباره خطر آمریکا صحبت می‌کردند درباره شوروی و مخاطرات دخالت‌های شوروی در کشور نیز صحبت می‌کردند.

سیاه نمایی؛ کارویژه بانیان اصلی کارنامه روحانی

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «قطع زنجیره کاهش تورم» نوشت: بر اساس تازه ترین گزارش مرکز آمار روند نزولی تورم ماهانه و نقطه ای، در دی ماه سال جاری قطع شده ولی تورم سالانه با یک واحد درصد کاهش نسبت به آذرماه، همچنان بر مدار کاهشی است. با توجه به نوسانات متغیرهای پولی بعید است که کاهش نرخ تورم سالانه نیز تداوم یابد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها