۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۰
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (94)

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بورس آمریکا بدترین زیاندهی خود را از زمان شروع همه‌گیری کرونا تجربه کرد

شاخص های سهام در بورس وال استریت آمریکا، در پایان ژانویه ۲۰۲۲(۱۱ بهمن) تحت تاثیر نوسانات بزرگ بر اثر چرخش بانک مرکزی ایالات متحده به سیاست های سختگیرانه دور از حد انتظار، بدترین ضرر و زیان خود را از زمان آغاز همه گیری کرونا نشان داد. اگرچه شاخص ها تا حدودی جبران افت شدید ماه های گذشته را نشان می داد؛ اما در مجموع سهام «نزدک» بدترین ماه خود را از مارس ۲۰۲۰(بهمن ۱۳۹۸) شاهد بود و حدود ۹ درصد سقوط کرد و شاخص های S&P۵۰۰ و داوجونز به ترتیب افت ۵.۳۰ و ۴ درصدی را تجربه کردند.

انهدام ۱۷ شبکه جاسوسی اسرائیل در لبنان

رای الیوم نوشت: «عباس الحلبی» سرپرست وزارت اطلاعات لبنان از انهدام هفده شبکه جاسوسی وابسته به رژیم صهیونیستی و بازداشت بیش از بیست نفر از اعضای آنها که دارای ملیت های لبنانی، فلسطینی وسوری هستند، خبر داد.

ورود پنجمین محموله کمک نظامی آمریکا به اوکراین

اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در پیامی توییتری نوشت: پنجمین محموله در کی‌یف است؛ ۸۴ تُن مهمات از کالیبرهای مختلف در روزهای آینده. ما منتظر محموله بعدی تسلیحات دفاعی از جانب دوستانمان از آمریکا هستیم. ارسال محموله‌های نظامی از سوی آمریکا در شرایطی انجام می‌شود که تنش‌ها با روسیه بر سر اوکراین بالا گرفته است.

نفتکش ایرانی ۲ میلیون بشکه میعانات گازی را در ونزوئلا تخلیه می‌کند

بر اساس اسناد یک شرکت نفتی و خدمات ردیابی نفتکش، یک ابر نفتکش ایرانی حامل حدود ۲ میلیون بشکه میعانات گازی این هفته شروع به تخلیه محموله خود در بندر شرکت نفت دولتی ونزوئلا(پترولئوس دی ونزوئلا) کرد. پترولئوس دی ونزوئلا و شرکت ملی نفت ایران در نیمه دوم سال گذشته میلادی یک قرارداد سوآپ برای مبادله میعانات گازی ایران با نفت خام سنگین شرکت نفتی ونزوئلا آغاز کردند.

برگزاری نشست در بغداد برای بررسی تشکیل دولت آینده

یک منبع سیاسی در گفت وگو با بغداد الیوم از نشست قریب الوقوع متشکل از اعضای چارچوب هماهنگی و مقتدا صدر رهبر جریان صدر و رهبران سنی و کرد در بغداد پایتخت عراق خبر داد. در این نشست تشکیل دولت، بررسی می شود.

گانتز: دیدار با عباس به نفع امنیت "اسرائیل" است

بنی گانتز در سخنانی در کنست رژیم صهیونیستی تصریح کرد که بر خلاف دیگر سیاستمداران اسرائیلی، تصمیم گرفته روابط آشکار با تشکیلات خودگردان را در پیش گیرد نه اینکه خود را پشت شعارها پنهان کند

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها