۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۹
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد(79)

۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

سناتور آمریکایی به نقل از ترامپ: پوتین می‌داند که بایدن ضعیف است

به نقل از فاکس نیوز، لیندسی گراهام سناتور آمریکایی پس از ملاقات با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، انتقادات تندی را علیه ساکن جدید کاخ سفید مطرح کرد. گراهام در مصاحبه با «فاکس نیوز» گفت او و ترامپ هر دو تأیید کردند که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به‌عنوان فرمانده کل قوای این کشور یک فاجعه است و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه این نگرانی را ندارد که بابت تمایلات ژئوپولتیکی که دارد با پاسخ جدی آمریکا مواجه شود.

دلایل خروج نفیو از مذاکرات هسته ای

ان‌بی‌سی‌نیوز: با طولانی‌شدن مذاکرات، فشارها از سوی مخالفان برجام در آمریکا به تیم مذاکره‌کننده و در رأس آنها رابرت مالی بیشتر شده است. دیپلمات‌های جمهوری‌خواه، مالی را کذاب‌ترین و ضعیف‌ترین مذاکره‌کننده توصیف کرده و ادعا می‌کنند در مذاکرات با ایران به قدری نرمش نشان داده است که گویا مقامات تهران با تهران در حال گفت‌وگو هستند. مخالفان رابرت مالی معتقد هستند نباید طبق روال‌های گذشته عمل کرد که تا سقوط مذاکرات منتظر بمانند و بعد تیم مذاکره‌کننده را عوض کنند؛ زیرا این روند باعث می‌شود ایران نه‌تنها برنامه هسته‌ای خود را کاهش ندهد، بلکه امتیازات بیشتری هم از آمریکایی‌ها طلب کند.

 

ادعای دروغ شبکه الحره درباره ارسال سلاح به میانمار

الحره:  براساس اطلاعات مربوط به ردیابی پروازهای بین‌المللی، روز پنج‌شنبه گذشته یک هواپیمای باربری متعلق به شرکت باربری هوایی "قشم فارس ایر" از مشهد به میانمار پرواز کرده، و فردای آن روز به ایران بازگشته است. این نشان می دهد که ایران به ارتش میانمار اسلحه می‌فرستد. نمی‌دانیم چگونه ایران می‌تواند هم از جنبش‌ها و گروه‌های مقاومتی که علیه رژیم صهیونیستی و ارتش اشغالگر آمریکا و ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی علیه یمن مبارزه می‌کنند، حمایت ‌کند و هم همزمان از ارتش در میانمار حمایت کند که مرتکب جنایاتی علیه مسلمانان این کشور شده است؟!

اولین قربانی تنش اوکراین-روسیه

فرمانده نیروی دریایی آلمان بعد از اظهاراتی درباره پیوستن شبه‌جزیره کریمه به روسیه و «بیهوده» بودن ادعاها درباره حمله مسکو به اوکراین، از سمت خود استعفا داد.

اتهام‌زنی انگلیس به روسیه

در ادامه اقدامات تحریک‌آمیز انگلیس و دامن زدن به تنش‌ها بین اوکراین و روسیه، دولت لندن مدعی کشف طرح مسکو برای سرنگونی دولت کنونی کی‌یف شد. لندن ادعا می‌کند که افسران اطلاعاتی روسیه با تعدادی از سیاستمداران سابق اوکراین به عنوان بخشی از این طرح در تماس بوده‌اند.

اوکراین ۱۲۰ هزار نظامی نزدیک روسیه مستقر کرده است

«دنیس پوشیلین» رئیس جمهوری خودخوانده «دونتسک» گفت حضور حدود ۱۲۰ هزار نظامی اوکراینی در نزدیکی خط تماس در دنباس مشاهده می‌ شود که دائماً تجهیزات نظامی در حال منتقل شدن به آنهاست.

امارات به دنبال جایگزین

امارات در تلاش جهت تقویت سامانه‌های مختلف پدافندی مایل به خرید یک سامانه میان برد موشکی ساخت هند است. آکاش یک سامانه موشکی زمین به هوای میان برد است که توسط سازمان تحقیق و توسعه دفاعی دولتی هند توسعه و طراحی شده است. سامانه موشکی آکاش توانایی انهدام اهداف هوایی مانند جت‌های جنگنده، موشک‌های کروز و موشک‌های هوا به زمین و همچنین موشک‌های بالستیک را دارد.

پرداخت بدهی ایران

وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی اعلام کرد ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در این کشور را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها