۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۴
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (98)

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

عبارت لااله الاالله از پرچم عربستان حذف می‌شود

 خبرگزاری آسوشیتدپرس: مجلس شورا، بالاترین نهاد مشورتی پادشاهی سعودی به تغییر سرود ملی و پرچم عربستان رأی مثبت داده است. مجلس شورای عربستان با اکثریت آرا پیش نویس اصلاحیه شکل پرچم، حذف عبارت «لااله الاالله، محمد رسول‌الله» از پرچم ملی این کشور و تغییر سرود ملی را تصویب کرد.

 

قطر احتمال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرد

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه‌ای با آکسیوس که در سفارت قطر در واشنگتن انجام شد گفته در نبود «تعهد واقعی به راهکار دو دولتی»، چشم‌اندازی برای پیوستن این کشور به «توافقات ابراهیم» وجود ندارد.

نرخ تورم در ترکیه به بالاترین رقم در ۲۰ سال اخیر رسید

بر اساس گزارش موسسه آماری ترکیه نرخ تورم سالانه در این کشور به بالاترین میزان در ۲۰ سال گذشته یعنی ۴۸.۷ درصد رسیده است.

موافقت رژیم صهیونسیتی با فروش گنبدآهنین به امارات

منابع صهیونیستی گزارش دادند که در پی عملیات‌های مستمر یمنی‌ها در عمق امارات، تل‌آویو با فروش سامانه دفاعی گنبد آهنین به ابوظبی موافقت کرده است. این تصمیم رژیم‌صهیونیستی در حالی است که سامانه گنبدآهنین در جریان جنگ ۱۲ روزه غزه در رهگیری بسیاری از موشک‌های فلسطینیان ناکام ماند.

رهبر جمهوری‌خواهان سنا: بازدارندگی علیه ایران را از دست داده‌ایم

«میچ مک‌کانل»، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس سنای آمریکا ضمن اذعان به اینکه آمریکا «بازدارندگی» خود علیه ایران را از دست داده از سیاستمداران حزب رقیب خود خواست فشارها را بر تهران افزایش دهند.

ادعاهاى تكرارى فرمانده سنتكام عليه ايران

فرانک مکنزی فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در یک گفت‌وگوی مجازی با «انستیتو خاورمیانه ادعاهايى عليه ايران مطرح كرد. وی مدعی شد: ماموریت من بازداشتن ایران از انجام فعالیت‌های بی ثبات کننده در منطقه است. مك كنزى جنگ یمن را" یک تجربه غیرانسانی در جنگ مدرن " خواند و مدعى شد ایرانی‌ها فناوری نوین را به گروهى معرفی کرده‌اند که متعلق به دوران پیش از عصر صنعتی هستند؛ منظورم موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز زمین به زمین و پهپاد است.

چالش‌های غرب پس از مرگ پادشاه سعودی

 وبگاه خبری بیزینس اینسایدر در گزارشی به وضعیت دولت سعودی پرداخت و نوشت که اعضای هیأت بیعت که پادشاه را انتخاب می‌کنند، وفاداری پایینی به «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی دارند و این موضوع موجب نگرانی کشورهای غربی از آینده دولت سعودی در صورت مرگ سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه فعلی این کشور  شده است.

عصبانیت نیکی هیلی از قرار گرفتن در لیست تحریم ایران

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل که پیش از این قرار گرفتن در فهرست تحریم ایران را برای خودش افتخار دانسته بود این بار در یادداشتی به شدت از دولت بایدن بابت عدم واکنش به تصمیم تهران تاخته است.

ترس از عملیات‌های یمن، فرانسه را هم به کمک امارات کشاند

 فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه ضمن اعلام همراهی کشورش با امارات، از آمادگی پاریس برای حمایت نظامی از ابوظبی خبر داد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها