۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۲
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (89)

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تلاش تل‌آویو برای ترور سردار سلیمانی پیش از عملیات تروریستی آمریکا

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد پیش از عملیات تروریستی آمریکا در بغداد، تل‌آویو در تلاش برای ترور سردار سلیمانی بوده که موفق نشده است.«گادی آیزنکوت» گفته پس از یک حمله راکتی به جولان اشغالی، تصمیم ترور سردار سلیمانی اتخاذ شد اما تل‌آویو «نتوانست محل او را شناسایی کند».

سی ان‌ان: بایدن در تماس با زلنسکی، حمله روسیه را قطعی دانست

کاخ سفید می‌گوید رئیس جمهور آمریکا در تماس با همتای اوکراینی خود ضمن تکرار حمایت واشنگتن از کی‌یف در برابر هرگونه تهاجم خارجی، گفت کاخ سفید در حال بررسی حمایت‌های اقتصادی بیشتر از این کشور است. یک مقام ارشد اوکراینی اما به شبکه «سی‌ان‌ان» خبر داد که بایدن به زلنسکی گفته که حمله روسیه به محض ایجاد شرایط مناسب قطعی است.

باز هم "پگاسوس"؛ موج رسوایی های جدید رژیم صهیونیستی

رسانه های رژیم صهیونیستی با تازگی فاش کرده اند که شرکت " NSO " وابسته به رژیم صهیونیستی 6 سال پیش با دولت غنا برای نصب برنامه پگاسوس روی گوشی مخالفان این دولت، توافقنامه امضا کرد. این معامله جنجالی پس از بروز اختلاف بین عوامل شرکت کننده در این پروژه افشا شد. رسوایی جدید شرکت اسرائیلی "ان اس او" ابعاد تازه ای از استفاده دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی از برنامه های تجسسی به خصوص "پگاسوس" را رو کرده است. برنامه پگاسوس هک فهرست بلند بالایی از تلفن سیاست مداران، روزنامه نگاران و فعالان سراسر جهان شامل 50 هزار تلفن را در کارنامه خود دارد.

«عصای موسی» دوربین‌های مداربسته رژیم صهیونیستی را هک کرد

گروه هکری «عصای موسی»، با انتشار تصاویری خبر داد که دوربین‌های مداربسته خیابان‌های فلسطین اشغالی را هک کرده است. این گروه هکری نوشت: ما سال‌ها، در هر قدم شما را زیر نظر داشتیم. این تنها بخشی از نظارت ما بر فعالیت‌های شما است. درحالی‌که تصورش را هم نمی‌کنید، شما را هدف قرار خواهیم داد.

لفاظی های جدید بنت علیه ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «اجازه مذاکرات سیاسی در راستای [تشکیل] کشور فلسطین را نخواهم داد و آماده دیدار با سران تشکیلات خودگردان فلسطین نیستم».  بنت، ایران را «کانون مشکلات منطقه» خواند و مدعی شد «چه توافقی صورت گیرد (مذاکرات در وین) یا نگیرد، ما در حال ساخت یک راهبرد برای برخورد با ایران هستیم».

ایران و آمریکا در آستانه یک توافق احتمالی هستند

برت مک گرک، هماهنگ کننده امور خاورمیانه کاخ سفید: ایران و آمریکا در آستانه یک توافق احتمالی برای بازگشت به برجام هستند. مذاکرات به "نقطه اوج" نزدیک شده و ایالات متحده به زودی متوجه خواهد شد که آیا ایران آماده است تا به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بر اساس شرایطی که واشنگتن آن را بپذیرد، بازگردد یا خیر. واشنگتن آماده این احتمال است که مذاکرات بدون دستیابی به یک توافق شکست بخورد. دولت آمریکا همچنان بر بازگرداندن توافق هسته‌ای متمرکز است و علاقه‌ای به توافق موقت «کمتر در ازای کمتر» ندارد.

روسیه خواستار خروج نظامیان خارجی از سوریه شد

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل ضمن انتقاد از حضور نیروهای آمریکایی در سوریه بدون آنکه به مبارزه با تروریسم کمک کنند، گفت نیروی هوافضای روسیه کمک به ارتش سوریه برای نابودی داعش را ادامه می‌دهد.

درخواست آمریکا از چین برای منصرف‌کردن روسیه از تنش با اوکراین

«ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که واشنگتن از پکن خواسته تا از نفوذ خود در مسکو برای ترغیب دیپلماسی درخصوص تنش‌ها حول اوکراین استفاده کند.

امارات فرمان عقب‌نشینی در یمن را صادر کرد

رسانه‌های یمن گزارش دادند که امارات بعد از عملیات تلافی‌جویانه ارتش یمن، به نیروهای نیابتی و مزدور خود دستور عقب‌نشینی از مناطق اشغال شده اخیر را صادر کرده است.

التماس امارات برای توقف حملات موشکی و پهپادی یمن

خبرگزاری «الخبر الیمنی»: منابع خبری فاش کردند که، دیپلمات‌های ارشد در وزارت خارجه امارات با صنعا تماس گرفته بودند تا عملیات‌های «طوفان یمن ۱ و طوفان یمن ۲» و حمله موشکی علیه این کشور را در ازای «خروج تدریجی» امارات از این کشور متوقف کنند. این منابع تأکید کرده‌اند که صنعا با یک شرط به این درخواست پاسخ داد تا عملیات موشکی خود را متوقف کند و این شرط «خروج کامل و فوری امارات از صحنه جنگ سعودی علیه یمن» بود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها