۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۰
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (87)

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

گاردین: جنگ داخلی در آمریکا شروع شده است

روزنامه گاردین با در تحلیلی به قلم «استفان مارچ» به تاریخچه ۲۰۰ ساله آمریکا اشاره کرده و نوشت: جنگ داخلی دیگری در آمریکا شروع شده اما ما آن‌ را نمی‌بینیم. راستگرایان در آمریکا به این نکته واقف هستند که ساختار سیاسی آمریکا در حال فروپاشی است و برای آن برنامه دارند؛ خشونت و همبستگی با گروه‌های راست افراطی خیانتکار. هیچکس نمی‌خواهد آنچه که در راه است را ببیند. آمریکا، امروز، یک بار دیگر می‌خواهد به سوی جنگ داخلی کشیده شود و یکبار دیگر نمی‌تواند با آن مقابله کند. بحران‌ها دیرپا و در عین حال سریع هستند. ساختار سیاسی آمریکا با خشم احاطه شده است و روز به روز انجام وظایف اساسی برای دولت غیر ممکن‌تر می‌شود. نظام حقوقی روز به روز مشروعیت خود را از دست می‌دهد. اعتماد به دولت در هر سطحی در سراشیبی است یا مثل کنگره با رتبه اقبال عمومی به میزان ۲۰ درصد، دیگر نمی‌تواند به پایین تر از این رتبه برسد. رئیس پلیس‌ها به طور آشکار در مقابل حاکمیت فدرال مقاومت می‌کنند. اکنون شبه‌نظامیان برای سرنگونی جمهوری، خود را تجهیز و آماده می‌کنند. اکنون می‌توان عواقب به‌هم ریختن ساختار سیاسی آمریکا را به خوبی احساس کرد.

بلینکن: بسیار بسیار به پایان فرصت برای احیای برجام نزدیکیم

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی تأکید کرد: ما در زمینه توان بازگشت به این توافق بسیار بسیار به پایان فرصت باقی‌مانده نزدیکیم، چون ایران در برنامه خود پیش‌روی داشته است. [ایران] در حال رسیدن به نقطه‌ای است که زمان گریز آن، یعنی مدتی که طول می‌کشد مواد شکافت‌پذیر لازم برای یک بمب را تولید کند، رو به کوتاه شدن و رسیدن به مدتی چند هفته‌ای است. [ایران] همچنان به کسب دانش و ایجاد تخصص[ در این زمینه] ادامه می‌دهد، طوری که در نقطه‌ای در آینده‌ای نزدیک، حتی بازگشتن به تمامی محدودیت‌های برجام موجب به دست آوردن دوباره مزایای عدم اشاعه‌ای کافی نخواهد شد.

انگلیس: مذاکرات وین به بن‌بست خطرناکی نزدیک شده است

به نقل از خبرگزاری رویترز، الیزابت تراس وزیر امور خارجه انگلیس درباره مذاکرات وین گفت: مذاکرات فوریت دارد و پیش‌رفت آن به اندازه کافی سریع نبوده است. مذاکرات در حال نزدیک شدن به بن‌بست خطرناکی است. ایران الان باید انتخاب کند که آیا می‌خواهد یک توافق را به سرانجام برساند یا مسئول فروپاشی برجام [توافق هسته‌ای] باشد. اگر برجام فرو بپاشد، تمامی گزینه‌ها روی میز هستند.

بایدن همچنان در سراشیبی عدم محبوبیت

به نقل از وب‌سایت روزنامه هیل، میزان محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نظرسنجی جدید "هاروارد کپس – هریس" به ۳۹ درصد کاهش یافته است. ۱۸ درصد رای‌دهندگان ابراز رضایت کامل کردند و ۲۱ درصد دیگر اعلام کردند که تا حدودی از عملکرد وی رضایت دارند. این در حالیست که ۵۳ درصد از رای‌دهندگان عملکرد بایدن را کاملا یا تاحدودی ضعیف ارزیابی کردند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها