۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۲
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (96)

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

پرونده جدید رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جرائم آپارتاید

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»،سازمان عفو بین‌الملل رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جرائم آپارتاید (تبعیض نژادی) ضد فلسطینیان متهم کرد. این سازمان بین‌المللی تمام نهادهای اجتماعی و مقامات نظامی رژیم صهیونیستی را در جرائم تبعیض نژادی دخیل دانست.

لاوروف: نگران رویکرد اعضای ناتو در مسائل امنیتی هستیم

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: روسیه نگران رویکرد کشورهای عضو پیمان ناتو در مسائل امنیتی و اصل تفکیک ناپذیر بودن امنیت است. وی درباره پیشنهاد روسیه برای دریافت ضمانت های امنیتی افزود: در مورد مساله کلیدی این پیشنهاد که ما را برای درخواست از ناتو و آمریکا واداشت، واکنش غرب منفی بود.

افشای بیش از دو دهه روابط پنهانی امارات و رژیم صهیونیستی

تارنمای آمریکایی - صهیونیستی آکسیوس گزارش داد رژیم اسرائیل و امارات بیش از دو دهه است که روابط دفاعی و اطلاعاتی پشت پرده داشته اند اما این روابط اخیرا و پس از امضای توافق سازش در سال ۲۰۲۰ علنی تر شده است.

بلاتکلیفی دولت بایدن در خروج از افغانستان

افشای یادداشت های بدست آمده از یک جلسه "اتاق وضعیت"(اتاق مرکز مدیریت) کاخ سفید یک روز پیش از سقوط کابل، نشانگر عدم آمادگی دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده برای تخلیه اتباع افغان است که به آمریکا در جنگ ۲۰ ساله این کشور علیه طالبان کمک کرده بودند.

فرانسه آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین را رد کرد

ان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه امروز در گفت‌وگو با تلویزیون فرانس ۲ گفت: «در این مرحله هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نشان دهد روسیه آماده اقدام علیه اوکراین باشد.»

بدهی ملی آمریکا از مرز ۳۰ هزار میلیارد دلار گذشت

آمار وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان داد، بدهی عمومی یا بدهی دولت آمریکا به علت استقراض بالا در دوره همه‌گیری کرونا، برای نخستین بار از مرز ۳۰ تریلیون دلار(۳۰ هزار میلیارد دلار) گذشت. ژاپن و چین هر کدام با داشتن به ترتیب ۱.۳ تریلیون و ۱.۰۸ تریلیون دلار در خزانه داری آمریکا، همچنان بزرگ‌ترین طلبکاران خارجی آمریکا باقی مانده‌اند و بابت تمام پولی که(از آنها) قرض گرفته شده، بهره طلبکار هستند.

بخت «سوناک» برای تکیه بر تخت «جانسون»

نتایج نظرسنجی جدید نشان داد «ریشی سوناک»، وزیر خزانه داری انگلیس بخت اول جانشینی بوریس جانسون در نخست وزیری این کشور در صورتی که رسوایی اخیر موسوم به «پارتی گیت» باعث برکناری او از سمتش شود، محسوب می‌شود.

تعلیق، سرانجام نقد هولوکاست

ووپی گلدبرگ، کمدین و بازیگر و یکی از مجریان برنامه «منظره»(The View) در شبکه ای‌بی‌سی (ABC) آمریکا به دلیل اظهاراتش درباره «هولوکاست» به مدت دو هفته از کار تعلیق و مجبور به عذرخواهی شد. وی در این برنامه تنها گفته بود که «هولوکاست ادعایی یهودیان» ارتباطی با تبعیض‌نژادی نداشته است.

بزرگترین عملیات شنود و جاسوسی عربستان با پشتیبانی تل‌آویو

روزنامه لبنانی «البناء»،خبر داد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی به‌تازگی دستگاهی امنیتی-جاسوسی تأسیس کرده است که مستقیما با خود او در ارتباط است. البناء در ادامه اضافه کرد که هدف از تأسیس این سرویس امنیتی، شنود مکالمات و تماس‌ها و زیر نظر گرفتن شبکه‌های مجازی است. طبق گزارش این روزنامه، فعالیت این سرویس تنها محدود به عربستان سعودی نیست و کشورهایی مانند سوریه و لبنان را نیز در بر می‌گیرد. این روزنامه لبنانی خبر داد که ریاض با همکاری تل‌آویو بزرگترین پروژه خود برای جاسوسی و شنود از تلفن‌های همراه را عملی کرده است.

رسانه صهیونیستی: نیروی هوایی اسراییل تمرین محرمانه ای برای حمله به ایران انجام داده است

به گزارش روسیا الیوم، شبکه تلویزیونی صهیونیستی "کان" گزارش داده که یک افسر ارشد آمریکایی بر تمرینات نیروی هوایی این رژیم برای شبیه سازی حمله به اهداف دوربرد از جمله در ایران نظارت کرده است. رسانه صهیونیستی گفته که "این تمرین های نظامی محرمانه دو هفته پیش با استفاده از ده ها فروند جنگنده انجام شده است".

دیدار وزیر دفاع بحرین با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) گزارش داد «عبدالله بن حسن النعیمی» وزیر دفاع بحرین از هیأت اسرائیلی که وارد منامه شد، میزبانی کرده و سپس با گانتز دیدار داشت. منابع عبری‌زبان پیش‌بینی کردند که گانتز در این سفر یک توافق همکاری امنیتی با بحرین امضاء کند و با مقامات ارشد این کشور دیدار داشته باشد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها