۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۷
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
رسانه های داخلی

رصد (84)

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بی‌بی‌سی و اینترنشنال رسانه‌های زرد و مواجب بگیرند

ماشاءالله شمس‌الواعظین، سردبیر روزنامه‌های زنجیره‌ای در دوره دولت اصلاحات در گفتگویی تأکید کرد: در پیش از انقلاب حزب توده مدعی بود روزنامه سیاسی منتشر می‌کند؛ در حالی ‌که آن روزنامه تنها‌ تریبون حزب بود. رفتار روزنامه‌های اصلاح‌طلب و رسانه‌های فارسی خارج از کشور تا حد بسیار زیادی شبیه روزنامه حزب توده است. با صراحت باید بگویم که تلویزیون سعودی (اینترنشنال) رسانه نیست، بلکه دستگاهی است که به‌صورت جانب‌دارنه و غیراخلاقی تولید محتوای دروغین می‌کند. روزنامه‌نگاران نباید در برابر این بی‌اخلاقی سکوت کنند! مجریان این تلویزیون از منابع خبری دقیق استفاده نکرده و اخبار جعلی تولید می‌کنند. من به دلیل مواضع جانب‌دارانه و براندازانه در هیچ‌کدام از برنامه‌های آن شرکت نکرده و رغبتی به آن ندارم. این تلویزیون علاوه بر مجری، مدیرانش نیز مشکل داشته و فاقد اخلاق حرفه‌ای هستند.

صبر و حوصله «ما اصلاح طلبان» درباره دولت تمام شده است!

اسماعیل گرامی مقدم عضو جبهه اصلاحات و از فعالین فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: دولت هنوز سر در گم است و هنوز دارای یک مدیریت ثابت و تفکر با ثبات در زمینه اداره کردن کشور نیست. در مورد عملکرد دولت مسلما اگر این سردرگمی تا شش ماه بعد ادامه پیدا کند حتما شاهد مشکلات اساسی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خواهیم بود بعدا می‌شود قضاوت منصفانه‌ای در مورد خروجی این دولت داشته باشیم ما شش ماه منتظر بودیم، صبر و حوصله کردیم، به دولت وقت دادیم و هیچ نقدی را وارد نکردیم و تازه در سفرهای استانی از دولت حمایت کردیم. اما در شش ماه بعد نمی‌توان در نقطه امروز ایستاد چون یک سال از عمر این دولت می‌گذرد و سرگردانی دیگر قابل قبول نیست و باید دولت پاسخگو باشد.

محمد مهاجری: امیرعبداللهیان باید استعفا دهد

محمد مهاجری فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتی نوشت: اگر جای آقای ‎امیرعبداللهیان بودم، به خاطر ندانم‌کاری و ضعف تشریفات سفر غیر عزتمندانه آقای ‎ابراهیم رئیسی به ‎روسیه، همین امروز استعفا می‌دادم. کسی که نتواند حرمت رئیسش را حفظ کند در عزیز کردن ایران هم لنگ می‌زند.

 فرزندان هاشمی را چه کسی مدیریت می‌کند؟

فارس نوشت: اظهارات اخیر محسن هاشمی این سئوال را در اذهان ایجاد می‌کند که خانواده هاشمی دقیقاً به دنبال چه هدفی هستند و چرا کسی در بین آشنایان نمی‌تواند این خانواده را مدیریت کند؟ سابقاً در افواه مطرح می‌شد که محسن هاشمی به‌عنوان فرزند ارشد، نقشی در مدیریت خانواده بر عهده دارد که با اتفاقاتی که در این چند سال پیش آمد، مشخص شد که محسن نیز به‌مانند پدر، توانایی مدیریت فرزندان و اهالی خانواده را ندارد و گاهی اوقات به دنبال تحرکات و اظهارات عجیب خانواده، به‌جای مدیریت فضا، خود  به‌ عنوان یکی از اهرم‌های منفی در پازل خانواده، اقدام می‌کند. به هرجهت خانواده هاشمی می‌بایست موضع خود را به طور شفاف نسبت به مردم و کشور مشخص کند و محسن هاشمی نیز در ترسیم آینده سیاسی‌اش، می‌بایست عقلانیت سیاسی را جایگزین رفتارهای زیگزالی و منفی خانواده بکند و در روایت تاریخ، به جای مظلوم نمایی برای پدر، به واقعیت‌های تاریخی اشاره کند و به مردم پاسخ دهد که میراث هاشمی که دولت روحانی بود، چه مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده است.

مسیح مهاجری: برخی ائمه جمعه، بخشنامه‌ای عمل می‌کنند

مسیح مهاجری در مطلبی با عنوان "مرثیه‌ای برای منبر نماز جمعه" در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اگر تصور شود نمازجمعه جای توجیه عملکرد حکومت‌ها و دولت‌هاست، تصور کاملاً اشتباهی است. باید اعتراف کنیم که نمازجمعه‌های ما مدتی است به تریبون‌های توجیه و در مواردی تحقیر تبدیل شده‌اند. گاهی به راه افراط می‌روند و گاهی دچار تفریط می‌شوند. هرچند نمی‌توان همه‌ی ائمه جمعه را این‌چنین دانست، ولی بسیاری از آن‌ها یک دولت را شیطان بزرگ معرفی می‌کنند و یک دولت دیگر را به مرتبه قِدیسی می‌رسانند، یکی را به عرش می‌برند و دیگری را به فرش می‌کوبند. در مورد دولت‌های خارجی هم اظهارنظرهائی می‌کنند که یا نشان‌دهنده بی‌اطلاعی آنهاست و یا بوی بخشنامه‌ای عمل کردن از آن‌ها به مشام می‌رسد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها