۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۶
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (83)

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

حملات موشکی جدید به امارات

برخی منابع خبری بامداد امروز از شنیده شدن صدای انفجار و فعال شدن سامانه دفاع هوایی در ابوظبی پایتخت امارات خبر داده و اعلام کردند که این حمله حدود یک هفته بعد از حمله پهپادی و موشکی انصارالله یمن به امارات صورت گرفته است. همچنین امارات حمله بامداد امروز را تایید کرده است.

بحران کرونا در سرزمین های اشغالی

رژیم صهیونیستی با وجود تبلیغات زیاد در مورد واکسینه کردن ساکنان سرزمین‌های اشغالی اما کارنامه ضعیفی در کنترل شیوع ویروس کرونا دارد به نحویکه تعداد مبتلایان روزانه در این رژیم به بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیز رسیده است.

مرگ زودهنگام موجودیت جعلی

رییس سابق ستاد ارتش اسراییل: من در پرونده های ایران، حزب الله و حماس کار کرده ام اما معتقدم شکاف در جامعه اسراییل و تعامل متقابل، کاهش حاکمیت، کاهش اعتماد به نهادهای دولتی، دادگاه‌ها، جرم و جنایت و... همه این‌ها بزرگترین تهدید برای آینده اسراییل هستند.

آمریکا: مذاکرات با ایران به مرحله تعیین‌کننده رسیده است

آنتونی بلینکن گفت: ارزیابی شخصی من پس از گفتگو با همه همکارانم این است که بازگشت به برجام همچنان ممکن است. وی در عین حال هشدار داد که واشنگتن و متحدانش در صورت عدم دستیابی به توافق طی هفته‌های آینده ممکن است تاکتیک‌های خود را تغییر دهند/ رویترز

صنعت پهپادی ایران بسیار پیشرفته است

تارنمای «جوویش نیوز سیندیکیت» نوشت: لغو تحریم‌های ایران بدون توجه به این تهدید، توانایی کاربرد منابع گسترده برای تامین هزینه تولید و توسعه و ارسال غیرمجاز این پهپادها را برای گروه‌های تروریستی نیابتی در منطقه خاورمیانه، در اختیار حکومت ایران قرار خواهد داد. زرادخانه گسترده و نیرومند پهپادهای رزمی ایران، از توانایی بالقوه تغییر اوضاع خاورمیانه برخوردار خواهد بود، زیرا این تسلیحات مرگبار نه‌تنها تهدیدی برای اسرائیل بلکه تهدید قابل‌توجهی برای منافع ایالات متحده به‌شمار می‌رود.

هاآرتص: اسرائیل احیای روابط با ترکیه را رد نمی کند

روزنامه هاآرتص نوشت: هاآرتص: اسرائیل احیای روابط با ترکیه را رد نمی کند، اما به نیات اردوغان بدلیل شخصیت و انگیزه های بی ثبات او مشکوک است. پروفسور اسحاق شاپیرا، متخصص اسرائیلی قلب و عروق و ، به رئیس جمهور ترکیه مشاوره می دهد و اخیراً حتی با او در ایالات متحده ملاقات کرده است!

همزمانی بحران اوکراین با رزمایش سه گانه

نیوزویک: رزمایش‌های دریایی بین روسیه، ایران و چین در همان روزی آغاز شده است که مذاکرات با هدف جلوگیری از تهدید حمله به رهبری مسکو به اوکراین در ژنو برگزار می‌شود.

مذاکرات هسته ای و جنگ یمن

هاآرتص: جنگ یمن می تواند مذاکرات بر سر توافق هسته ای با ایران را پیچیده کند.

مسیر مذاکرات هسته ای

مقام اتحادیه اروپا: مذاکرات با ایران در مسیر درست است، فکر می کنم به توافق خواهیم رسید اما کند پیش می رویم.

دستور نخست وزیر عراق برای بازگشایی مسیر زیارتی به سمت عربستان

 المانیتور: دولت عراق علاقه خود را به تکمیل مسیر زیارتی که عراق و عربستان سعودی را به هم متصل می کند، نشان می دهد. اهمیت مسیر زمینی زائران فراتر از بعد مذهبی به نزدیکی سیاسی و همکاری اقتصادی و امنیتی بین عراق و عربستان سعودی در منطقه ای که شاهد اختلافات سیاسی و فرقه ای فراوانی است، کمک می کند.

فشار بر بایدن بخاطر جنگ یمن

وبسایت آمریکایی فری بیکن: فشار بر بایدن برای اعمال مجدد تحریم ها علیه حوثی های مورد حمایت ایران افزایش می یابد. پس از حمله گسترده این هفته به امارات، ائتلافی از قانونگذاران جمهوری‌خواه بر دولت بایدن فشار می‌آورند تا شورشیان حوثی مورد حمایت ایران را مجدداً به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها