۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۵
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (91)

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

رئیس رژیم صهیونیستی به امارات سفر کرد

به گزارش رویترز، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه به امارات متحده عربی سفر کرد. این نخستین سفر وی به امارات محسوب می‌شود. این خبر را دفتر هرتزوگ اعلام کرد.

نفتالی بنت: تضعیف ایران، دکترین من است

نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در ماه های اخیر تمام تلاش خود را برای مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات «وین» برای لغو تحریم‌های ایران به کار گرفته، بار دیگر اظهارات خود را درباره برجام تکرار کرد و گفت که تل‌آویو به هیچ‌گونه توافق جامعه بین‌الملل با ایران پایبند نخواهد بود. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پایان لفاظی‌های خود به تلاش برای مقابله با ایران اشاره کرد و گفت: «در دکترین من می‌خواهم آن‌ها [ایران و نائبان آن] را تضعیف کنم و به نیروهای آن‌ها در تمامی ابعاد ضربه بزنم. آن‌ها جایی در منطقه ما ندارند، من نمی‌خواهم ایران را در سوریه و هرجای مرز خود ببینم!!».

ترامپ: آمریکا مضحکه و سوژه خنده جهان شده است

دونالد ترامپ در یک سخنرانی که حدود یک ساعت و بیست دقیقه طول کشید، بارها به تندی علیه عملکرد داخلی و خارجی دولت جو بایدن موضع گرفت و ادعاهای خود درباره «تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰» را تکرار کرد. ترامپ در ادامه گفت: آمریکا هیچ وقت تا به این میزان مورد مضحکه جهان نبوده است!

رزمایش هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی حیفا

روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد که این مانور در پایگاه هوایی "رمات دیوید" آغاز شده و تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت. به گفته این روزنامه، هدف از این رزمایش آزمودن میزان آمادگی نیروی هوایی است.

اختلافات شدید بین اخوان ترکیه

جبهه استانبول چند هفته پیش اعلام کرد که مجلس شورا تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفت از بین اعضای خود یک کمیته موقت به نام کمیته مسئول امور مرشد تشکیل دهد و وظایف مرشد این گروه را تا مدت شش ماه انجام دهد. مشروط بر اینکه وجود این کمیته در زمان تعیین شده توسط شورا اعلام شود. درگیری بین دو شاخه اخوان، در استانبول به رهبری محمود حسین، دبیرکل سابق این گروه، و در لندن به رهبری ابراهیم منیر، تشدید شده است؛ بطوریکه ابراهیم منیر تصمیم گرفت سرپرست گروه، مصطفی طلبا که اخیرا توسط جبهه استانبول منصوب شده بود، را برکنار کند.

تلاش طرف های خارجی برای تجزیه عراق و ایجاد اختلاف در بیت شیعی

«احمد عبدالحسین» عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق درباره تلاش‌های خارجی برای تجزیه عراق، ایجاد اختلاف و چنددستگی در بیت شیعی و بازگرداندن عراق به بند هفتم منشور سازمان ملل هشدار داد. وی افزود: بسیاری از این تلاش‌ها در شرایط فعلی با هدف ایجاد اختلاف و چنددستگی در داخل بیت شیعی و تفرقه افکنی بین ملت عراق در راستای خدمت به منافع آمریکا و متحدان آن انجام می‌شود.

«جاستین ترودو» به مکانی امن منتقل شد

شبکه «سی بی سی» اعلام کرد که «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا و خانواده اش، اقامتگاه خود را در «اتاوا» ترک کرده و در محلی امن مستقر شده اند، البته دفتر نخست وزیر از اظهارنظر در این باره طفره رفت. تشدید تدابیر امنیتی در پایتخت کانادا، واکنشی است به حضور هزاران معترض که در انتقاد از محدودیت‌های کرونایی مقابل پارلمان تجمع کرده اند و اغلب آنها را هم رانندگان کامیون تشکیل می‌دهند که از قانون واکسیناسیون اجباری برای انجام سفرهای برون مرزی رضایت ندارند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها