۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۳
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
رسانه های داخلی

رصد (97)

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ارزیابی باقری از روند مذاکرات وین

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست فوق العاده این کیمسیون با باقری رییس تیم مذاکره کننده گفت: آقای باقری روند مذاکره را مثبت ارزیابی کرد و بر حسن نیت و جدیت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و همچنین این نکته را مورد اشاره قرار داد که تا به حال هیچ گفتگوی مستقیمی با آمریکایی ها نداشته ایم. طبق مباحث مطرح شده، در شرایط موجود اساسا نتیجه داشتن و مابه ازای عینی مذاکره مستقیم با آمریکا روشن نیست. با وجود مثبت و روبه جلو بودن روند مذاکرات، هنوز مسائل مهمی باقی مانده است که باید بر سر آن مذاکره و توافق شود.

طرح صیانت مخالف اصول متعدد قانون اساسی است

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش مرکز پژوهش ها درباره طرح صیانت، گفت که طبق این گزارش، طرح فعلی صیانت در تعارض با دستور رهبر انقلاب در تشکیل شورای عالی فضای مجازی و مخالف اصول متعدد قانون‌ اساسی است و قابلیت اجرا و تصویب در مجلس را ندارد.

وقتی روزنامه اصلاح طلب اقدام جدید دولت را تحسین می‌کند

روزنامه اصلاح طلب شرق نوشت: دستور بجا و مؤثر رؤسای قوه قضائیه و مجریه در خصوص بازپس‌گیری محیط طبیعی از بوروکراسی را باید به فال نیک گرفت. حرکتی که از تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز دولتی در کنار رودخانه چالوس شروع شد و سپس در استان‌های شمالی کشور ادامه پیدا کرد. دستور رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه را باید توسعه داد و ‌ به یک حرکت بزرگ اصلاحی در حوزه محیط زیست تبدیل کرد.

روایتی تازه از دیدارهای سیاسی اصلاح‌طلبان

محمود علیزاده طباطبایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در گفت‌وگو با برنا در پاسخ به این سوال که این فعالیت‌ها به نوعی همان تشکیل دولت در سایه محسوب می‌شود؟ تصریح کرد: بله درست است. احزاب اصلاح‌طلب درصدد تشکیل دولت در سایه هستند. احزاب برنامه‌ریزی می‌کنند تا دولت را از دست گروهی که بر مسند کار هستند، بگیرند. فعال سیاسی اصلاح‌طلب در رابطه با جلسات اخیر حسن روحانی، رئیس دولت تدبیر و امید، با سران اصلاحات اظهار کرد: آقای روحانی در روزهای اخیر با آقایان ناطق‌نوری، خاتمی، باهنر و لاریجانی جلساتی داشته است. سران اصلاحات می‌خواهند جمهوریت نظام را احیا کنند. اسحاق جهانگیری هم در جلسات روحانی با سران اصلاحات حضور دارد و هم فکری می‌کند. همتی و اسحاق جهانگیری با کارگزاران در ارتباط هستند و موضوعاتی را در زمینه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

باید به‌صورت مستقیم مشکلات خود را با آمریکا حل کنیم!!

روزنامه آرمان: «کوتاه‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و پرثمرترین مسیر رسیدن به توافق مذاکره مستقیم با آمریکاست. اگر ایران به دنبال این است که به اهداف خود در مذاکرات دست پیدا کند تنها می‌تواند از طریق مذاکرات مستقیم به این مهم دست پیدا کند و راه‌حل دیگری ندارد... ما باید یک‌بار برای همیشه از تله و دام مذاکره غیرمستقیم با آمریکا خارج شویم و به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم به‌صورت مستقیم مشکلات خود را با آمریکا حل کنیم. ایران خواستار تضمین از سوی آمریکا است که رئیس‌جمهور آینده آمریکا از هر حزب و جناحی که باشد از برجام خارج نشود و به آن پایبند باشد.

حرف روحانی پیش مردم معذور بود اما حرف رئیسی نه!

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «حرف حساب تجمعات صنفی چیست؟» نوشت: « همه می‌دانیم که اصل خواسته‌های مردم در تجمعات صنفی به نقصان معیشت‌شان باز می‌گردد و تا کنون مسئولی پیدا نشده که مطالبات این تجمع‌ها را غیرقانونی اعلام کند. آن دولت چاره کار را در رفع تحریم‌ها و تشنج‌زدایی در روابط خارجی می‌دانست. آقای روحانی می‌گفت بگذارید تحریم‌ها را برداریم حتی مشکل آب کشور هم قابل حل خواهد بود و چون مجموعا این امکان برایش به‌وجود نیامد در واقع پیش مردم معذور بود. اما دولت فعلی گفته است که سفره مردم را به تحریم‌ها گره نمی‌زند و حتی بودجه سال ۱۴۰۱ را براساس وجود تحریم‌ها بسته است!!».

سخنگوی دولت به شایعات اخیر پاسخ داد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در در خصوص ادعای مطرح شده مبنی بر «ورود رئیس جمهور به موضوع انتصابات وزارت کار و تذکر به وزیر»، ضمن تکذیب این ادعا از تقدیر رئیس جمهور از عبدالملکی خبر داد. در دیدار اخیر جمعی از نمایندگان با رییس جمهور، ادعاهایی در خصوص برخی انتصابات در کل دولت مطرح شد؛ رئیس جمهور هم به صورت کلی قاعده و روش نظارتی دولت در این حوزه را تبیین کردند. تاکنون نیز هیچگونه مستندی از سوی منتقدان ارائه نشده و هیچگونه دستوری هم از سوی رئیس‌جمهور صادر نشده است. اخیرا در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، وزیر کار مورد تقدیر رئیس جمهور قرار گرفت.

باز هم نمایش تکراری «برجام و FATF» توسط بانیان مشکلات موجود

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: « گزاره‌هایی مانند تورم، ریاضت اقتصادی، گسترش فقر، گرانی و در کل مشکلات معیشتی برای اقشار مختلف ایجادشده است. هرگز بدون برداشته شدن تحریم‌ها امکان رشد اقتصادی مستمر و بهبود معیشت مردم ممکن نبوده است. اگر در حوزه توافق هسته‌ای، اقدام عاجلی صورت نگیرد، انتظارات تورمی در اقتصاد ایران افزایش یافته و در روزهای پایانی سال، شرایط دشوارتری تجربه خواهد شد...  در کنار این موارد عدم الحاق به کنوانسیون‌های بین‌المللی مانند fatf و... نقل و انقالات مالی را نیز برای کشور دشوار ساخته است ».

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها